Hanya ALLAH

Ya ALLAH,ujianMu datang bertubi2... Aku tak yakin aku mampu harungi sume nie... Setiap masa aku slalu ingat semua tue... Aku slalu ingat dier... Xtau nape... Berat untuk aku lupakan... perit sume nie... tapi aku xpernah lupa... sume nie dugaan n ujian buat aku yg bergelar hamba buat padaMu... Cuti nie aku banyak menyendiri... xtaula nape... mungkin lebih selesa gitu... banyak program yang aku kena sertai... Busy jugak kadang2...

Semalam Mama Adam anta mesej soh aku datang umah dier. Ada tahlil... Tapi aku xpergi sebab faktor kesihatan yg xmengizinkan... Teringat kat Adam. Kau sahabat,kau teman... Moga ALLAH sentiasa merahmatinya. Aku bersyukur sangat sebab ALLAH masih panjangkan umur aku... Mungkin ALLAH nak bagi aku peluang baiki diri aku yg banyak cacat cela nih... Hihihi. Banyak lagi yang kurang...

Pagi tadi,aku dapat masej yg btol2 menyakitkan ati aku... menguris jiwa aku... Pedih rasanya walaupun tue hanya kata2... Mungkin aku de salah besar ngan insan tuh. Tapi,kata2 yg diberi tue seolah2 aku adalah org yg kejam dlm idup dier. Sakit aku jadi sendaan... Aku tau,aku xmacam yg lain... aku sakit. Aku xsesihat kawan2 yg lain... Tapi bagi aku,apa yang penting aku jalani idup aku macam biasa.. Macam insan lain... Sakit bkn penghalang. hihihi. Aku mampu bahagia macam org lain.. Aku mampu ceriakan suasana walaupun hati aku sarat ngan luka. Kalo aku sehat macam org lain,mesti aku xtau n xkenal sape sahabat aku... Mesti aku xtau sape yg sanggup bersama aku tika aku sakit... Dan semua tue terbukti... Ada yg sanggup jaga aku... Ada yg sayang aku... Urmm... aku tau,kalo aku cerita kat sahabat2 aku,mesti dierorg xkan biarkan insan yg menyakitkan ati aku tue... Hasnul,kalo ko terbace post nie,abaikan insan tue yek...

Hehehee... Kadang2 sakit tue nikmat kan... Tuelah yg abg2 slalu sebut kat aku bila tiap kali aku mengadu sakit... hihihi... Yep. Nikmat... Bila sakit tue aku ble ingat mati... n bila aku ingat mati, ALLAH dlm ingatan aku... Macam tuelah manusia kan.. Alpa... Bila susah baru ingat ALLAH... ALLAH adalah segala2nya... Urmm.. teringat kat Suria... Kesian dier. Duk ostel. Xbalik cuti... Sue,ko tunggu aku yek... mesti ko bosan an... hihihi.. Sabar...

Hehehehe... Doakan aku semua yek! Aku dah ade azam baru... hihihi... Nak tau??? huhuhu... Aku berazam nak jadi anak yg solehah... sbb slame nie slalu lawan ckp... Aku nak jadi kuat,tabah,ceria... hihihi... Aku nak berusaha yg terbaik dlm utk diri aku... Aku malas dah pk masalah2 nie sume.. sume 2 biar lah berlalu.. hihihi... Salam Maal Hijrah 1431 buat sume!!! hihihi... Sori lambat wish... hihihi.



" Ya ALLAH,kau kurniakanlah kesihatan yg baik untukku... Tidaklah kuat yg ku pinta... Cukuplah untuk aku mampu bertahan menjalani hidupku... Tidak aku mengeluh, Tidak aku resah, kerana hati ini tahu.... semua ini adalah peringatan buatku... Aku hamba yg kerdil.. Hanya denganMu aku mampu bertahan... Ku pinta juga kesihatan yg baik buat sahabat2 aku... Anugerahkan mereka bahagia... Sisipkan mereka kekutan agar mampu menempuh onak yg berliku... Sesungguhnya KAU tuhan yg SATU... "
~ Aku xtau pe yg aku nak cakap sbenarnye... skadar luahan... Ya ALLAH,hanya padaMu aku bergantung...

6 comments:

fadhli said...

eeiii..bajet chumel sajee..hahah

Intisar said...

hahhaaa... hampeh ko afiq... sengal.

Intisar said...
This comment has been removed by the author.
Intisar said...
This comment has been removed by the author.
kim_HasNuL said...

nk aku balun dak tu kew?? aku tau sape!!

Intisar said...

hehhee.. jgn.. biar jek...

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA