Sronoknye... Bestnye... Sedapnye...

Hehehee... sejak kebelakangan nie xtaula nape slalu terbayang2 coklat yg byk... ais krim yg best.. lollipop yg comey... macam2la... Teringat lak kat citer Charlie n The Chocolate Factory... hihihi... aku suka citer tuh sebab CGI animation... ngeh3... Waktu aku skolah lagi dulu pon aku slalu berangan. Aku ada kilang coklat yg besar. Aku namakan kilang tue Fun Factory. Dalam tue ada banyak ais krim... byk coklat... byk kek... macam2 ada... Dinding kilang hasil dari cantuman kek,ais krim n lollipop la... disalut ngan coklat... perghh... Atap lak dari wafer yg besar. Lawa.. Cute...


Hehehe... Kalo time skolah dulu,lagi2 skolah menengah,aku suka sangat bekal coklat n semua tuh... lagi2 coklat Cadbury... Hazelnut n Blackforest! Febret tuh! Alih2 kawan sorg2 mari bodek nak makan. huhuhu.. xpe2.. Hehehe...dalam kelas,coklat aku tuh cam coklat awam la plak.. huhuhu... Siap cikgu lagi tumpang skaki... hihi... Tapi yg best,kalo tiap kali hari2 istimewa,mesti de org hadiahkan aku coklat... Sebab dierorg tau aku suka... hihihi... Erm... hehehe.. Dulu,aku suka isap jari... suka sangat isap jari. xtaula nape... hahaha... munkin kes aku berhenti susu botol secara mengejut. hahhaa... Form 1 tue isap jari lg... hihii... Alih2 abg spupu aku memainkan peranan... hahhaa... Dier belikan aku lollipop. dier ckp xelok isap jari. nanti bawa ke tua. Org tengok malu... hihihihi... Aku ikut jek. Tapi kadang2 terisap gak sebab da bese... huhuhu...


Cita2 yang xpernah padam dalam diri aku dari kecik ialah nak ada kilang ais krim snirik... hihihi.. Sronok kan kalo ade yg kita snirik... Halal pon halal... Xde org nak bising2 pasal boikot... Pastue bila nak mkn jek leh amik jek.. xyah susah2 nak g kedai beli... Sronoknye bila bayang ada kilang snirik.. hihihi... kena belajar abis dulu... biar byk duit. Baru leh ade kilang snirik.. hihihi...Aku mmg suka sangat2 ais krim... hihihi.. Kalo balik jek,mesti byk ais krim yg ada dlm peti. semua tunggu aku yg habiskan... hahhaaa... Sronok kan... Tapi aku nie teruk,time cdey nak ais krim... time happy pon nak ais krim... hihihi...



Teringat lak kenangan waktu dulu... hihihi... Aku nie seperti bese.. suka nyusahkan org... hahhaa... Waktue aku darjah 6,aku cdey sebab birthday aku ramai yg xde... huhuhu... Yg wish pon bape ketul jek... yg paling cdey,ibu ayah lupe birthday aku.... Adoii.. mmg cdey la... Hanya abg2 spupu jek yg setia bersama aku.. hahaa... Aku nak sambut birthday tapi ibu ayah xde... Tapi aku nak sambut gak cam bese... Abg spupu aku yg nme Shahril waktue tue form 4. Dier rancang ngan abg2 yg lain. Buat party utk aku.. hihihi... Aku ingat lagi. Aku nak sangat kek Doraemon. Dierorg beli gak.. huhuhu... Pastue aku jemput kawan2 aku... seronok. Walaupon xdela besar majlis tue,tapi seronok bila ingat balik... Pengorbanan abg2 yg buat aku hargai detik tue... Maklumla.. Aku an xde kakak... Tapiskrg xde dah nak nages2 kalo xsambut.. hahahha.. dah besar.



Huhuhu... Aku pernah bayangkan dlm kehidupan aku di kelilingi ngan benda2 macam tue... Seronok... aku pun pernah mimpi aku ada dalam satu taman yg cantik.. Indah sangat... Ada jambatan kecik ke seberang. Jambatan dibuat drp biskut batang. Air yg mengalir kat bawah tue ialah coklat... Cantik sangat...jln dipenuhi dengan coklat2 kcik... m&m... macam batu hiasan plak... huhuhu... tapi mimpi tue xabis... hihii.. nak wat cane... semua tue mmg mustahil berlaku d sini an tp xmustahil di syurga... hihihi.. ALLAH bleh wat apa jek dier nak. Nanti,satu hari nanti aku nak buat yg boleh lawan citer Charlie n The Chocolate Factory tuh... hihihi... Amin... tapi cane nak wat berunsurkan islamik yek??? urmmm... xpe2.. fikir lain... hihihi...
~ Ntah xtau nape tetibe lak aku mrepek sal sume nih.. hihihi...

0 comments:

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA

Syoknyer Blogging

BlogMalaysia.com