PUTUS CINTA

Sa putus cinta??? Esshhh... Tidaklah... Bukan. Sa terdetik untuk celoteh kat sini sebab teringatkan seorg kakak yg putus cinta semalam. Sa kenal kakak tu xdelah lama sangat. kira baru juga la.. Kenal pun melalui ex-Bf dia. Xperlulah sebut apa nama kakak tu n siapa ex-Bf dia kan..


Sedih juga dengar suara kakak tu menangis. tp Sa xtau nak buat mcm mana. hanya mampu dengar n nasihat agar bersabar jek n ckp apa yg termampu je. Sori, Kak.. Sa hanya mampu mendengar.Photobucket

Mungkin ALLAH nak bagi hambaNya berfikir akan apa yg terjadi. Mungkin sbb ALLAH nak kita fikir, hanya cintaNya yg layak kita tagih.. Bila masuk dalam alam cinta nih, hati akan terus diuji.. Org yg xbercinta pun hatinya selalu diuji.. Apatah lagi yg bercinta kan? Hehehehe.Photobucket

Apa pun, mana2 cinta xdapat atasi cinta ALLAH. Cinta itu mmg anugerah yg ALLAH kurniakan pada kita.. Tp xsemuanya indah.. Untuk tahu indahnya cinta.. Untuk merasai nikmatnya cinta.. Belajarlah untuk mencintai ALLAH... Sa pun sekarang sedang belajar. Slow2.

So, pada yg lemah akibat putus cinta, bersabarlah.. ALLAH telah susun yg terbaik untuk kita.. ALLAH xkan mengecewakan kita. Jangan bersedih. Janji ALLAH itu pasti! Pada yg xbercinta pun, jangan fikir anda tidak akan masuk ke alam cinta.. ALLAH akan sentiasa menguji hambaNya.. Moga terus istiqamah..52

~ Mood Mlm nih: Sa nak jadi wanita solehah! Esok pagi, bertolak balik umah!!! Selamat tinggal ostel!!! Selamat tinggal Kelantan!!!26

AKU BENCI ROKOK!!!

Salam sayang buat semua... Pagi lagi, Sa dah jadi moody. Tp kejap jek! Hahhahaa.. Sa mana boleh moody lama2. 15 minit jek td.. Huhu.


Pagi tadi, Sa pergi kedai makan dengan Izzah.. Nak beli roti canai.. Huih.. Ramainya bapak2 org.. abg2 org kat situ.. Sementara tunggu roti canai tuh, sembang2 la dengan Izzah sambil tengok sekeliling..


Adehh.. Mcm duk dlm umah asap lak.. Yelah.. Keliling pakat duk hembus2 asap.. Sedut2.. Keluar.. Sedut2.. Keluar.. Kalau ye pun, nak mati, xyah la bawa org lain sama.. Haaa.. Kan dah xsopan ayat.. Panas hati sebenarnya bila ingat balik tadi.. Cool2. Ngeh3..

Kesian gak kat org2 yg merokok nih.. Tapi, org2 tuh kesian kat org mcm kita nih x? Hidu bau rokok.. Bkn diaorg jek yg sengsara nanti. Kita yg xde kaitan pon leh sakit sama.. Urmm. Mcmlah diaorg xtau! Haaa.. Hisaplah byk2.. Kalau rosak jantung ke.. buah pinggang ke.. ginjal ke.. apa ke.. Nanti jawab sendiri kat ALLAH akhirat nanti..

Bak kata salah seorang driver kolej Sa, " Dah terlanjur dik.. Xboleh buat apa dah.. Skrg jadi keperluan dah.." Pandailah! Sa malas nak jawab lebih2.. "Yela tuh, pak cik.. Nak 1000 daya.. Xnak, 1000 dalih. Kat akhirat nanti, jawablah dgn ALLAH.." Itu jek yg mampu Sa balas.. Harap bolehlah dia berfikir..

So, buat siapa2 yg skrg masih merokok ke.. Teringin nak merokok ke.. yela kan.. Konon, MACHO.. Huhuhu.. Oppss! Xdela.. Bukan perli.. Ngeh3... Buat2 yg berkaitanlah.. Hindarlah.. Ingatlah org yg tersayang.. Huhuhu.. Rokok hanya membawa derita.. Bukan memberi bahagia.. Cheewah! Huhuhu.

Sa memang benci rokok.. Tp xbermakna Sa benci perokok.. Sbb apa yg Sa benci ialah sikap merokok tuh.. Bknnya org yg merokok tuh.. Benci tuh biarlah pada sikapnya.. Bkn pada orgnya... Manalah tahu kan xpasal2 org tuh jd kita punya tuuuutttt satu hari nanti kan.. hahahaha.. Aturan ALLAH.. kita xleh jangka.. Tp Doa2lah moga ALLAH bg yg terbaek..

Moga pintu hati perokok2 tegar.. perokok2 kdg2.. perokok2 jarang2.. Perokok2 sekali skala, terbuka utk menyayangi diri n org sekeliling mereka...

LAST PAPER!!!

Huhuhu. Lagi 1 paper..Sronoknye!!! Hahha. Systems Analysis and Design pukul 9pg pada 21 hb nih.. So, masa 5 hari nih kne la pulun subjek nih. Mesti skor A lagi nih.. Huhu.


Tapi bila fikir2, cdey la pulak. Urm.. yela.. Nanti tinggal Sa sensorg... Ummu balik 18hb.. Lusa.. Yana lak 20hb.. Izzah pun mungkin 20hb.. Bhah mgkin duk ngan Asma' atau Pikah. Bdk2 bilik Sa lak 20hb dah balik. Sensorg la...34

Urmm. xpela.. Redha.. Nih yg buat Sa xsabar nak balik.. Lari dari dunia yg sunyi.. n sepi.. Xleh bayang suasana bila kne tinggal sorg2 nanti.. Ah! Xnak bayang pon!17

Kalo ada insan yg kurindui tuh kan best... Urmm.. Xpela.. Moga ALLAH tetap eratkan tautan hati nih...Photobucket

MENGHITUNG HARI

" Selamat pulang rasa ke asal jiwaku..
Selamat kembaliaku ke jalan lurusMu..
Selamat datang cinta ke ruang hatiku..
Hari ini ku terus menunggu..
Hari yang selalu penuh baru.. "23

Alhamdulillah.. Skrg dah lega sket sebab tinggal 1 paper lagi utk di tempuh.. SADM 21hb nih.. 22hb dah boleh balik!!! Hihihi. Urmm. Hari nih Sa sensorg kat bilik. Kesihatan yg kurang. Seminggu Sa tahan sakit, tp hari nih makin parah plak.. Alhamdulilah xde exam.. ALLAH dah susun yg terbaek.. Hehehe. Sempat la sihat balik.30

Ngah final nih, mcm2 ALLAH uji.. Dari segi kesihatan, pelajaran n hubungan.. Hihihi. Tp ujian ALLAH tuh indah kan.. Sa pun kdg2 rasa xmampu tapi, mesti kuat juga...

Xsabarnya nak balik!!! Mengadanye!46 Menungu ayah.. Bila lah nak dtg amik barang.. Ambil barang jek. Tuan punya barang tetap kena tinggal sini sampai abis final n balik sendiri dengan bas.. Cdeynyee..33

Sabar je la.. huhuhu. Skarang, menghitung hari.. Hitung hari nak balik.. 22hb balik.. 23hb dah kne ikut ayah pi KL.. Huhuhu. Misi utk cuti nih, jaga nenek!!! Yeeepiii!!!Photobucket

Ok lah.. Penat..Pening kpala.. kne rehat.. hihi Sa pun xtau pe yg Sa merapu nih. Hehhe. Lagi 6 hari nak balik!!!Photobucket

UKHUWAH itu INDAH

Salam. Tiba2 diri nih merasakan cemburu ada dlm diri.. Yup. CEMBURU! Tadi, Sa berborak dengan salah seorg siswi di kolej. Bla Sa mula bersuara, faham2 ah susah utk di 'stop'kan.. Tp insan itu melayan je Sa walaupun sebenarnya Sa bukan kenal n rapat sangat dengan insan itu. Tp Dlm kalangan siswi xmenjadi pelik kalau Sa tiba2 bercerita dengan mana2 org..

Sedang asyik Sa berborak, ada panggilan utk insan itu. Owh.. Sahabatnya. Lama mereka menyembang n Sa hanya diam melihat. Waktu itu, Sa terasa amat cemburu. Bkn cemburu sebab yg menelefon itu mengganggu jalan cerita Sa, tp cemburu sangat2.. Sbb Sa mmgnya sedang merindui Sahabat2 Sa yang jauh. Huda.. Hidayah.. Chumel... Terasa sebak bila teringat.

Utk final nih, Sa belum berkesempatan utk call mereka atas kekangan masa n kredit.. Hanya msg sahaja. Tp kdg2 xberbalas.. Sa faham. Mereka mungkin sibuk n mungkin juga xada kredit. Hihihi. Xkisah pun sebenarnya.. Tp diri nih btol2 merindui mereka.. Rindu saat mesra.



Cemburu tadilah yg btol2 buat Sa makin rindu mereka. Sangat2 merindui. Lagi2 skrg ngah final. Eh.. Apa kaitan dgn final??? Hahahahaa. Ntah. Huda, Sarah rindu sama2 dengan Huda.. Hidayah, Sa rindu saat kita dulu.. Chumel, Sarah rindu jugak kamu..
Mungkin ada yg terfikir.. Sa nih Ntah pape kan? Hihihi.. Sa paling gembira bila dapat kawan perempuan. Duniaku banyak bersama lelaki. Kalau dulu, hanya adik2 kawan perempuan Sa.. Bila masuk sekolah menengah, hanya Bhah n Sa' yg Sa rapat selain kawan2 non muslim.. n Bila masuk kolej, mula kumpul kawan perempuan ramai n hanya beberapa org yg Sa rapat.. Tp, ALLAH susun Sa bertemu dengan mereka2 yg amat mengambil berat tentang diri nih.. Walaupun jauh, n tidak dpt jmp.. Ukhuwah itu indah..
Sekarang, Sa ngah final.. Dah 3 paper berlalu. Sa syukur sangat sebab ALLAH permudahkan urusan Sa.. Alhamdulillah.. Harap sem depan dapat baiki n naikkan pointer. Sa akan terus berusaha..
~ Buat kalian yg Sa rindui.. Sa btol2 merindui kalian..

Cita2??? Impian???

Hehehheee... Ngah jawab exam td, tetibe lak terfikir sal cita2.. Harapan.. Impian... Hahhaaa.. Sengal btol. Masa exam gak bleh terfikir. Hihihi. Asalnye boleh teringat tuh sebab semalam ada insan yg x dikenali hantar msg kat FB. "Moga mampu jadikan pena sbagai 1 jalan dakwah.." Terharu pulak bila baca.

Urmm.. Kadang2 Sa mmg terfikir pasal cita2 nih. Tp oleh sbb cita2 n impian Sa terlalu byk n besar, takut gak xtercapai. Tp kita boleh merancang kan? Agak2 apa cita2 Sa yek? Hehehhee.. Malu la plak tp oleh sebab nih blog Sa, suka2 Sa la nak konsi ke x kan? So, nak kongsi gak! Hahhahaa.. Mengada btol!

Banyak sebenarnya.. Hehehhee.. Tapi yg semakin hari makin menebal tuh leh la Sa kongsikan kat sini. Hihihi.:D

1) Sa nak ada syarikat penerbitan sendiri. Oleh sbb Sa amat suka menulis, n ntah apa yg Sa tulis.. Tp Sa harap dpt bantu generasi2 muda terbitkan hasil karya dierorg n pada masa yg sama, Sa pon boleh terbitkan buku atau hasil Sa sendiri.. Walaupun, Afiq ckp penulisan Sa mcm bdk tadika.. Huhuhu. Xpe2. Kritikan membina tuh! Nanti bleh ajak Huda!:D

2) Hehehehe.. Sa pun ada hasrat untuk ada studio. Studio nih, Sa buat utk pemudah cara generasi muda terbitkan album sendiri. Yg Sa khususkan adalah nasyid. Sa mmg amat berminat utk amik jurusan seni muzik dulu, tapi hasrat ayah Sa masuk KTD.. Hihihi. Redha jela.. Anak solehah mesti dengar kata. Huhu.=.= Tapi, Sa skrg dah xmenyesal.. Sbb ada hikmahnya n mnat Sa masih ada.. Cuma mungkin terbatas.. Hanya rajin menulis lirik jek.. Akan belajar compose lagu.. Insya Allah.. Abg2 munsyeed ramaikan bleh tolong.. hahahaa.:P

3) Selain daripada penulisan, Sa pun nak jadikan seni khat n kaligrafi cina sbagai 1 cabang dakwah Sa.. Skrg, ngah slow2 blaja.. Hihihi.. Walaupun xberapa pandai, tp Sa boleh usaha kan? Hihihi.. Alhamdulillah.. Sa terus berusaha! hahahaa.. Tahniah buat Sa! Erkkk... Huhu. Minat nih lagi menebal bila Sa pergi Expo Cheng Ho 2010 bulan lps.. Kat KB.. Hihihi.. Amat2 berminat bila singgah kat Booth Chinese Calligraphy Quran, Bader Mao Arab Calligraphy n China Association of Arabic Caligraphy... Best!!!

4) Sa minat dlm fotografi.. Lagi2 bila ramai insan2 yg Sa ramai adalah bdk2 foto semua.. Tambah lg, ayah n emak mmg nak sangat Sa teruskan dlm fotografi.. Insya Allah, Sa teruskan..

5) Hehehehehe... Yg nih mmg selalu bermain dlm fikiran.. Sa teringin sangat nak pergi Haji awal.. Kalo boleh nak pergi sebelum umur 25 tahun! Hihihi.. bestnye! Moga2 ALLAH makbulkan..

Tuhla yg mmg xpernah padam dari dlu.. Tp sblom Sa melangkah utk semua tuh, Sa mesti perkukuhkan diri dulu.. Mungkin belajar dari byk2 Org dlu.. Mungkin ambil masa yg lama utk capai semua tuh.. Sa xkisah! Asalkan Sa cuba n terus berusaha..:D Urmm.. Tp ayah pernah ckp, nak sangat Sa berkhidmat utk HALUAN.. Urmm.. Mmg niat ada utk berkhidmat. Tunggu masa jek.. Lg pun skrg pon slow2 tolong Kak Mumtazah utk Majalah HALUAN.. Insya Allah Sa akan teruskan..

Doakan Sa yek.. Hihihi...

p/s: Ngah exam, exam je la.. jgn duk byk brangan.. hihihi.:D

FINAL!!!

Salam.. huhuhu. Lusa, Sa dah nak final.. Hajat doa yek dari semua.. Sa akan try buat yg terbaek! Hehehheee.. Skrg lega la sbb final project semua dah settle.. Huhuhu. Takut la plak nak exam. Huhuhu. Apa pun, janji ALLAH itu pasti! Wajib berusaha! Huhuhu..

Jadual FINAL:

8/12 PAI 9.00a.m
11/12 PSK 9.00a.m
12/12 PD 9.00a.m
14/12 VB 2.30p.m
15/12 MATH5 9.00a.m
21/12 SADM 9.00a.m

Huhuhu.. Urmm. Misi sebelum n semasa FINAL, kurangkan merapu, kurangkan tido, usaha selagi mampu n ceria2 slalu!:D

P/s: Sa dah tukar no baru.. :D

K.E. H. I. D. U. P. A. N

Kehidupan hanyalah sekadar lukisan tanpa coretan,
Jika tidak ditemani kebahagiaan...
Namun hasil coretan kadang-kadang cukup mengelirukan kerana coretan yang indah tidak semestinya menggambarkan kebahagiaan sesebuah kehidupan...
Begitulah sebaliknya...
Kerana nilai lukisan dengan coretan bukannya di pandang dari zahirnya sahaja..
Tapi keikhlasan hati yang menghasilkan coretan tersebut..
Namun...
Kebahagiaan itu sudah menungguku...
Kerana itulah aku selalu menambah bekal untuk hari pertemuaanku dengan ALLAH S.W.T.
-HASSAN AL BASHRI-

Menang Pertandingan lagi..

Alhamdulillah.. Isnin lepas, 22 November, Sa menang untuk Pertandingan blog. Hehehhee. Syukur sangat2.. Hadiah pon amat2 best! Hahhaaa... Agak2 apa ye? hehehee.

Terjumpa kat group KTD di FB.

Senget benget gambar.



With Ayu.

Mekasih, Ya ALLAH.. N syukur sangat2 sbb hari tuh, KTD dpt 3 anugerah.. hehehehehe. Bulan lps Sa dah dpt RM500 menang pertandingan cerpen. Nih menang nih lak.. Xsangka la kami adalah satu2nya pemenang. Hehehe. Doakan Sa yek.. Skrg, dah de yg tawarkan utk masuk dlm dunia penulisan nih.. Mgkin akan datang, novel.. Hajat doa..:D

My Sweet "Bangau.. Ohh.. Bangau.."


Epy Bestday!!! Hehehehehee... Semalam, 26 Nov 2010, genaplah 20 tahun insan istimewa Sa hidup di dunia nih.. Hehehehe. My Sweet "Bangau Ohh.. Bangau.." .. HUDA.:D Knp My Sweet "Bangau Oh.. bangau.."??? Hihihi... Sbb Kenangan kami bersama yg best n yg buat Sa selalu ingat Huda ialah bila sama2 nyanyi lagu "Bangau.. Oh.. bangau" tuh waktu Rehlah KTI lps.. Rindu sangat Huda! Sori xdpt sambut bestday sama2.. Moga ALLAH pelihara Huda.. Rindu masa bersama. Singkat tp penuh kenangan. Hehehehe.. Moga ALLAH bg yg terbaek utk Huda..

To Huda, Sarah selalu doa ALLAH pelihara Huda, sbb Sarah mmg xmampu jaga Huda.. Hanya mampu doa utk kehidupan Huda.. Sarah bkn sahabat yg baek bkn yg terbaek utk Huda.. Tp Sarah amat syukur sbb ALLAH datangkan Huda dlm hidup Sarah utk bg ruang Sarah buat n try yg terbaek.. Tenkiu! Sayang kamu selamanya..

Ohh.. Rayyan Fantasi..

RAYYAN FANTASI!!! Huhuhu.. Nak2!!! Tp... hanya di Alamanda, Putrajaya pd 4 Disember 2010!


Pada masa yg sama, Perasmian Novel ke-21 Ramlee Awang Murshid di turut diadakan di situ. Alaaa.. Nak.. Sape2 yg duk kat sne tuh, pegi la.. Huhuhu. Untung dpt awal..

Hati Yang L E M A H

Salam Aidiladha buat semua.. Hehehe. Terlambat lak wish. hehehe. Moga2 ALLAH berkati. Tergerak hati utk berceloteh sikit kat sini. Ntah kenapa malam nih Sa rasa lemah sangat. Hati ni rasa rapuh sangat. Semua yang Sa buat rasa serba xkena. Mungkin sbb Sa jauh daripada ALLAH. Sa tahu tuh. Sbb dah seminggu Sa xbaca Al-Quran. Hati ni rasa lemah sangat.

Raya Aidiladha kali nih pun suram jek. Tp yg seronoknye Sa duk ngan nenek lg. hehehehe. Jaga nenek. Belajar buat nasi dagang. Hehehehe. Berjaya! Abg Amid xde raya nih. Dihantar ke Yogjakarta. Misi Bantuan Kemanusiaan Gunung Berapi Merapi. Kesian Kak Diah. Moga ALLAH pelihara Abg Amid.


Terasa sangat hati nih lemah.. Ya ALLAH.. Berat terasa.. Tiba2 fikiran jadi serabut. Makin serabut dengan masalah yg datang satu persatu.. Moga terus kuat. Malam nih tetiba teringat arwah.. Adusss.. Main perasaan lagi! Xbleh2!!! Harus lawan... LAWAN! Tambah2 ngah serabut juga. Huhuhu. Macam2.. hahhahaa.

Try utk terus hepi.. Terus ceria. Hahahhaa. Bleh plak camtuh kan.. hihihi. Urmm. Ubat hati balik dengan Naskah Cinta dari ALLAH.. hehehee. Salah Sa lah nih.. Jauh dari ALLAH.. Satu berita gembira Sa nak share.. Alhamdulillah.. Sa menang utk pertandingan blog sempena program ICT lps.. Anjuran SUK Kelantan. Esok kne pegi KB Mall. Hehehee.. Untuk penyampaian hadiah. Syukur.

Sa rindu ramai sangat org. Moga hati Sa terubat.. Doakan Sa yek! Pe pon, terus ceria! Peace!:D

CURANG

ku akui ku pencinta sejatiku
Ku berjanji yang Kau selalu kusayangi
namun KASIH (Tuhan) selalu ku bohongi
betapa malunya aku menghadapMu..

mencariMu hanya bila ku rindu
mula bersujud hanya bila ku perlu
namun bila Kau beriku cinta
panggilanMu tak pernah aku dengar

angkuhnya ku pada kejadianku
merasakan dunia lama milikku
kan kelukah lidah bersyahadah cinta?
bila nafas di hujung nyawa

curangnya aku di setiap nafasku
melupakan aku hanya milikMu
jauhkah syurga dari pandangan?
kifarah dosa kini(sakit) ku rasakan

tuhan..berikan aku peluang
curang yang lalu takkan berulang

Nyanyian : Feelhoney
Lagu : Amin Fh & Bie Fh ( Feelhoney Ent )
Lirik: Bie Fh ( Feelhoney Ent. )
Susunan Muzik : Abd. Halim Ahmad ( Neurotic Studio )

~ Bila Sa amati, btol2 tersentuh.. Urmm.. Amat tersentuh. Sa mmg selalu curang. Ampunkan aku,Ya ALLAH.. Nantikan nasyeed indie Vol.2..

Ya ALLAH, peliharalah dia...

Hari nih hati nih merasa xtenang sangat. Lagi2 bila dapat tahu, Pak cik Hj. Hassan, ayah angkat Sa.. Masuk hospital.. De masalah jantung.. Patutlah minggu nih Sa xnampak pak cik.. n minggu nih pak cik xcari lak Sa.. Biasanya selalu pak cik beli mcm2.. Bg mcm2..

Td mesej mak cik. Mak cik cakap pakcik dah makin sihat. Dah kelua hospital tengah hari td.. HUSM. Alhamdulillah.. Lega rasanya.. Tp hati nih masih xtenang slagi xjmp pak cik.. Insya Allah, kalau pak cik xdtg kolej juga minggu nih, lps raya nak pergi umah pak cik... Nak tengok pak cik.

Ya ALLAH, peliharalah pak cik.. Insan yg banyak membantu Sa.. Pengganti ayah tika berjauhan. Moga juga Pak cik Rosdi sihat. Bleh masuk kerja mcm biasa. Sa tahu knp pak cik2 sakit.. Tp biar la.. Lagipun semua kuasa ALLAH.. Semua tuh hanya asbab jek. Moga ALLAH pelihara mereka.. Jgn biar mereka pergi lagi.. Masih perlukan insan seperti mereka..


Di rumah Pak cik Hj. Hassan..
Bersama mak cik, Tika, Bella n Yam..

Terima kasih, awak..

Salam.. Hehehehe. Alhamdulillah Sa makin sihat! Syukur kat ALLAH. Tenkiu, ALLAH! Hehehe. Smlm Sa dapat coklat! Coklat tuh bentuk kumbang. Hehehhee. Balut jek mcm kumbang.. Pe yg istimewanya... Sa xtau pon nama si pemberi tuh. Huhuhu. Dahsyat2..

Tp Jgn salah faham plak.. Xtau nama pemberi tuh bkn bermakna xtau siapa bagi. Tahu siapa yg bagi tp xtau apa namanya.. Hihihi. Seorg adik junior yg blaja under KTD.. Bkn UTM atau KUIS.. Maklumlah.. KTD kan de 3 kategori.. hihihi.

Tapi Sa mmg slalu dapat mcm2 drp dia. Dia kenal n tau nama Sa tp Sa jek yg xtau.. Huhuhu. Teruk btol. Tp bila cerita2 dgn Izzah n Yana, dierorg bagitau nama budak tuh.. Tp.... Sa lupa! Huhuhu. Sa mmg susah nak ingat nama org. Kalau bagi nombor, konpem ingat.. Kdg2 terfikir gak.. Kalaulah panggilan manusia nih ada dengan nombor bangus jugak.. Contohnya.." Eh 3.. Td aku jmp 6 kat umah 8.." Hahahahahah. Mmg mengarut!




Lain la insan2 yg btol2 dekat di hati Sa n yg sentiasa bersama Sa.. Apa pun, tenkiu, awak! Sy hargai.. Suka2.. Hihihihi.. Awak selalu bg sy mcm2 tp sy selalu lupa nak tanya nama awak.. Lps nih kne tanya la! Hari tuh awak belanja sy eskrem.. Terima kasih jugak2. Kdg2 fikir, bertuah jugak jd Sa nih.. Huhuhu.:P Tenkiu, ALLAH!!!

ALLAH mengujiku lagi.

Assalamualaikum

Urmm.. Dah seminggu xupdate blog kan? Seminggu itulah diri nih dilanda masalah kesihatan. Betul2 menguji diri ini.. tambah lagi masalah mental juga bertandang.. Ahh! Lantak laa.. Masalah yg ntah pape jek.. Dah seminggu demam+batuk+selsema+saket tekak.. Seksa juga tp fikir2.. Ada hikmahnyaa. ALLAH sayang Sa tuh. Huhuhu.

Tapi, hari nih, diri nih xmampu bertahan n terpaksa tinggal kelas. Pagi tadi, xmampu untuk bangun dari pembaringan. Kdg2 terfikir juga.. Ajal Sa dah hampir ke? Urmm.. Mmg terfikir. Bila sakit camnih, Sa kurang berhubung dengan kawan2 yang jauh.. Sama juga Angah. Rindu kat Angah sebenarnyee.. Tp biarlah!




Teringin sangat nak sihat cepat. Tp Sa tahu.. Sa xlayak untuk pinta lebih2.. Cuma Sa hanya mmapu minta ALLAH bg yg terbaek je buat Sa.. FINAL lagi sebulan!!! Tp... Sa rasa btol2 blom sedia walaupun kdg2 Sa nih terlebih rajin untuk study.. Risau.. Risau sgt2... Sbb tuh Sa gagahkan diri juga ke kolej.. Tp sayangnya hari nih... Xmampu.. Syukur ALLAH xdatangkan gastrik bila sakit kali nih. ALLAH mengerti n tahu tahap kemampuan Sa.. Lg2 bila sekarang, pernafasan makin bermasalah. Mungkin berkaitan dengan masalah jantung lemah yg mmg sebelum nih Sa alami..

ALLAH Maha Tahu akan setiap sesuatu.. Sa redha dgn apa je yg ALLAH bg.. ALLAH uji.. Sa tahu, itulah yg terbaek.. Jadual FINAL EXAM dah keluar.. Doakan Sa tau.. Hajat sangat doa drp kalian..

Photobucket

~ Hehehee.. Sambil2 try gne icon yg Piji buat. To Piji, Teruskan!:D Kak sa suka kerja kamu..

Tentang Bulan

Tentang Bulan OST
Tentang Bulan
Fatin Nur Afifah


Bulan dan bintang
Bersinar berkelipan
Dan menerangi
keindahan malam
Tanpamu bulan
Malam kegelapan
Tanpamu bintang
Hilanglah keindahan

Ini kisah tentang bulan
Bulan bintang jadi kawan
Bergitulah persahabatan
Yang cuba kami eratkan
Moga berkekalan selamanya

Bergitulah kami hidup lima sekawan
Sesama berjanji susah senang dirasa
Dibawah sinaran cahaya bulan bintang
Menjadi saksi janji kami semua



~ Teringat janji manis ketika berlima dlu..

Program Ziarah Anak Yatim

Huhuhu.. Program nih di adakan pada 30 Oktober lps.. Dah lama berlalu kan? Huhu.. Xdela lame sangat.. Blom basi ceritanya.. Hihihi.. Nih program gabungan AMASS n KPK.. Sa seperti biasa berada di pihak KPK.. Kelab Penerbitan Kreatif.. Hihihi.. Program ni di buat untuk adik2 Rumah Anak Yatim Aitam.



Sampai jek, adik2 dah menunggu dlm dewan.. Huhuhu. Best tgk dierorg. Muka2 ceria. Program nih jugak buatkan Sa rasa yg Sa insan bertuah.. Masih berbapa n masih beribu.. Tersentuh dengan seorg adik yg bernama Afiqah.. Seorg insan istimewa.. Tidak sempurna fizikalnya.. Kakinya bermasalah.. Xmampu berjalan seperti insan lain.. Ini kesan dari baby sbb lahir xcukup bulan.. ALLAH Maha Mengetahui knp dia di jadikan begitu..




Taklimat awal kami..



Sa banyak habiskan masa bersama adik yg bernama Afiqah tuh. Sbb Sa pun xsihat waktu tuh.. Demam.. Kuatkan diri juga untuk ke program. Banyak berkongsi cerita.. Amat baik budak nih... Tengah hari tuh, sempat Sa bermesra dengan penyelia atau penjaga adik2 itu... Mcm2 berkonsi.. Cerita asas penubuhan n sebagainya..


Amat menyeronokkan bila ada sukaneka..Seronok tengok adik2 bergelak ketawa.. Ceria.. Kekusutan yg Sa alami pun berkurang.. Ada sesi kami menyanyi bersama2.. Lagu Nasyid Jalinan.. Huhuhu. Amat meriah!




Bermain2...


Adik2..

Xsangka adik2 amat gembira n seronok akan kehadiran kami.. Xterkecuali juga kami. Amat seronok bersama mereka.. Harap sangat program nih akan berjalan lg.. Mungkin untuk program seterusnya ke rumah org tua.. atau hospital kanak2.. Mmg di situ hajatku.. huhuhu.





Antara siswi yg terlibat..


Afiqah diapit kakak2 KTD..


Siswa bersama adik2 lelaki..


Maaf xdapat bercerita panjang.. Demam makin teruk.. Hajat doa.

BestDay Na! 25/10/10

25hb lps, bestday Na! Kembar/Kakak/Adik pada Sa.. Hahhahaa. Yg mne satu ntah.. huhu. Nor Hashahana Ghazali. Na da tua da... Hihihihi.. Saat kwn2 wish kat Na, Sa pon xketinggalan.. hihi. Tp, Sa wish Na kali nih berbeza sket.. "Selamat Menuju Kematian" Kejam btol Sa nih! Hihihi. Sje jek sbnarnye.. Gurau2.. Makin meningkat usia kan makin dekat kita ngan mati.. Sje nak ingatkan Na kematian yg x di jangka... Na gelak terkejut.. Eshh.. Ape punye ayat da...


Pagi tuh, Bhah gtau rancang nak kne kan Na.. Asalnye nak baling tepung. Tp oleh sbb Na pakai baju baru, tukar la pada bedak.. Hihihi. Pagi tuh, Na terkena! Yeaaah! Cian Sa tgk Na... Sa tolong sapu muka Na g penuh ngan tepung tuh.. Huhuhu.

Tengah hari tuh, Na ajak g KFC. Na nak blanja.. Sa la yg paling sronok se nye! Hahahhaha.. Sbb Na xjemu2 blanja Sa.. Hihihi. Sblom msuk KFC g cucuk wet n masuk Kedai kek Muhibbah. Waktu tuh semua dah masuk KFC kecuali Sa, Pika n Senul. Kteorg belikan kek.. Hihihi. Beli kek murah jek.. Xcukup bajet. Hihi.


Pastu sambut ramai2.. Tgk kwn2 semua mkn ngan selera.. Sa la yg rugi sbb de masalah kesihatan. Nak mkn pon xde selera.. Hihi. tp rai Na jugak2.. Mkn jugak. Hihihi. Sronok2.. Balik tuh kol 3 ptg padahal kol 3 ptg tuh de klas.. Teruk btol! Hahhahaa.

1.. 2.. 3. Potong!
Sweet 20, Na!
Pe pon, Moga ALLAH pelihara Na.. ALLAH bg kekuatan utk Na teruskan idup.. Moga Na ceria2 slalu n xpenah lupa Sa... Ble makan jek mesti ingat Sa.. Hahahhaha. Sayang Na! Sayang sgt2!:D
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA