Oh... Dinda...

Kesunyian aku di kala cuti ini terisi jugak ngan gelak tawa, tangis sendu adik kecilku, Kyra Deeny... Adik sepupu aku yg sekian lama aku rindui suaranya... Dah besar skrg... Petah berbicara... Umur 3 tahun... Telatahnya mmg mencuit hati...

" Nie nak engok ikan... Kak Arah tak ar ikan... " ajak adik beberapa hari lepas sebaik sahaja lihat ikan keli yg baru dibeli di tangan aku... Aku akur. huhuhu...

" Ikan.. Tengok kakak letak ikan nih... " ikan keli yg penuh di dalam plastik aku tuang. Adik menjerit gembira melihat ikan melompat2 keluar dari plastik...

"Nape x letak dalam kolam besyo?" wajahku ditatap.

" Sebab nanti sume ikan dalam kolam tue kne makan... ikan dlm kolam kan kecik2..." rambutnya aku usap.

" Ikan ape eh?" bahu aku di tepuk2...

" Ikan keli... ikan ape?" badan adik aku peluk. Seronok tengok.

" Ikan lori... " Huish.. Lain yg di ajar,lain plak yg dier dapat.. Adusss...






" Bukanla dik... ikan keli..."

Tangan aku erat pegang badan adik... Mane x nye.. dier lompat2 bila tengok ikan. Seronok sangat la kot... huhuh...


" Ikan ape?.." Aku tanya lagi.. sje menguji... hihi.


" Ikan janggut.." Adooii... mne datang plak nih...


" Eh... bukanla..." aku gelak sendiri..






" Tue janggut ade..." jari telunjuk di tunding ke kolah kecil.


" Owh... Tue bukan janggut... Tue misai la, dik..." aku perbetulkan.


" Misya... " suaranya pelat disekat puting getah yg slalu di mulut.


" Ikan ape dik?" Aku meguji lagi.


" Ikan misya... " aku gelak lagi... Kelakar dengar.






Terhibur aku... hihihi... Slalu datang jumpa aku. Kaco aku main badminton.. Hahhaa.. Berlagak pandai main tuh... Tiap kali aku nak main,dier mesti nak main. Tapi org lain main xde lak dier nak.. mmg budak kecik nih saje nak cari pasal ngan aku... Hehhee... sbb aku slalu cari psl ngan dier... huhuhu...


" Kak Arah... Nie nak main minton... Nie nak main minton! " Adik lompat nak capai raket ditangan aku... hihihi..


" Mne boleh... Kakak nak main la... " Aku sengaja mengangkat raket ke atas. padahal aku tau.. Kalo aku xangkat pon,budak kecik tue xdpt amik... huhuhu...


Lepas dier abis mengamuk baru aku bagi.. hahahaa... Seronok kenakan dier. Suara budak kecik tue pon... aiyo0.. mantap! hihihi... Bila jerit, bergema lubang telinga... hihihi.


" Jom amik gambar... " pujuk aku.. Sebenarnye nak raket... huhu.


" Jom..." Pelawaan aku disambut baik. Tapi... raket,dier nak pegang gak! Aduss...


" Xlawa la tutup ngan raket.. Meh sini raket... " Aku cuba menarik.


" Amboh! Ya aku la... " raket di tarik...


" Amboi... Biar aku yek??? xpe2... malas dah amik gambar...." Raket aku biar jek ngan dier. Bila puas main,baru bagi aku.. Huhuhu... Dasar budak kecik!





" Budak isap puting xleh main ngan org besar..." aku sengaja cari pasal. Adik diam membisu.

"sebab isap puting... Kalo isap puting tue budak kecik. Org besar xnak main. Malu kalo org tgk org besar main ngan budak yg isap puting..." tambah aku lagi.. hihi.

" Dah... ada puting..." serius adik menjawab. Hahhaa...

X tahu nak balas ape dah aku. Tapi memang betul apa yg dier ckp. kalo xde puting,xla dier isap bende alah tuh.. huhu.. bijak2.. macam aku.. hahaha...

Walaupon adik nmpak jek macam nie, tapi de yg kurang... Dier kurang kasih sayang seorg ayah... Mak n ayah dier bercerai... Tapi, walaupon mcm tue, adik bertuah sebab ade kakak macam aku... hahahaa....


" Duhai dinda... Moga kau di berkati Ilahi... Usah digusarkan dgn kehidupanmu... ALLAH pengatur terbaik buatmu... Moga kau menjadi permata yg indah... buat semua insan... Moga kau tabah harungi hidup... Ku iring doa buatmu selalu... "

Ya ALLAH,kau peliharalah adindaku ini...

Keputusan Rasmi SPR KTI 09/10


Alhamdulillah... Syukur... Result pengundian pilihanraya dah keluar... Semalam,Akhi Amin selaku pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya KTI, secara rasminya mengumumkan Penyandang jawatan-jawatan dalam saf kepimpinan KTI 2010. Sume yg terpilih mantap2 belaka.. hihihi...
Tahniah buat Abg Husaini berjaya menyandang jawatan presiden KTI... Dah 2 tahun berturut2... hihihi... Nampaknye, memang Abg Husaini yg layak memegang jawatan tue stakat nih... hihihi... Tahniah juga buat saf kepimpinan yg baru... Moga mampu pikul amanah nie... Jgn tertekan lak ngan tanggungjawab nih... ingat pesan Akhi Amin...
" Semua keputusan di atas adalah hasil pungutan suara majoriti anda semua, harap beristighfar bagi yang dilantik dan dapat menjalankan amanah dengan penuh bertanggungjawab.
Jangan menganggap ini sebagai satu bebanan yang berat kerana seperti yang selalu ana sebutkan, KTI ini adalah tempat sukarela, tiada paksaan dan tiada perkara yang mahu menyusahkan mana-mana individu... "
Hehhee... Tahniah buat sahabatku, Huda... Menyandang jawatan sebagai AJK... n Tahniah jugak wat Kak Ira yg menyandang setiausaha... hihihi... Pengumuman untuk moderator baru akan diumumkan kemudian... Tunggu yek! Siapakah insan terpilih itu... hihihi... MOga ALLAH meredhai kita.

KTI @ Majalah Anis Januari 2010

" Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh Waridhwanuh.

Slm Tahun Baru 1431 Hijrah & 2010 Masihi.

Sempena lembaran baru ni, InsyaAllah dptkn majalah Anis bulan Januari d muka surat 80, laporan & gambar Program Kau Di Hatiku 2 KTI yg lps. Kenangan & penyemarak semangat utk semua di KTI.Moga dpt dijayakan lagi di thn baru ni.

Jazakallah pd semua.

Wslm... " ~ Akhi Syah INTEAM

Wah! Dah byk kali masuk media nih.. hihi... Makin mantaplah KTI pasnih... hihihi... sronok2... Hehehe.. Pengundian untuk Pilihanraya KTI pon dah berakhhir... Tunggu keputusan jek! hihihi... Moga Saf Kepimpinan KTI yg terbaru mampu memantapkan lagi KTI... Moga KTI terus maju!


~ Aku baru mendapat khabar bahawa seorang juniorku semester 1 DDW(Perakaunan)... ZULKIFLI BIN HERMAN telah kembali ke rahmatullah akibat sakit jantung berlubang setelah beberapa hari di icu... Moga ALLAH memelihara arwah... AL-FATIHAH..

T.E.M.A.N

Tika kesunyian kau menjengah
Dekati diriku yang hampir rebah
Dibayangi dengan kedukaan
Diselimuti dengan kekusutan
Bukan datang sekadar bersinggah
Yang nyata kau bawakan dirimu
Merentasi duniaku

Teman kau penyeri
selalu setia kau di sisi
selalu di samping menemani
Teman kau yang satu
yang menjadi kekuatanku
kau lah lambang permulaan hidup yang baru

Teman saat ku memerlukan
Tiada pernah kau mengecewakan
Namun bila mana aku diperlukan
Rasanya tak mampu kubuat sebaik telah kau berikan

Tidak mungkin dapat untuk ku melupakan
Tiap pengorbanan yang engkau lakukan
Setiap ucapan yang dikau butirkan
penuh azimat dan tiupan semangat


~ Makna yg mendalam...

BARU AKU TAHU...

Hihihi... Apa punya kakak daa aku nih.. huhuhu... Hari nie baru aku tau nama sebenar adik aku yg nakal tue Nursyuhairah bukan Nur Syuhairah... Hahhaaa.. nak masuk 7 taun budak tue wujud dlm dunia nie.. aku baru jek tau.. hahahhaa... Maafkan kakakmu ini,dik... hihihi...

Pagi tadi aku punya kasut baru hilang... Puas aku cari... Tapi aku jumpa gak la.. Cdey! aku jumpa dalam kolam ikan... Basah kuyup... Kotor lak tuh! Angkara budak nie la.. tensen aku... Nak pukul, sayang.. budak kecik lg... adooii... Cian aku... huhuhu.. Pe pon sabar jela... Kalo duk ngan budak nie, mmg aku kne jge btol2 barang aku.. kalo x,abis la....


Kebun buah ayah...

NTAH APE...

Xmudah untuk kite lalui hidup nie kan? Tapi de org ckp... " Hidup nie mudah kalo jalani ngan niat krn ALLAH... " Itu org lain... Mungkin aku nie insan yg byk berdosa.. sbb tue aku slalu rasakan hari2 yg aku lalui sukar n payah... Huh.. rindunye aku suasana dulu... Tapi sume 2 mustahil berulang lg...

Kehadiran insan bergelar lelaki.... byk menjatuhkan aku... byk menyakitkan aku... Kdg2 aku terfikir... Knp wujudnye sengketa antara HAWA krn hadirnya ADAM??? Berat hati nie sebenarnye... Berat untuk aku postkan ape yg terbuku nih... Khuatir disalah tafsirkan... Apa yg ada pada seorg ADAM hinggakan hubungan sesame HAWA retak... renggang...??? Bagus sangat kah mereka? Mesti ada kaum ADAM yang kebinggungan atau menahan marah... mesti tertanya.. Knp itu yg jd persoalan? Bodoh amat perempuan yg bernama Maisarah nie... Biarlah... Apa aku peduli...

Tapi aku tau... ADAM xsemua same... n kadang2 dierorg pon xmintak sume nih... Tapi geram... Geram yg amat... Aku tersepit dlm mslh ADAM n HAWA... Susah nak ckp. biarlah.. Tapi korg doakan aku yek... Moga aku ceria slalu... Perit camnie jek slalu... Penat... Aku bkn nak mengeluh.. tapi... urmmm... aku mengeluh skrg...Ntah ape aku nih.... Urmmm... Cara terbaik jauhkan diri... yep... Jauhkan diri... Pape je la... Konklusinye... Diam n jauhkan diri... xyah wat pape dah... Sume dah jadi... Pasni biar la pe nak jadi... Mungkin sume 2 yg terbaik untuk hidup aku...

Heheee... Tgk gambar kat bawah nie... Comey kan? hihihi... Nie ngah aku cdey,membe aku,Akim bg... hahaaa... Comey.. Akim ckp cam baby sbb pakai lampin... A'ah.. tapi aku ckp muka dier cam Akim... Hahhaaaa... Sje jek aku tayang gambar nih.. hihihi... Teringat lak kenangan aku kne peluk beruk kat SMAKL dulu. hihihi. Kenangan tetap kenangan. hihihi...



Baby AKIM.. hahhaaa....


::: IKATAN :::

P/s: Hanya sekadar luahan...
2010 bakal menjelang lg 3 hari... 2009 lak bakal melabuhkan tirainye... sekejap jek masa berlalu... Tetibe takut lak nak hadapi hari baru... tahun baru... Betul2 takut.. Ntah ape lg yg aku perlu tempuh lepas nie... Masalah yg ada skrg pon blom selesai n entah ble akan selesai... Makin hari makin menimbun... Satu2 masalah datang. Aku tau jawapan semua org adalah " ini adalah ujian... " " Sabarlah... " yep... aku tau tue sume... n aku pon dah lali ngan jawapan mcm tue... Ya ALLAH.. teruknye aku.. kejamnye aku padaMu... sehinggakan aku muak n lali ngan sume nih...
Xlame lagi, aku kne msuk kolej balik.. cuti bakal berakhir.. kan best kalo cuti jek... xyah dah aku jejak kaki at kolej... Biar aku duk umah walaupon duk kat umah lebih menyakitkan... tapi aku xsanggup duk sane ngan mcm2 hal yg blom selesai... aku ingin skali gembira.. bahagia... yep. aku tau.. kalo aku kata camnih, mmg ramai akan ckp... " ingat dier sorg nak bahagia? " " ingat dier jek yg sedih? " " ingat dier jek ada masalah? " aku yakin.. pasti ada yg berkata cam2... aku xkesah... ape aku peduli??? Masalah kita berbeza n apa yg kita rasa pon berbeza... Mungkin xde sape yg mengerti... Tapi ALLAH faham ape aku rasa...
Hasrat aku nak pindah kolej sem lepas xberhasil sbb dibangkang ayah... Kali nie pon 1 perkara yg giler kalo aku mintak lagi... Aku bakal melangkah ke Sem 4... Mustahil untuk aku keluar... Indahnye hidup nie kalo manusia hidup ngan kasih syg.. xde hasad dengki.. xde membenci... Tapi mustahil kan xde sume 2... De persoalan dari salah seorg membe aku... Dulu akulah yg paling sronok duk kat kolej... Happy... Walaupon hakikatnye aku bknlah nak sgt duk sne.. Tapi,de ikatan yg membuatkan aku syg sangat nak tinggalkan kolej... Sehinggakan aku sanggup tolong sesape yg nak msuk kolej... Sebelum cuti hari 2 pon Pak cik Abdullah Sudin(KE KTD) de sarankan aku promote KTD... Tapi aku xmcm dulu.. excited bila disuruh. Aku hanya diam... sbb ati aku pada KTD pon dah makin kurg...
Bukan infrastruktur yg jd ukuran buat aku... tapi ikatan yg terbina antara aku n org yg aku sayang disana boleh aku katakan... HANCUR. Aku terus di sana pon sbb org2 yg aku syg 2... Aku menjadi punca dlm 1 permasalahan. Mungkin btol salah aku... Mungkin btol silap aku... Antara aku sedar atau x... Tapi aku xsanggup untuk hilang ikatan 2... Aku xsanggup utk terus mcm nie... Aku sayang sgt ikatan 2... Bukan mudah aku nak dapatkan... Aku baangkit sbb ikatan 2... n aku jatuh sbb ikatan 2 gak... Aku xkan pernah lupa akan kewujudan ikatan 2... Biarlah apa yg nak dilontarkan... Biarlah apa yg difikirkan... Aku tetap sayang ikatan 2...
Andai benar,ikatan 2 hanya cukup stakat nih... Hati nie sakit Ya ALLAH... Sakit utk terima... Tapi andai benar jika ikatan 2 terhalang bahagianya krn aku... Aku redha Ya ALLAH... walaupon hati nie tetap perit menanggungnya... Hanya KAU yg layak menentukan segalanya... Sesungguhnya aku sayang akan ikatan itu... Cukuplah dengan apa yg terjadi... Aku pasrah n redha dgn ketentuanMu... Aku pon dah malas nak fikir... Aku xkan lakukan pape dah... Cukuplah. Aku terima ape jek y bakal datang... Tapi aku tetap rasa takut... Moga KAU pelihara mereka... Mungkin aku bukan yg terbaik... Aku terima seadanya... Anugerahkanlah insan yg terbaik buat mereka menggantikan aku yg hina...
Moga aku tetap kuat mengharungi liku hidupku yg panjang... Aku hanya mengharapkan sahabat yg terima aku seadanya... Yang tidak membezakan aku ngan yg lain... Dan yang sanggup lalui semua bersama aku... Tapi bukan mudah semua tue... Mungkin hanya menjadi angan yg xakan tercapai... Kerana aku tahu... Masakan aku dapat semua tue sedangkan aku byk kekurangan.. n kekurangan itulah yg menghancurkan ikatan yang aku syg...
~ Macam mana aku seterusnya???

Sedikit pemberitahuan...

" Need 2 restructure the whole planning of SoulartStudio for 2010.. ~Our services: -music arrangement, song composition, lyric writing, graphic and art design, advertising, web design and development. Do not hesitate to reach us @ 0173538809 for question... "- Bro Faiz Hamzah

" Assalamualaikum...utk jemputan show Aman bersama2 ngan nasyid indie,sila hubungi 012-9292250 :-) insyaAllah kami akan hadir utk hiburkan anda semua... "- Bro Syahman

NIFC terlibat dalam produksi penghasilan album kompilasi nasyeed motivasi side 1(mencari kumpalan nasyid underground) untuk sertai dalam penghasilan projek ini boleh antar nama kumpulan,nama pengurus/ketua,alamat,no telefon ke :-
admin@djambey:- shahdam_19@yahoo.com

KEPADA AHLI NIFC,JANGAN LEPASKAN PELUANG INI!!!!!!!
minta tolong sebarkan mesej ini...
More info:- djambey.blogspot.com

Rasanye blom terlambat utk aku ucapkan Takziah buat keluarga Adik Hazmirul Hasrul dari kumpulan Aeman yg menghembuskan nafas terakhir pada malam 23 hb baru2 nie kerana mengalami sesak nafas. Moga ALLAH mencucuri rahmat keatas rohnya... Ameen... Mengingatkan aku akan detik kematian yg bakal ku lalui...

NOTA CINTA

Andainya dapat kumenulis
Nota-nota cinta buat diri Nya
Inginku titipkan bersama
Semua kuntuman bunga yang indah berseri

Kusembur haruman mewangi
Bersama kata-kata puji
Sedang Dia tahu kasih dan cintanya aku
Menjalin ikatan menuju ke syurga

Cintaku kepada Dia
Rinduku hanya pada Nya
Kasehku balas cinta Nya
Setiaku balas kasih Nya
Kasihku kasih yang setia pada yang punya

Dambaku pada Yang Esa
Pujian hanya buat Nya
Akurku kebesaran Nya
Teragung Maha Suci Nya
Taatku hamba yang hina pada Pencipta

Kiranya aku hilang arah
Jalan hidupku berubah punah
Namun kasih Nya tak pernah akan musnah
Belas rahmat Nnya terus mencurah-curah
Nur hidayah Nya semakin cerah

Lagu: Baysirna
Lirik: Baysirna
Artis: Saujana

Text Color
Nantikan NOTA CINTA dipasaran pada Januari 2010!!!

~ Tajuk Album Saujana yg ke7 diubah kepada Nota Cinta...

DI TAG CT

1. 3 NAMA YG BIASA ORG PANGGIL KAMU

1) Sa @ Ica (Kwn2,family n yg rapat2)
2) Kakak (Family)
3) Sarah @ Mai (Lecturer n kenalan)

2. 3 TARIKH PENTING DLM HIDUP KAMU

1) 2 Feb
2) 12 Rabiul Awal
3) 6 Rejab

3. 3 INSAN YG KAMU RINDU

1) Arwah Tokki
2) Arwah Ayah Long
3) Arwah Adam,Fikri n Apis

4. 5 CITA2 KAMU

1) Berjaya dlm idup
2) Ada kilang ais krim n coklat snirik...(huhuhu)
3) Ada studio multimedia
4) Belajar byk2 hasilkan animasi
5) Anakyg solehah n Hamba yg di berkati

5. 3 MINUMAN KEGEMARAN KAMU

1) Susu...(NESPRAY)~ wajib nih... hihi..
2) Jus Epal
3) Ais krim... kueng3...

6. 5 BRG ISTIMEWA KAMU

1) Hp N1200 yg Arwah Adam bg( bermakna tuh... huhu)
2) My Lappy... (xde bnde nih,xtau lew...)
3) Buku lukis yg Abg One adiahkan
4) Diari
5) Kotak hati

7. 5 BRG/BENDA/SIFAT YG MEMBUATKAN ORG KENAL/BYGKAN KAMU

1) Urm??? Gula2,coklat n ais krim kot...(membe2...)
2) Aku slalu bawa beg... Senior pggel aku bdk beg trekking... (Siot jek!)
3) Aku kurang senyum tp byk sengih... huuhu..

~ Apa punya soklan daaa... pelik!

8. 3 WARNA KEGEMARAN KAMU

1) Kuning
2) Hitam
3) Warna yg ceria

9. 3 ORG KAKAK ATAU ABG YG KAMU SYG

1) Abg yg memahami aku
2) Abg yg kasih aku
3) Abg yg jge aku

~ sume abg aku syg la... pe r... aku xde kakak.

10. 3 ORG YG KAMU BENCI

1) Org yg memutuskan silaturrahim
2) Org yg mementingkan diri
3) Org yg menabur fitnah

11. 3 PERKARA YG KAMU INGINKAN

1) Kesihatan yg baik
2) Sahabat yg memahami
3) Keluarga yg bahagia

12. SIAPAKAH CINTA KAMU? PAK WE YG MANA? BERIKAN 3... (SOALAN SPECIAL)

1) Cinta pertama- ALLAH
2) Cinta kedua- Rasul
3) Cinta ketiga- Ibu n ayah

MELODI HATI

Seperti bese, kalo de novel baru yg memikat ati aku,akan aku tonjolkan kat cni... Ini yg terbaru, Melodi Hati... Citer yg berkisarkan tentang kasih n tanggungjawab seorg abang... nampak menarik... Penulis muda nih... Iwan Reaz atau name sebenar bro nih, Ridzuan Ghazali... Temple Student, novelist, composer, lyricist n singer...
Belilah novel nih... RM20. Dah ade kat pasaran... Oh ye, Bro Iwan nie jugak de hasilkan lagu yg bertajuk Itulah Impianku... by Iwan Reaz n Wan Shah(X-UNIC)... dgr previewnye pon cam best... Lagu nie gak adalah lagu tema untuk novel Melodi Hati. Insya Allah aku akan dapatkan novel nih.... hihi...



Hari nie result PMR keluar... Moga ALLAH bg kejayaan buat adik2 aku di SMAKL... Moga dierorg dapat yg terbaik...


P/s: Zul,moga tekad ko tue pilihan yg terbaik... Chaiyo!

Sembelih

Agak kepenatan aku hari nih... hihihi... macam2 hal... huhuhu. Pagi tadi aku sembelih ayam.. hahhaa... Aku mempraktiskan ape yg aku blaja skolah mnengah dulu... dulu an blaja teorinye jek... Hari nie aku wat amalinye lak... hihihi... Aku berbangga ngan diri aku.. hahhahaa... Asalnye ayam tue xde org nak sembelih... Nenek aku yg soh... dier teringin nak mkn gulai ayam. Nak ayam snirik lak tuh..


Alamak aiii.... ayah sedara aku lak tarik diri sebab kononnye xtau nak sembelih cane... Bleh time ke alasan tuh?huhuhu... Xpelah... Oleh sbb yg berkeinginan tue adalah nenek aku,aku sanggupla sembelih walaupon sblom nie aku xpernah sembelih ayam.. tolong pegang ayam utk disembelih ade la... hihihi... Tapi aku de pengalaman sembelih arnab... hihihi... Xde guna ilmu tue kalo x dimanfaatkan... kan? hihihi..


Aku pon pe lagi,sembelihlah ayam tuh... Ayam jepun pilihan nenek aku... Alhamdulillah ayah sedara aku sanggup pegangkan ayam tue time nak sembelih.. kalo x,aku sorg lew... huhuhu... Aku pon ingat2 balik lew syarat2 sah penyembelihan... huhuu...

1) Aku nie Islam

2) Pisau aku tue kne tajam

3) Sebut nme ALLAH(Bismillahirahmanirrahim atau Bismillahi Allahu Akbar)

4) Sembelih pastikan halkumnye putus(Saluran mknan xclap)

Pastue disunatkan ngadap kiblat...


Alhamdulillah... selesai... hihihi... Pastue sesi potong-memotong... itu pon aku yg settlekan... Aku paling seronok buat keje2 camnih... hihihi.. Teringat lak time program kat Jeram Mengaji taun lepas... Aku kena settlekan ikan keli yg dah ditangkap. Matikan ikan tue n potong2...Sbb xde org berani nak buat semua tuh... Tambah lg aku an de pengalaman potong2 ikan keli nih.. yelah... umah aku an de kolam ikan keli... Umah aku aku an dah gaya zoo... huhuhu.. sume ade... Ikan(mcm2 jenis), kucing, arnab, belut, ayam, n mcm2 la... De gaya hutan gak... sbb pokok buah n pokok bunga pon byk... tp ue umah kat kampung lew... hihihi...


Lepas potong2 sume tuh,aku serah kat Cik De utk masak.. hihihi... Sbb aku paling lemah msk2 nih.. hihihi... takut jd bnde lain jek gulai nenek aku nnti... hahhahaa.... Tapi kali nih Cik De xde bising2... sbb aku dah settlekan semua... Biasanye bising jek kalo aku malas tolong dier. agpon dier tau aku xbiasa ngan semua nih... Bila duk ngan dierla aku se di didik sket dlm bab2 pengurusan nih.. huhuhu... Tengah hari tuh dah bleh mkn... Sedaaaaapp! huhuhu...


Tadi,aku saje ajak Adik Nur solat.. hihihi... Alhamdulillah dier nak... tapi yg tensennye... Ade ke patut dier nak jadi imam aku??? adusss... Xsah solat aku nanti... Aku terang kat dier yg dier xleh mengimamkan aku... mengamuk dier... Aiyo0! Manyak susah Ooo ini orang... Aku pon biar je la dier ngan diri dier. Aku selesaikan solat aku... Dahla solat pakai telekung n kopiah... mne satu la jantinanye... Nie masalah berat yg ade kat adik aku nih... Kadang2 dier seolah2 konfius ngan jantina dier... Jap2 nak solat pakai telekung... jap2 lak kopiah... jap2 pakai da2 mcm td... Adoiii... Macam2 budak kecik nih... Kdg2 geram jugak... lawak pon ade.. tapi sabar je la...


Hari nie aku sambung sket kerja yg tertangguh. Alhamdulillah... Hari nie,aku lalui dengan tenang... Syukur... Walaupon dalam ati nie masih ada keresahan dengan mslh yg melanda...


P/s: Epy Bestday pada insan yg bernama Afiq Fadhli... Moga ALLAH sentiasa bersamamu...

Terubat luka...

Hehhee... Akhirnye,dapat gak aku bersama adik aku yg tersayang... Nur Syuhairah... Adik Nur. hihihi... Macam2 karenah... Dah lame tahan rindu nak jumpa dier. Akhirnye terubat gak rindu aku... Ngah aku layan luka kat ati aku,dierla pengubatnye... Taun depan dier umur 7 tahun... hihihi... Sekolah kat SRIQ atas hasrat ayah... Terkubur hajat adik aku nak bersekolah di sekolah cina... hihihi.. menurut perintah. Bagus! huhuhu... Hehehe... Lagipun,bila adik sekolah kat bandar,senang sikit ayah nak tengok... xmacam sebelum nie... Sume adik buat sendiri...


Adik Nur nie susah nak dijaga... Kalo 2 org jage dier pon belum tentu terjaga... huhuhu... Dier suka buat sesuatu yg 'menensenkan'... btol ke ayat nie? hehehe... Tapi lainla kalo de org yg pandai pikat ati dier... hihihi... Nakal tapi bagus... hihihi... Kelakar pun ada... Kalo ajak gaduh mmg dierlah menang.. hahhaa.. Sebab tue kalo de budak dtg main kat umah balik nagis2... hihihi... Moga ALLAH pelihara adik aku nih... hihihi... Moga adik jadi insan berguna... Sentiasa menjadi penghibur dalam hidup aku n keluarga... Dier insan kecil yg istimewa buat aku... hihihi... 3 Januari nanti Ulangtahun kelahiran adik yg ke-7... hihihi... dier dah ingatkan aku tadi... hahhaa.. Bagus btol... Xsabar nak tengok dier melangkah ke alam sekolah rendah.. hihihi... Ya ALLAH,peliharalah adikku ini...

Hanya ALLAH

Ya ALLAH,ujianMu datang bertubi2... Aku tak yakin aku mampu harungi sume nie... Setiap masa aku slalu ingat semua tue... Aku slalu ingat dier... Xtau nape... Berat untuk aku lupakan... perit sume nie... tapi aku xpernah lupa... sume nie dugaan n ujian buat aku yg bergelar hamba buat padaMu... Cuti nie aku banyak menyendiri... xtaula nape... mungkin lebih selesa gitu... banyak program yang aku kena sertai... Busy jugak kadang2...

Semalam Mama Adam anta mesej soh aku datang umah dier. Ada tahlil... Tapi aku xpergi sebab faktor kesihatan yg xmengizinkan... Teringat kat Adam. Kau sahabat,kau teman... Moga ALLAH sentiasa merahmatinya. Aku bersyukur sangat sebab ALLAH masih panjangkan umur aku... Mungkin ALLAH nak bagi aku peluang baiki diri aku yg banyak cacat cela nih... Hihihi. Banyak lagi yang kurang...

Pagi tadi,aku dapat masej yg btol2 menyakitkan ati aku... menguris jiwa aku... Pedih rasanya walaupun tue hanya kata2... Mungkin aku de salah besar ngan insan tuh. Tapi,kata2 yg diberi tue seolah2 aku adalah org yg kejam dlm idup dier. Sakit aku jadi sendaan... Aku tau,aku xmacam yg lain... aku sakit. Aku xsesihat kawan2 yg lain... Tapi bagi aku,apa yang penting aku jalani idup aku macam biasa.. Macam insan lain... Sakit bkn penghalang. hihihi. Aku mampu bahagia macam org lain.. Aku mampu ceriakan suasana walaupun hati aku sarat ngan luka. Kalo aku sehat macam org lain,mesti aku xtau n xkenal sape sahabat aku... Mesti aku xtau sape yg sanggup bersama aku tika aku sakit... Dan semua tue terbukti... Ada yg sanggup jaga aku... Ada yg sayang aku... Urmm... aku tau,kalo aku cerita kat sahabat2 aku,mesti dierorg xkan biarkan insan yg menyakitkan ati aku tue... Hasnul,kalo ko terbace post nie,abaikan insan tue yek...

Hehehee... Kadang2 sakit tue nikmat kan... Tuelah yg abg2 slalu sebut kat aku bila tiap kali aku mengadu sakit... hihihi... Yep. Nikmat... Bila sakit tue aku ble ingat mati... n bila aku ingat mati, ALLAH dlm ingatan aku... Macam tuelah manusia kan.. Alpa... Bila susah baru ingat ALLAH... ALLAH adalah segala2nya... Urmm.. teringat kat Suria... Kesian dier. Duk ostel. Xbalik cuti... Sue,ko tunggu aku yek... mesti ko bosan an... hihihi.. Sabar...

Hehehehe... Doakan aku semua yek! Aku dah ade azam baru... hihihi... Nak tau??? huhuhu... Aku berazam nak jadi anak yg solehah... sbb slame nie slalu lawan ckp... Aku nak jadi kuat,tabah,ceria... hihihi... Aku nak berusaha yg terbaik dlm utk diri aku... Aku malas dah pk masalah2 nie sume.. sume 2 biar lah berlalu.. hihihi... Salam Maal Hijrah 1431 buat sume!!! hihihi... Sori lambat wish... hihihi.



" Ya ALLAH,kau kurniakanlah kesihatan yg baik untukku... Tidaklah kuat yg ku pinta... Cukuplah untuk aku mampu bertahan menjalani hidupku... Tidak aku mengeluh, Tidak aku resah, kerana hati ini tahu.... semua ini adalah peringatan buatku... Aku hamba yg kerdil.. Hanya denganMu aku mampu bertahan... Ku pinta juga kesihatan yg baik buat sahabat2 aku... Anugerahkan mereka bahagia... Sisipkan mereka kekutan agar mampu menempuh onak yg berliku... Sesungguhnya KAU tuhan yg SATU... "
~ Aku xtau pe yg aku nak cakap sbenarnye... skadar luahan... Ya ALLAH,hanya padaMu aku bergantung...

Cuti Hari Ini...

Huhuhu... Hari nie aku sempat bermain ngan adik sepupu aku... Antara adik sepupu aku yg paling nakal.. hihihi... Adik Anis. umo 3 taun... hihi.. tapi agak kepelikan jugak td.. hihihi.. kebiasaannye,si kecik tue xdelah excited sgt bila aku datang... biasanye kalo aku nak amik atau tangkap dier,mesti lari... tapi kali nie lain sangat... dari jauh dier jerit panggel aku... " Tatak!!!" yg bermaksud kakak yek... aku pon pelik.. dari dulu panggil aku camtue.. bila nak ubah ntah... jgn bawa sampai ke tua sudah... tp kalo ckp bnde lain lancar la plak... adooii... Masa aku ada tue,asyik nak duk ngan aku jek... merepek2 ngan aku.. hahaaa... tunjuk anak patung baru lagi tuh... hahhaaa.. lawak btol... " esok nak beli baby baru lak..." hahhahaa.. gelak besar aku dengar... boleh pulak beli baby... kalolah ada baby jual kat pasaran,mmg xdela org mati bersalin... huhuhu... " nape tomey nat ea? hah? nape tatak tomey nat eh?" tangan dier lembut usap pipi aku... aku gelak lagi... lagak dier macam org besar... hihihi... ada2 jek... penat jugak layan budak tuh... " nape tok balik agi nie? malam doh nie.. gi la balik... tatak balik la.. malam doh..." hampeh budak kecik nih.. dah puas main ngan aku soh aku balik lak... adooii... mmg lah budak tuh... kadang2 menyakitkan ati gak...

Malam nie,aku borak2 ngan Abg amid.. Dier baru balik dari KMK... cdey jek dier. muram jek... Makan xnak... minum pun xnak... aku panggel dier naik atas. Macam2 cara aku buat nak bg dier happy... akhirnye de gak gelak2 dari suara dier... hihihi. aku try korek2... upenye de masalah ngan Kak Diah... (Calon Isterinye)... padan la muka cam ntah pape.. huhuhu... nielah bahana CINTA... time happy,happy bkn main lagi... time cdey,huhuhuhu.. hanya yg berpengalaman yg tau.. hahahaa... tapi,aku try gak ceriakan dier... hihihi... Cinta... oh cinta... hahahaa... dier duk jek tepi aku... aik,lame2 tue sms bukan main.. pastue ceria dah.. upenye dah ok... huhuhu... ade2 jek arg bercinta nih... hihihi... tapi Alhamdulillah abg aku kembali ceria... hahhaaa...

Hari nie xde wat apa sangat.... mkn pun xsangat... tdo blom lg ari nih... busy gak la.. hahaha... aku sambung wat novel n lukis2... de misi yg blom berjaya.. huhuhu... Nielah kehidupan..
huhuhu... Moga ALLAH merahmati aku... Moga ALLAH merahmati Arwah Ayah Long gak... Aku mimpi Ayah Long lagi smalam... Ayah Long rindu aku ke? Mudah2an aku xdilupa...

Aku insan bertuah...

Alhamdulillah... aku dah selamat sampai ke rumah... bermula lah sudah cuti aku.. Hari pertama cuti yg agak membosankan... aku seorangan lagi... Smalam aku hanya abiskan masa dengan tido... tido... tido.. n tido.... bangun hny utk solat. Teruk btol... Ntahla.. hihihi. xrasa best pon. Tapi walau pe pon,bila aku teringat hal semalam,aku merasakan yg aku adalah insan bertuah... Bertuah sangat...



Masa aku berada kat stesen bas semalam,ada seorg perempuan yg kurang siuman datang. Dier datang merepek2... aku pun xingat n xfaham... Macam2 aksi aku tengok dier buat. Ya ALLAH... kesian aku tengok... mana keluarga dier? xde org jaga ke? macam mana dier hidup? sendiri ke? macam2 aku tertanya... aku hanya mampu lihat. Dier duduk bersama aku. Aku takut. tapi apa yg aku boleh buat? xkan nak lari... aku kesian tengok... semua org tengok jek aku. Biar lah... aku nampak insan tue tengok jek bekalan roti n air yg aku baru beli tadi... Aku xfikir panjang. Aku bagi jek. mesti dier lapar. lepas tue,insan tue terus pergi tanpa kata apa2... xpe. Aku tau dier lapar. sebab tue bila dapat makanan terus pergi... Aku tengok jek dari jauh... bertuahnye aku.. aku masih diberi akal yg waras,keluarga... apa aku nak semua dapat,org sekeliling... tapi dier? sendiri... agak2 kat mane dier tinggal?dengan sape?macam mana makan minum dier? aku xboleh bayangkan kehidupan org seperti tue...



Xlama lepas tue,datang seorg perempuan. Dier duduk di sebelah aku... Mula2 borak biasa. Tetibe dier tunjuk resit ATM pada aku. Dier soh tgk,duit zakat dier dah masuk belum? aku tgk n cakap belum masuk sebab baki ada dlm rm 11 lebih. Dier pun cakap yg dier nak balik Bachok.tapi xde duit... dier tny aku ada duit ke x,aku tny tiket berapa... dier jawab RM5... aku hulurkan RM10... xde duit kecik... Perempuan tue terus pergi... aku hanya tengok dier berjalan dari jauh... Ada seorg kakak ditepi aku sapa aku.. n tanya kenapa dengan perempuan tue. Aku cerita. Kakak tue cakap,biasa kalo camtue menipu... sbb kat Kelantan nie dah banyak macam tue... mmg aku pernah kena tipu tp oleh budak.. ade agen yg anta kot... tapi perempuan td tue aku rasa mcm betul2 memerlukan... entah la.. hanya ALLAH jek yg tau... biarlah. Aku halalkan jek semua tue...Kalo betul menipu pun,dier mesti betul2 perlukan duit. kalo x,dier xkan tipu... Biarlah... Tapi aku kesian sangat tgk... aku xdapat bayang kalo aku yg berada ditempat dier. susah... Duit tue penting utk hidup... Seumur hidup aku,xpernah aku rasa kesempitan macam tue... Selalu berada dalam 'zon selesa'... Aku selalu diberi nikmat kesenangan... tapi tue pon kadang2 aku xtau nak bersyukur... Ya ALLAH... jgnlah kau tarik segala nikmat yg aku ada skrg...



Peristiwa ke-3 ialah saat aku hampir accident... Bila baru sampai ke Terengganu,aku tinggalkan beg di tempat tunggu bas... pondok rehat. Aku ke SMART Collection n 7E... lepas selesai beli apa yg aku nak,aku melintas jalan. tetibe dtg sebuah kereta dengan laju. Ya ALLAH,kalo aku xmelangkah sesaat,ntah apalah yg jadi... Mungkin aku dah xde kat dunia nie... jarak aku dengan kereta tue amat dekat. Dekat sangat... Alhamdulillah... ALLAH masih pelihara aku...





Aku rindu korang...
~ Sambung wat novel =)

G.E.M.B.I.R.A

Aku mau kongsikan:-

7 cara untuk GEMBIRA:

1) Tidak membenci
2) Tidak bimbang
3) Hidup sederhana
4) Menghormati org lain
5) Banyak memberi
6) Selalu senyum
7) Banyak beristighfar

Tak susah untuk gembira kan... Tapi aku masih belum capai semua tue... patutla xdpt gembira tuh...



Abis sdah FINAL EXAMku...

Alhamdulillah... Akhirnye berakhir juga FINAL EXAM aku... huhuhu... lega2... hehheee... Tapi agak tensen td.. sbb soklan AV xseperti yg dijangka... huhuhu. KBKK sume... baik x yah bace nota atau ulangkaji.. hihihi.. teruk btol Maisarah Ghazali nih... hihihi. Pe pon syukur sebab dah lepas sume... Moga ALLAH berkati... Dah ramai balik ari nie.. aku balik lusa... hihihi. 10 pg... S.P.Bumi... Moga selamat pulang... hihihi.




Bila dah abis exam nih rasa ringan sket kepala nih... hihi. Dah bleh fikir benda lain... Tapi masalah tetap xsettle... ntahlah. Mungkin punca masalah nie dari aku... Mungkin aku ada menyakitkan... Tapi,cukuplah ngan fitnah yg datang... aku insan lemah... hanya mampu pura2... pura2 happy slalu... pura2 aku insan ceria... tapi sebaliknya... Makin lama,makin bertambah masalah... makin banyak... makin terbeban aku... xsiapa tau... hanya ati nie yg menanggung perit n sakit... Tapi aku slalu ingat pesan seorg abg yg aku kenal sebagai Bro Syahman @ Man... " ALLAH uji Sa sebab ALLAH sayang Sa... ALLAH nak Sa jadi kuat n ALLAH xkan uji Sa kalo Sa xmampu... Sabarlah... " Kata2 nie yg slalu aku ingat... Bila macam2 masalah aku hadapi... bila aku btol2 lemah... Mekasih,Bro... lame kite xberborak... Kata2 yg dikeluarkan oleh abg tue slalu menyejukkan ati aku... Moga ALLAH kuatkan aku...

~ p/s buat "dia"= Berhentilah tabur fitnah... Awak xsayang diri awak ke? Cukuplah sume tuh... Sy lemah... Sy tau awak puas tp tolonglah berhenti... Moga ALLAH sayang awak...

HATI yang RINDU...

Moga sentiasa bahagia...
Hari-hari berlalu... Tentunya disisi kalian teman-teman yang lebih baik dariku... Namun ketahuilah... Apa yang aku ada hanyalah satu hati yang mendoakan kalian gembira selalu.... Seperti yang sering kali aku diingatkan... Mengasihi seseorang adalah kerana ALLAH... Dan mengasihi nya tidak bermakna kita ingin berada disisinya... Kadang kala, mengasihinya adalah dengan mendoakan kegembiraannya walaupun bukan kita disisinya... Dan kadang-kadang, mengasihinya adalah hanya mengharap dia bahagia dengan orang yang lebih mengasihinya... Agungkanlah kasih sayang pemberianNya...
~ HATI yang RINDU~

Mari Mengundi!

Assalamualaikum...




Kepada semua ahli KTI yang xtau tentang Pilihanraya yang diadakan di KTI,marilah sama2 mengundi bagi satu sesi PILIHANRAYA UMUM sedang diadakan secara maya atau atas talian atau ayat mudahnya online, bagi membentuk saf kepimpinan baru untuk menggerakkan aktiviti KTI tahun 2010 yang akan datang.Semua jawatan adalah terbuka untuk sesiapa saja warga KTI samada yang telah memegang jawatan atau belum. Harap tolong war-warkan kepada sahabat-sahabat KTI agar dapat online selalu sepanjang tempoh pilihanraya ini untuk mengikuti perkembangan terkini.

Marilah... mari.. Pergi mengundi... Tunai kewajipan pada KTI!!!

heheheee....

Tragedi KB Mall...

Dari atas...

Kota Bharu ,6 Disember - Lebih kurang pukul 5.40 ptg tadi sebuah kereta bernombor BCL 3210 telah merempuh dinding penghadang di tempat parking di tingkat atas bangunan KB Mall. Difahamkan kejadian ini telah meragut 2 nyawa, iaitu 2 orang pelajar master skill. Kejadian tersebut disebabkan oleh sebuah kereta yang terlajak sehingga merempuh dinding penghadang di tingkat 5 sehingga menjunam masuk di celah-celah escalator sehingga jatuh ke dalam bangunan KB Mall. Ketika kejadian, terdapat ramai pengunjung di pusat beli belah terkenal tersebut. Pemandu kereta dipercayai melarikan diri...


Hancur...


Bahagian parking.. tingkat 4...




dari tingkap atas...


Difahamkan,kereta tersebut ditolak dari atas sbb rosak... Tapi gagal dikawal hinggakan rempuh penghadang bangunan kat atas... Hehehe.. KB Mall xdela runtuh sangat... Runtuh sket jek... Pasnie bleh lagi kalo nak g shopping... hihihi...
~ Al- Faatihah buat mangsa... De hikmah sume nih... ALLAH nak bagi kita beringat... Amik ikhtibar...

Tahniah...



Tahniah... Buat Bro Hazar yg dah melangsungkan perkahwinannye kat Baling hari nie... TAHNIAH bro... Moga ALLAH memberkati perkahwinan nie... Xdapat hadirkan diri utk majlis di Baling. Tapi Insya Allah,10 hb nie Sarah datang kenduri yg kat sini... hihihi.. Pe pon, Moga ceria slalu n mampu pikul tanggungjawab baru... sebagai seorg SUAMI... hihihi...

" Bismillahirahmannirrahim... Ya ALLAH, Ya Tuhanku, restulah pasangan baru ini.. Berkatilah perkahwinan mereka. Moga segala yg dirancang berjalan dengan lancar seperti mana Engkau kehendaki dan semoga jodoh perkahwinan antara Bro Hazar n Kak Wani berkekalan buat selama-lamanya hingga ke akhir hayat... "
Amin Ya Rabbi A'lamin...

~New Moon~


~ Nak tengok... pas final... hihihi... ngar citer lbih best dari 2012... hihihi... Afiq! xaci ko da tengok!

Sronoknye... Bestnye... Sedapnye...

Hehehee... sejak kebelakangan nie xtaula nape slalu terbayang2 coklat yg byk... ais krim yg best.. lollipop yg comey... macam2la... Teringat lak kat citer Charlie n The Chocolate Factory... hihihi... aku suka citer tuh sebab CGI animation... ngeh3... Waktu aku skolah lagi dulu pon aku slalu berangan. Aku ada kilang coklat yg besar. Aku namakan kilang tue Fun Factory. Dalam tue ada banyak ais krim... byk coklat... byk kek... macam2 ada... Dinding kilang hasil dari cantuman kek,ais krim n lollipop la... disalut ngan coklat... perghh... Atap lak dari wafer yg besar. Lawa.. Cute...


Hehehe... Kalo time skolah dulu,lagi2 skolah menengah,aku suka sangat bekal coklat n semua tuh... lagi2 coklat Cadbury... Hazelnut n Blackforest! Febret tuh! Alih2 kawan sorg2 mari bodek nak makan. huhuhu.. xpe2.. Hehehe...dalam kelas,coklat aku tuh cam coklat awam la plak.. huhuhu... Siap cikgu lagi tumpang skaki... hihi... Tapi yg best,kalo tiap kali hari2 istimewa,mesti de org hadiahkan aku coklat... Sebab dierorg tau aku suka... hihihi... Erm... hehehe.. Dulu,aku suka isap jari... suka sangat isap jari. xtaula nape... hahaha... munkin kes aku berhenti susu botol secara mengejut. hahhaa... Form 1 tue isap jari lg... hihii... Alih2 abg spupu aku memainkan peranan... hahhaa... Dier belikan aku lollipop. dier ckp xelok isap jari. nanti bawa ke tua. Org tengok malu... hihihihi... Aku ikut jek. Tapi kadang2 terisap gak sebab da bese... huhuhu...


Cita2 yang xpernah padam dalam diri aku dari kecik ialah nak ada kilang ais krim snirik... hihihi.. Sronok kan kalo ade yg kita snirik... Halal pon halal... Xde org nak bising2 pasal boikot... Pastue bila nak mkn jek leh amik jek.. xyah susah2 nak g kedai beli... Sronoknye bila bayang ada kilang snirik.. hihihi... kena belajar abis dulu... biar byk duit. Baru leh ade kilang snirik.. hihihi...Aku mmg suka sangat2 ais krim... hihihi.. Kalo balik jek,mesti byk ais krim yg ada dlm peti. semua tunggu aku yg habiskan... hahhaaa... Sronok kan... Tapi aku nie teruk,time cdey nak ais krim... time happy pon nak ais krim... hihihi...



Teringat lak kenangan waktu dulu... hihihi... Aku nie seperti bese.. suka nyusahkan org... hahhaa... Waktue aku darjah 6,aku cdey sebab birthday aku ramai yg xde... huhuhu... Yg wish pon bape ketul jek... yg paling cdey,ibu ayah lupe birthday aku.... Adoii.. mmg cdey la... Hanya abg2 spupu jek yg setia bersama aku.. hahaa... Aku nak sambut birthday tapi ibu ayah xde... Tapi aku nak sambut gak cam bese... Abg spupu aku yg nme Shahril waktue tue form 4. Dier rancang ngan abg2 yg lain. Buat party utk aku.. hihihi... Aku ingat lagi. Aku nak sangat kek Doraemon. Dierorg beli gak.. huhuhu... Pastue aku jemput kawan2 aku... seronok. Walaupon xdela besar majlis tue,tapi seronok bila ingat balik... Pengorbanan abg2 yg buat aku hargai detik tue... Maklumla.. Aku an xde kakak... Tapiskrg xde dah nak nages2 kalo xsambut.. hahahha.. dah besar.



Huhuhu... Aku pernah bayangkan dlm kehidupan aku di kelilingi ngan benda2 macam tue... Seronok... aku pun pernah mimpi aku ada dalam satu taman yg cantik.. Indah sangat... Ada jambatan kecik ke seberang. Jambatan dibuat drp biskut batang. Air yg mengalir kat bawah tue ialah coklat... Cantik sangat...jln dipenuhi dengan coklat2 kcik... m&m... macam batu hiasan plak... huhuhu... tapi mimpi tue xabis... hihii.. nak wat cane... semua tue mmg mustahil berlaku d sini an tp xmustahil di syurga... hihihi.. ALLAH bleh wat apa jek dier nak. Nanti,satu hari nanti aku nak buat yg boleh lawan citer Charlie n The Chocolate Factory tuh... hihihi... Amin... tapi cane nak wat berunsurkan islamik yek??? urmmm... xpe2.. fikir lain... hihihi...
~ Ntah xtau nape tetibe lak aku mrepek sal sume nih.. hihihi...

NILAI nya...

Hehehe.. kita paling sronok bila tau ada org sayang kite an? org amik berat pasal kite... heheehe. Rasa bersyukur sangat bila kita merasakan ada insan yg membuatkan kita merasa disayangi,dihargai, dan paling pnting kita merasa bahagia... hihihi... Macam tue gak aku... hihihi. Melalui tue semua aku napat rasakan nikmatnye sebuah UKHUWAH.. begitu besar NILAInye... Lagi2 bila aku dapat kawan perempuan. Aku rasa seronok sangat. Yelah. Aku kurang kawan perempuan. Lagi2 yg betul2 rapat n faham aku...

Aku bersyukur sangat sebab ALLAH bagi aku peluang sekarang untuk bersama org2 yg menyayangi aku.(Aku rase la...huhuhu). Aku ada Huda,Hasnul n Suria. Kawan2 lain ada.. bkn xde. Tapi dierorg nie yg banyak bersama aku,amik berat pasal aku n macam2la... Kawan2 yg lain jgn terasa lak yek... Sa pon sayang korang.


Huda Fatinah
Art n Design
Uitm,Shah Alam

Hasnul Maryam
Perakaunan
KTD

Samsuria
Pengurusan Teknologi
KTD
Huda seorg yg baik.. baik sangat.. suka melayan aku.. hihihi... Tapi dier suka layan aku macam budak2... macam budak yg kecik dari dier... dier amik berat sangat pasal aku... hihi... Aku kenal dier melalui KTI lah... Dier salah seorg org yg aktif dalam KTI... n dier sorg jek membe yg aku bagi panggel SARAH. Abg2 n kakak2 lain citer la...huhuu. Hasnul lak seorg yg gila2 remaja.. huhu.. tapi kdg2 agak garang. bleh menagis gak aku kdg2... hihi.. tapi dier tetap seorg yg baik ati... slalu jage aku... huhuu... Suria nih aku slalu panggel dier burung puyuh... xburung puyuh,nenek... hihihi... sebab dier suka membebel... kalo membebel jek mesti mulut muncung2... hahahaa... tapi dier pon seorg yg gila2... gila2 yg tetap siuman... hihihi.. Aku bersyukur sangat sebab dianugerahkan sahabat2 seperti dierorg... hihihi... mekasih yek Huda,Hasnul n Suria.. hehehe... slalu amik berat sal Sa... UKHUWAH... Ya ALLAH,besar NILAInye buat aku...

Exam mode

Hehehee.. Esok dah start FINAL aku.. huhuhu... Final untuk sem 3... hehehe... Esok pukul 2.30 petang,aku akan menghadapi paper English For Professional Communication... tapi kena pergi kolej pagi sebab pagi esok ada presentation final projek Video... huhuhu... Doa2kan... Insya Allah aku akan buat yg terbaik... Ngah nak FINAL nie,bese lah.. macam2 dugaan yg datang... Macam2 ujian... Tapi aku redha n anggap semua tue hanya satu permainan hidup yg wajib aku tempuh...

Raye Aidil Adha pon aku xrasai kenikmatannye utk tahun nie... Ya ALLAH... jahil n teruknye aku... Tapi dalam xseronok tue ade gak seronoknye.. Ade gak bestnye... heheheh.. Aku ditemani oleh 2 org yg aku sayang... huhuhu... Hasnul n Suria... Dengan dierorg gak aku blaja hargai apa yg ada di sekeliling aku... Ngah raye2,kedai semua tutup. Hasnul n Suria masakkan sardin,ikan kering goreng bersama budu... hahahhaa... Tapi aku jamah jek semua... Alhamdulillah dierorg ada bekal nie semua. Kalo x,mesti aku kebuluran.


Hehehe.. Rindu lak kat Adik Nur... Adik kesayangan aku... Seorg adik yg amat istimewa... Bagi sinar dalam idup aku. Semalam dier tepon aku. Dier tanya bila aku nak balik. Dier cakap dier dah habis sekolah pra.. tahun depan nak skolah rendah pulak... Tahun depan Insya Allah adik akan bersekolah di sekolah ayah n kawan2 ayah... Sekolah Rendah Ibn Qayyim(SRIQ). Tapi pada asalnye adik nak sekolah cina n nenek plak nak adik skolah kebangsaan biasa jek. Lagipun dekat ngan umah. Tapi ayah berharap sangat adik skolah kat SRIQ. Kalo adik xsekolah situ,apa gunanye ayah tungkus lumus untuk bangunkan SRIQ. Alhamdulillah,berkat dipujuk,adik nak sekolah SRIQ. Hehehe.. klakar adik tuh. Macam2 perangai dier. Kalo nak cerita mmg xhabis...
Huhuu... 2 hari lepas membe aku Elvis ada tepon. Dier nak ikut aku join program HALUAN bila aku cuti nanti. Aku cakap aku akan usahakan tapi xjanji. Yelah. Nanti org fikir lain plak aku... Bawa kwn lelaki lak tuh join. Macamlah kwn perempuan xde. Dahla non-muslim. Xpelah... Aku akan usahakan. Tapi yg kelakarnye,aku buat dier menangis teresak2... hahahaa... Dier cakap pasal jiran dier meninggal sebab kanser usus... Dier pesan suruh aku jaga kesihatan. Kononye xnak kehilangan aku. hehehee.. aku pun cakapla,andai tetibe aku meninggal,jgn pernah lupekan aku yg banyak berjasa ngan dier nih... huhuhuhu.. dier mula serius... hahhaa... dier cakap dier xnak hilang kawan dah... hahahhaa... tapi kesian plak. Dier teringatkan Adam. Jahatnye aku...


Hehhee... Tapi andai btol,aku teringin sangat nak jumpa Adam,Fikri,Apis,Ayah Long,Tokki n org2 yg aku sayang kat sane... hihihihi... Moga termakbul n moga di tempatkan dalam kalangan yg ALLAH redhai... Ameen... Tadi,aku pergi kolej. De makan2 kat kolej... huhuu.. sampai2,makanan pun dah nak abis... cian. Hehehe... sempat kaco2 KE... hahaha.. Dah lame xkaco. Aku ingat lagi kata2 KE sbelom tinggalkan aku utk mkn td, " Maisarah,exam kali nie mesti buat yg terbaik. Jgn banyak main. Fokus. Kejayaan bukan datang ngan tiba2... tapi ngan usaha kita. Faham?" hehehee.. aku hanya mengangguk n sengih macam kerang busuk... hahahaha... KE mmg xpernah lupa bagi nasihat. Kalo kat luar aku biasa panggil Pak cik. tapi kalo formalnye KE lah... hiihihi... Ketua Eksekutif.
Tadi,membe aku yg prasan cute tue ade ckp sal CINTA... leh plak dier nak bg aku fhm atau nak ajar aku xnak mudah terpedaya ngan mengayat... Ayat yg manis... mencairkan. Aduss... hahhaha.. tapi kelakar. n banyak aku dapat. Nanti aku praktik... Mekasih ye Teman! Byk aku blaja... Cinta yg ditolok... cinta yg diputus... cinta yg dikecewakan... Moralnye,jgn mudah bermain CINTA... Bkn senang nak ubat luka di hati yg berdarah... hehhehee...


Moga esok aku menghadapi exam ngan tenang... Moga ALLAH permudahkan. Doakan yek!!!

UNTUKMU TEMAN



UNTUKMU TEMAN by Brotherz.
Disini kita pernah bertemu,
Mencari warna seindah pelangi,
Ketika kau menghulurkan tanganmu,
Membawaku ke daerah yang baru,
Dan hidupku kini ceria......
Kini dengarkanlah,
Dendangan lagu tanda ingatanku,
Kepadamu teman,
Agar ikatan ukhwah kan bersimpul padu...
Kenangan bersamamu,
Takkan kulupa,
Walau badai datang melanda,
Walau bercerai jasad dan nyawa...
Mengapa kita ditemukan,
Dan akhirnya kita dipisahkan,
Mungkinkah menguji kesetiaan,
Kejujuran dan kemanisan iman,
Tuhan berikan daku kekuatan....
Mungkinkah kita terlupa,
Tuhan ada janjiNya,
Bertemu berpisah kita,
Ada rahmat dan kasihNya,
Andai ini ujian,
Terangilah kamar kesabaran,
Pergilah derita hadirlah cahaya....
Untuk selamanya...




Kalian tetap di hati...
Maaf atas segalanya....

Celamat Hali Laya AidilAdha...

Esok dah raye!!! huhuhu... Raya korban... Aku xbalik raye pon... Kawan2 ramai yg balik. Alhamdulillah ada Suria n Hasnul... hehehe. Leh teman aku. huhuu... Urmm... Cdeyla gak... Asalnye ayah janji nak datang raye ngan aku kat sini... Tapi smalam ayah tepon cakap xjadi. Ada hal... Xleh elak... Nak wat cane... Tadi plak ayah tepon lagi. Soh aku beli tiket utk balik cuti sem nanti... Padahal ayah dah janji nak datang sini amik aku... Ayah xleh datang amik sbb busy... hurm... Aku cakap ayah Janji Melayu... Sian ayah... Tapi time tue geram.. ntahla... xpelah. Trima je lah... Redha... Lain kali xnak harap sgt ngan janji2...



Tadi,sahabat aku Donna ucap Selamat Hari Raya AidilAdha... hehehe... ingat gak dier kat aku... huhuhu... Kalo balik nih mesti leh tengok org sembelih lembu... Tiap kali raya korban,Atok slalu buat majlis makan2 utk org kampung. So,boleh la tengok org sembelih... huhuu... Hari Ahad nie ada majlis korban kat kolej... Xtau nak pegi ke x... tengoklah dulu...


Nie sahabat2 aku...
Kc,Donna,Dd,
Stacy,Fanny n Ika...
~ Ya ALLAH,kau tabahkan hati hambaMu ini... Kuatkan aku di jalan dakwahMu yg panjang ini... Aku hanya berharap padaMu...

Kau Di Hatiku 2 masuk Metro

Hehhee... Program Kau Di Hatiku 2 masuk Harian Metro 25/11/2009... huhuhu...

Harian Metro

Ahli KTI yg join...
Gambar reramai...
P/s: Laen kali wat la time Sa free... Dah lame xjoin program...

PANDORUM


PANDORUM... Latest movie trailers... science fiction\horror film... Waduss... Dahsyat seh... Aku pon baru tgk sket jek... Tapi citer dier mmg perghh... Aksi ganas... huhuhu... PONDORUM nie kononnya sejenis penyakit baru yang menyebabkan mangsanya hilang keruan dan pertimbangan di angkasa lepas sbb terlalu lama terkurung di dalam kapal angkasa Elysium (bermaksud “tempat rehat terakhir wira perang” dalam mitos Yunani).Inilah kapal pelarian terakhir umat manusia dari Bumi pada tahun 2174 apabila dunia sudah terlampau ramai penduduknya, melebihi beratus billion dan sumber makanan serta air semakin lenyap.

Seramai 60,000 penumpang telah diangkut sewaktu perlepasan ke planet baru, Tanis dan berjuta tembikar kecil diisi spesis-spesis terpenting turut dibawa bersama, kononnya ibarat “bahtera Nabi Nuh”.Ceritanya bermula apabila dua orang angkasawan Amerika, Korporal Bower (Foster) dan Leftenan Payton (Quaid) bangun dari keadaan tidur berpanjangan, ataupun “hyper-sleep”, tanpa sebarang ingatan tentang masa, lokasi, asal-usul misi mereka dan diri mereka sendiri.Rahsia-rahsia gelap kapal Elysium yang kini lengang semakin bermain-main dengan minda mereka...



~Best... cume sengal sket r... sbb tue sume sains rekaan... huhuhu... Baru tengok sket... huhuhu...

PESTA BUKU ALAF 21 Ke-7

De berita baik utk pengemar2 novel terutama novel Ramlee Awang Murshid... Ada Pesta Buku Alaf 21 kali ke-7 akan diadakan pada 4-6 Disember...


Kat pesta buku ini, anda boleh mendapatkan novel terbaru dari Ramlee Awang Murshid iaitu 9 NYAWA yang belum berada di pasaran pada ketika ini.

Orang-orang kuat RAMFC turut berada di pesta buku Alaf21 dari masa ke semasa. Dapatkan cenderamata dan risalah mengenai aktiviti terbaru RAMFC akan datang dari mereka. Mereka akan memakai lencana atau tshirt RAMFC.
~huhuhu... Xleh pegi jugak!!! FINAL...

Informasi terkini...

Alhamdulillah... Rakaman video yg terbaru dah settle petang tadi... Syukur pada ALLAH... Kan ALLAH sebaik2 penolong... hehee... Tadi kat Pasar Siti Khadijah,rasa macam kekok lak nak rakam. Xmacam sebelum nie... Aku pun rasa yang sebelum nie lebih mantap drp yg nie... Ntahla.. Kan gubahan kedua xsame ngan gubahan yg kedua... hehehe.. Pe pon syukur sbb ALLAH bagi gak ruang utk aku siapkan rakaman. Jutaan terima kasih lagi skali pada sahabat2 aku... Hasnul,Suria,Firah n xlupa pada Ayu yg dtg teman n tolong. Alhamdulillah lg skalik.


Hasnul,Firah,Suria n Ayu...

Minah jawa mana ntah nie...

Hasnul ngan seluar barunye...
Hahahhaha...

Pacarku...
Kat sini,aku nak informlah kat sesape yg datang bertandang ke blog aku nie... Just nak gtau informasi dari Bro Syahman...
Kepada sume penasyid2 di luar sana,bahawasanya Syah skrg sedang mengusahakan satu projek album yg diberi nama nasyid Inter-U..projek ini adalah hasil kerjasama dgn neurotic studio..jd sape2 yg berminat/ingin mengetahui maklumat lanjut,leh hubungi Syah di talian 012-9292250..hanya 9kumpulan/solo saje dikehendaki..sape cepat dia dpt!!!
So,jangan lepaskan peluang... Gilaplah bakat anda yg terpendam n terendam... huhuhu.. Untuk tau lebih lanjut,korg leh la bkak blog Bro Syah di ~Segalanya Ada~

Beratnya UjianMU...

Ya ALLAH... Rasa sedih sangat skrg... sedih sangat. Projek rakaman video kena delete... Beratnye ujian... Lusa da kena present... Aku dah tungkus lumus utk semua tue... Skrg mcm nie lak jadi... Apa hikmah disebalik semua nie? Kena rakam balik. Mungkin silap aku gak. sebab xwat back up... Aku baru rancang nak buat mlm nie... Tapi sempat semua nie jadi dulu... Aku xleh salahkan membe aku yg terdelete video tue sebab dier pon xsengaja.. Xpe.. Ada hikmah... Ya ALLAH,tolonglah hambaMu nie... bagilah kemudahan,kesenangan,kelapangan dalam segala hal... Moga segala urusan aku berjalan lancar. FINAL dah dekat... Macam mana nanti? dekat2 FINAL ada pula masalah macam nie... Mungkin ALLAH saje nak uji... Xpe... Aku terima... Korg doakan Sa ek... Lemah sangat skrg... Dah puas makan ati... dah puas nangis... dah puas geram... dah puas semua... Doakan aku... esok pegi KB lak... Rakam balik... Insya ALLAH semua OK... Hajat doa...

~ Thanks,Hasnul... Blanja ais krim..hehehe... memahami aku time ngah cdey... Aku da dpt lagu album SYUKRAN... xyah da beli... hihihi.. Terubat sket cdey... layan arasy dunia...

J.A.L.I.N.A.N

Jalinan-UNIC

Indahnya suasana kita dihari ini
Ceria bersama bermesra
Erat silaturrahim saling hormat menghormati
Tuntutan agama yang mulia

Ooh! Mari bersama kita jalinkan
Kasih sayang sesama insan
Di hari ini kita mulakan
Moga kekal untuk selamanya

Indahnya jika kita dapat bersama
Hidup selalu gembira di dunia ini
Lagi indahnya jika kita dapat bersama
Hidup di dalam gembira di akhirat sana

Erat Silaturrahim saling hormat menghormati
Tuntutan agama yang mulia
Yang tua dihormati
Yang muda disayangi
Cetuskan suasana harmoni

Ooh! Mari bersama kita jalinkan
Kasih sayang sesama insan
Di hari ini kita mulakan
Moga kekal untuk selamanya

Kita jalinkan
Kasih sayang

Aku tergerak hati nak post lagu nie... tetibe jek... hehehe. Pas tgk video abg2 n kakak2 KTI pergi program Kau Di Hatiku 2. Hehhee... Dalam video tue, Abg Alif nanyi lagu tupai n jalinan.. Happy jek tgk adik2 kat umah anak yatim tuh... bestnye kalo leh pergi... Hehehe.. Nak wat cane... huhuu... Lain kali la plak... huuuuhuhu...

~ Adam,Fikri... rindu korg...

Baju T-shirt NasyidFM...

Hehehe... nak tunjuk sket n nak promote sket... Kat bawah nie baju T-shirt NasyidFM... Kira berita baik kepada semua pendengar NasyidFM... Diatas permintaan ramai, kini NasyidFM telah mula menjual T-Shirt Ekslusif NasyidFM untuk pendengar-pendengar yang dikasihi... Di bawah adalah merupakan design T-Shirt Ekslusif NasyidFM yang akan dijual kepada semua pendengar NasyidFM...


Utk muslimah...

Baju lelaki

T-shirt Ekslusif NasyidFM ini merupakan product terhad... Jangan lengahkan masa anda.... Dapatkan segera di NasyidFM sementara stok masih ada. Untuk maklumat lanjut, sila layari NasyidFM.

Ringan sket...

Tadi pergi KB... Buat projek video... Alhamdulillah selesai gak... Skrg tungu edit jek. Edit pon bkn senang tuh... hehehe... Setelah beberapa hari xsenang duduk sal video nie,akhirnye selesai gak ngan bantuan sahabat2 aku yg tercinta... Hasnul,Firah,Kak Toqah n Suria... huuhuu... Pergi tadi pun ngah hujan. Kiteorg wat video pasal ' Kuih2 Malaysia '. Hehehe.. seronok jek.. Walaupun lakonan xdela se pro pelakon atau pengacara mana2 rancangan TV... huhuhu... Mekasih sahabat2ku...

Hujan yg renyai... baru lepas lebat...


Dari stesen bas...


Jurukamera lakonan...
huhhuu...


Pelakon2...
Hasnul(Pengacara),Kak Tiqah(Pembeli),
Firoh(Pengacara)...

Kat Bilik B14
Hasnul n Suria
bersama anak2... hahaha...
Sebelum pergi KB...
Hasnul ngan Froggynyer!
melaram...
Krew2 lakonanku...
hahhaaha...
Walaupun lakonan n video xsemantap yg lain,tapi aku bersyukur sebab ringan sket beban yg aku rasa... Alhamdulillah... Syukur sangat... Moga ALLAH permudahkan urusan. Tugas edit lak pas nie... Moga ALLAH bantu... Huhuhu... Ngah sedih nih... hahhaa... Ye r.. Mesti best abg2,kakak2 n membe2 KTI wat program tadi... Sedih xleh join!!! huhuu... Mesti seronok... Pe pon ade hikmahnye... Hikmahnye? hehehehe.. Aku berjaya selesaikan sedikit keresahan yg dah menghantui aku kebelakangan nie... hahahha.. pe dier? hehehe.. Pe lagi... projek video nie la... hehehe... tunggu edit lak... Huhu... Moga semuanye selesai ngan baik... Insya ALLAH...

 

OWNER

My photo
HambaNya yang sentiasa mahukan perubahan dalam hidup. Bakal penghuni kubur. Moga hidup ini memberi erti.
Powered by Blogger.

MARI MENJADI HAMBA

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA