Khidmat Masyarakat...

Hari nie aku ikut program kolej ke Kg Pohon Nenasi kat Telong,Bachok anjuran Haluanita Kelantan...ziarah orang miskin kat sana. rumah2 kat situ semua bawah Projek Diraja Kelantan II Jajahan Bachok.... Hanya datang bertanya khabar,tgk keadaan penduduk n soalkan bantuan yang diperlukan... Kg tue ada 50 buah rumah dan mempunyai 3 blok kawasan...Blok A,B,dan C...Kitaorang yang terdiri seramai 36 orang pun dipecahkan kepada 3 kumpulan... Aku dilantik menjadi ketua bahagian blok B... Aku sempat menziarahi 2 buah keluarga sebab masa xsempat... Keluarga yang diziarah akan kitaorang hadiahkan 1 kotak buah kurma dan sekeping risalah ramadhan... Selepas habis ziarah,aku n beberapa orang kawan meninjau2 kawasan kg tue...Di bawah panas terik mentari.kitaorang masih sempat untuk bergambar dengan penduduk kg. Gambar2 tue semua aku upload kemudian...xsempat. Hampir zohor,kitaorang bertolak ke Gelora Beach Resort untuk rehat2... sampai kat sana,aku terus jerit sambil menuju ke pantai... Bah,Ana Hasnul terima seadanya parangai aku yang sebegitu.huhuhu... Selepas solat zohor, aku sebenar berhajat untuk menahan diri daripada mandi pantai... Tapi,tergugat juga akhirnya... Dan aku pun membasahkan badan juga akhirnye...puas main...aku tangkap siput hidup..Banyak...da xde keje...hehheee.. Dalam pukul 4.30 petang,kitaorang balik...Balik,aku dapat barang yang Muaz,adik Arwah Apis kirim... Barang dari Hong Kong... Ingat juga dier kat aku... Lepas maghrib tadi,Muaz call... Ubat rindu katenye...hehehee...de2 jek... Moga dier dapat lalui hidup dengan sempurna tanpa Apis disisi...

~ AL-FATIHAH buat Ustz Asri Rabbani yang ninggal pagi semalam...Moga ALLAH cucuri rahmat.
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA

Syoknyer Blogging

BlogMalaysia.com