Ramadhan pertama...

Dah masuk Ramadhan hari nie..Alhamdulillah...Semalam ayah datang... saja je dtg. Kes aku yang mengugut...hehhee..jahat betul aku... Walaupun hanya sempat bersama 4 jam tapi aku bersyukur sebab ayah tunai janji kali nie... Ayah balik awal sebab ada hal... Petang,ikut kakak,Bhah,Bah n Hasnul g taman... Jalan2..kakak jogging...best...da lme xjalan same2 cam tue..Tapi Ana xde...Balik kampung...Malam,aku turun ke surau seorg sebab yang lain ada masalah 'Hawa'... Walaupun malam tue aku penat,tapi aku gagahkan juga ati n diri nie untuk berjemaah di surau...Aku nak dapatkan nikmat ramadhan pertama... dan berhajat untuk mencari kekuatan buat diriku yang lemah. Mula2 terawih akulah yang paling semangat... Farha gelak,senang melihat aku... Ramai yang tegur aku... pelik tengok kewujudan aku di surau... Huh... mentang2 aku xpernah jemaah kat surau,semua pelik... Memang aku xpernah jemaah di surau atau di masjid..tapi xsalah kan kalau aku nak lakukan perubahan di bulan Ramadhan nie kan? Susah betulla manusia sekarang... Aku mampu bertahan sampai rakaat ke-5 n 6...Rakaat ke-7 n 8 aku tertido...bukan tertido dibelakang tapi tertido dalam solat...hehehhee... Aku pon xsedar... Dan aku xsolat witir pon... Balik bilik,aku terus tidur...Ya ALLAH... Ramadhan pertama pon aku dah mcm tue... Harap malam nie aku xmcm tue dah... Sahur tadi,aku bangun paling lewat... Bangun jek,makanan semua dah siap...hehhee..Aku pun terus makanlah... Rasalah juga yang aku dah masuk bulan Ramadhan....Alhamdulillah... Moga Ramadhan kali nie beri keberkatan kepadaku....
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA