::: IKATAN :::

P/s: Hanya sekadar luahan...
2010 bakal menjelang lg 3 hari... 2009 lak bakal melabuhkan tirainye... sekejap jek masa berlalu... Tetibe takut lak nak hadapi hari baru... tahun baru... Betul2 takut.. Ntah ape lg yg aku perlu tempuh lepas nie... Masalah yg ada skrg pon blom selesai n entah ble akan selesai... Makin hari makin menimbun... Satu2 masalah datang. Aku tau jawapan semua org adalah " ini adalah ujian... " " Sabarlah... " yep... aku tau tue sume... n aku pon dah lali ngan jawapan mcm tue... Ya ALLAH.. teruknye aku.. kejamnye aku padaMu... sehinggakan aku muak n lali ngan sume nih...
Xlame lagi, aku kne msuk kolej balik.. cuti bakal berakhir.. kan best kalo cuti jek... xyah dah aku jejak kaki at kolej... Biar aku duk umah walaupon duk kat umah lebih menyakitkan... tapi aku xsanggup duk sane ngan mcm2 hal yg blom selesai... aku ingin skali gembira.. bahagia... yep. aku tau.. kalo aku kata camnih, mmg ramai akan ckp... " ingat dier sorg nak bahagia? " " ingat dier jek yg sedih? " " ingat dier jek ada masalah? " aku yakin.. pasti ada yg berkata cam2... aku xkesah... ape aku peduli??? Masalah kita berbeza n apa yg kita rasa pon berbeza... Mungkin xde sape yg mengerti... Tapi ALLAH faham ape aku rasa...
Hasrat aku nak pindah kolej sem lepas xberhasil sbb dibangkang ayah... Kali nie pon 1 perkara yg giler kalo aku mintak lagi... Aku bakal melangkah ke Sem 4... Mustahil untuk aku keluar... Indahnye hidup nie kalo manusia hidup ngan kasih syg.. xde hasad dengki.. xde membenci... Tapi mustahil kan xde sume 2... De persoalan dari salah seorg membe aku... Dulu akulah yg paling sronok duk kat kolej... Happy... Walaupon hakikatnye aku bknlah nak sgt duk sne.. Tapi,de ikatan yg membuatkan aku syg sangat nak tinggalkan kolej... Sehinggakan aku sanggup tolong sesape yg nak msuk kolej... Sebelum cuti hari 2 pon Pak cik Abdullah Sudin(KE KTD) de sarankan aku promote KTD... Tapi aku xmcm dulu.. excited bila disuruh. Aku hanya diam... sbb ati aku pada KTD pon dah makin kurg...
Bukan infrastruktur yg jd ukuran buat aku... tapi ikatan yg terbina antara aku n org yg aku sayang disana boleh aku katakan... HANCUR. Aku terus di sana pon sbb org2 yg aku syg 2... Aku menjadi punca dlm 1 permasalahan. Mungkin btol salah aku... Mungkin btol silap aku... Antara aku sedar atau x... Tapi aku xsanggup untuk hilang ikatan 2... Aku xsanggup utk terus mcm nie... Aku sayang sgt ikatan 2... Bukan mudah aku nak dapatkan... Aku baangkit sbb ikatan 2... n aku jatuh sbb ikatan 2 gak... Aku xkan pernah lupa akan kewujudan ikatan 2... Biarlah apa yg nak dilontarkan... Biarlah apa yg difikirkan... Aku tetap sayang ikatan 2...
Andai benar,ikatan 2 hanya cukup stakat nih... Hati nie sakit Ya ALLAH... Sakit utk terima... Tapi andai benar jika ikatan 2 terhalang bahagianya krn aku... Aku redha Ya ALLAH... walaupon hati nie tetap perit menanggungnya... Hanya KAU yg layak menentukan segalanya... Sesungguhnya aku sayang akan ikatan itu... Cukuplah dengan apa yg terjadi... Aku pasrah n redha dgn ketentuanMu... Aku pon dah malas nak fikir... Aku xkan lakukan pape dah... Cukuplah. Aku terima ape jek y bakal datang... Tapi aku tetap rasa takut... Moga KAU pelihara mereka... Mungkin aku bukan yg terbaik... Aku terima seadanya... Anugerahkanlah insan yg terbaik buat mereka menggantikan aku yg hina...
Moga aku tetap kuat mengharungi liku hidupku yg panjang... Aku hanya mengharapkan sahabat yg terima aku seadanya... Yang tidak membezakan aku ngan yg lain... Dan yang sanggup lalui semua bersama aku... Tapi bukan mudah semua tue... Mungkin hanya menjadi angan yg xakan tercapai... Kerana aku tahu... Masakan aku dapat semua tue sedangkan aku byk kekurangan.. n kekurangan itulah yg menghancurkan ikatan yang aku syg...
~ Macam mana aku seterusnya???

0 comments:

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA