LEMAH...

Aku xtau nape kebelakangan nie aku rasa diri aku lemah sgt...xkuat...rasa serba kekurangan... Jiwa nie rasa kosong...macam2 masalah datang...Aku pon malas nak fikir tapi kdg2 memang terfikir...entahla...Serabut dah kepala nie... Ya ALLAH... ringankanlah semua nie... Tadi,lepas maghrib,aku balik ke bilik untuk amik barang...Amat mengejutkan aku... Katil aku dah xde... Barang2 aku dah xde...meja study aku dah lain...n atas meje tue bukan barang aku...barang org lain...Novel aku byk2 semua xde...Ati aku dah mula panas... Kat sudut bilik,kelihatan beg,kotak n brg2 aku de ada...lagi panas n sakit ati aku...Barang2 aku macam barang xbertuan... Dierorg kumpulkan semua barang aku kat situ...Ya ALLAH...hanya KAU jek tau pe perasaan aku waktu tue... macam aku nie orang terbuang... Ye..memang aku nak pindah...tapi bkn cmni aku mintak...bukan dengan cara gitu...mcm nak halau...Aku dengan panas atinye,kumpul barang2 yang aku rasa mampu aku bawa n aku nak guna... sambil diperhati oleh dierorg (insan2 bertamadun tue)... Aku pun bawa barang2 tue balik bilik Hasnul... Bilik yang aku nak pindah... Hasnul n Bhah dah agak apa yang jadi lepas tgk keadaan aku... Apa lagi... mengamuk la Hasnul... Bhah pun marah gak... Aku hanya mampu membisu... Aku xtau nak cakap pe...selain masalah nie,de lagi masalah yg besar perlu aku fikir... Biar jek masalah tue berlalu cmtue...aku dah malas nak fikir... Penat fikir... Tambah lagi salah seorg sahabat aku antar mesej yg membuatkan aku rasa betapa zalim n jahatnye aku... "First time de gurl panggil aku kambing...lps nie xtau lah..." "X mustahil suatu hari nanti,aku dpt gelaran k*****r or a****g lak..." Ya ALLAH... Besar ke silap aku...??? Hari tue memang aku de bergurau pasal panggilan khoruf...tp dier pon cm main2... xtau lah pulak leh ungkit malam nie... mungkin aku betul2 salah... Maaf... Tapi kenapa mesti malam nie?kenapa mesti waktu aku ngah bermasalah? Ya ALLAH... kuatkan ati aku... Aku insan lemah...sekarang pon aku dapat rasa akusedang pikul sesuatu yg berat... beban bg aku... mungkin salah kalau akun ungkapkan macam tue... Sampaikan aku pernah terfikir yang ALLAH xsayang aku...kenapa bkn silap tau bkn salah aku,aku kne tanggung?kenapa org selalu cari aku time tertentu jek...??? Kenapa aku yang selalu dipersalahkan???huh....macam2 bermain dalam fikiran aku... Lantak la org nak cakap aku sensitif pon...Aku xpeduli... tapi aku tau... Berdosa aku mempersoalkan semua tue...aku tau... Maaf,Ya ALLAH... Sa xsalahkan ALLAH... Xde niat... Maaf... Kuatkan ati Sa...utuhkan jiwa Sa.. Sa pohon Ya ALLAH... Sekiranya ALLAH nak amik nyawa Sa,amikla Sa dalam keadaan yg baik... Tanpa titik murka dariMu... Sa Mohon Ya ALLAH...

~ Hati nie sedikit terubat bila dapat tau Mak cik PESAT Sa yang sekian lame Sa tunggu rupanya Cik Ba... Cg Sabariah Mokhtar.. Cg Akaun n Math Sa kat SMASKL dulu... Alhamdulillah... Thanks,ALLAH...
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA