Zalim ke aku?

Zalim ke aku? tue yg aku tertanya2 sendiri... Aku tau aku salah... tapi aku zalim ke? Npe aku cakap cm2?erm... malam semalam Edah ada jumpa aku... Dier tanya soal aku... Kenapa dengan aku... Kenapa aku dah xmcm dulu... Kenapa aku jauhkan diri drp dier... kenapa aku dah xtegur dier... kenapa...kenapa n kenapa... Asalnye aku menafikan semua tue... Dier tanya lagi... Sampai menangis2... Betapa jahatnye aku,aku sikit pon xtergugat dgn air mata dier... jahatnye aku... Dier ckp dier nak tolong aku... dier nak tolong bimbing aku... dier nak try ubah aku... nak tolong aku jernihkan ati aku yg makin berkarat ngan karat jahiliyah... nak tolong lembutkan ati aku yg makin hari makin keras... dier nak bersama aku macam dulu.. dier xnak ulang silap dier lg... dier cakap dier tau aku byk jatuh n bangun sendiri... dier nak kembali ke masa dulu... masa aku terima dier... masa aku syg sgt2 kat JIILUSSABIQ... Masa aku bangga dengan IKHLAS... Air mata dier xhenti2 mengalir... Tapi Maisarah Ghazali nie tetap dengan diri sendiri... ego barangkali... Aku cakap aku xperlu semua tue... Aku tau urus diri aku... Aku xnak ulang masa dulu... aku serik... biar aku dengan dunia aku... Aku cakap sendiri yg aku dah lame wat xtahu dengan semua nie... Aku dah padam ikatan dulu dlm ingatan aku... Aku dah xharap JIILUSSABIQ sayang tau ingat aku... Aku pon rasa IKHLAS macam xbg apa2 pada aku... semua palsu... Aku dah puas dengan nie semua... Biarlah dierorg nak ckp aku nak keluar jemaah ke... aku dah berubah ke... Aku dah hanyut ke... Biar... Lantak... Aku ada pendirian aku sendiri... Aku tau bila dierorg akan cari aku... dan aku tau bila aku berguna untuk dierorg... Aku tunjuk yg aku dah lupa dier... seolah2 aku xpernah kenal dierorg...seolah2 dierorg tue org asing dalam idup aku... ye! mmg aku buat macam tue... aku geram... aku sakit ati... aku bengang... Cakap xsupe bikin! Dulu mmg aku senang terbuai ngan kata2 manis dierorg... Janji dierorg... Tapi skrg aku de pemikiran aku sendiri... Dan skrg biar dierorg tau betapa jahat n zalimnye aku... Betapa jahat n zalimnye insan bernama Maisarah Ghazali... Sebelum nie mmg byk msg Edah hantar kat aku...tapi aku xpernah balas...call apatah lagi... kalo selisih pon aku xpenah mula untuk bermesra... Aku dah penat layan karenah dierorg... Aku dah penat tipu perasaan sendiri... Bg aku, dierorg hanya tahu menghukum tapi xpernah ambil tahu kenapa aku jd gitu... Biarlah... Aku tau... mgkin ada dalam fikiran dierorg kate... aku xpernah berubah... Hati tetap macam dulu...keras! Biar lah.. Aku akan buat apa aku nak... selagi aku rasa aku betul... Aku pon dah xharap bimbingan dierorg... Aku lg happy bersama2 sahabat aku yg dicop 'bermasalah' tue drp dierorg yg xtau hargai org... Mun pulak,bila keadaan dah mcm nie baru ingat aku... msg aku mintak maaf... Aku xperlukan maaf dr dier...

~ Erm... Hakikatnye aku masih syg n ingat dierorg... Ya ALLAH... zalimnye aku...
Apa pun Aku doakan Edah,Mun n Nor bahagia n cemerlang dlm Final yg ditempuh skrg...

4 comments:

kembara™ said...

kalau rumah bocor..sama2 baiki..kalau rumah nak runtuh..sama2lah bina kembali...jangan biar nafsu kuasai diri...kelak akan disambar serigala...setiap orang ada peribadi dan prinsip masing2..tapi biarlah ianya dipandu ke arah yang sepatutnya..maaf,saya tidak tahu ape sebenarnya yang terjadi..so,klu komen saya ni naikkan lagi kemarahan saudari..saya mintak maaf n abaikan komentar ini..semoga hati tenang..insyaAllah..:D

abid abdi said...

eh maisarah ghazali. napa pulak ni.. jangan biar diri di kuasai, tapi biarlah kita yang menguasai diri. moga allah sayang kamu dan rahmati kita.. aminn..

AiMaN said...
This comment has been removed by the author.
AiMaN said...

Sa!..setiap pertemuan tu kan ALLAH TAALA tentukan...pasti ade hikmah di sebalik pertemuan itu...fikir kan jua perasaan seseorang,ketepi kan sedikit perasaan luka kecil kita..sesungguh nya hati manusia di genggaman ALLAH TAALA...
wallahulam.

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA