Ceramah Palestine...

Petang semalam aku de ceramah Palestine kat kolej. Best... Tapi sebelum tue izinkan aku cerita dulu program pagi tue kat asrama. Pagi tue asrama mengadakan Majlis Khatam Quran kat surau asrama siswi Tanjung Chat... pagi tue mood aku xbetul sangat. Bilik aku turun surau paling lewat sekali. berkali2 orang datang ketuk pintu bilik suruh turun...Aku geram sangat! Xboleh ke hormat org? Orang taula kena pergi majlis... Tapi jgnlah paksa2 n ketuk kuat2... Aku dahla xberapa sihat... huh! Tension betul... Majlis sepatutnya bermula pukul 10 pagi. Kitaorg turun pukul 12 tengah hari. Saje tunjuk protes... Sampai surau tue,majlis dah nak habis... Dalam pukul 12.30 tengah hari,majlis tamat. Semua pelajar diminta solat berjemaahdisurau dan akan bertolak ke kolej pukul 2 petang. Erm.. Aku xsolat kat surau pon... Naik bilik rehat2... solat kat atas... lepas solat terus turun... saje jek cari pasal aku nie.. huhuhu... Sampai kat kolej tue terus masuk Dewan Utama...Duk barisan depan gak la...tapi xde la depan sangat...(keling punya ayat..) Dalam ceramah tue ada sheikh Abdul Rahman... Sheikh Abu Bakar n ada lagi... Aku betul kagum dengan sheikh2 tue semua. Terutama Sheikh Aku Bakar. Matanya buta. Buta sebab dilaser oleh tentera zionis LAKNATULLAH sewaktu diseksa dipenjara dulu. Tapi walaupun matanya buta, lembaran dakwah tetap disebarkan... Kalo aku bayangkan aku kat tempat dier...huh... mampu ke aku berdiri lagi? Sedih aku bayangkan... Sheikh Abu Bakar selalu dibawa oleh seorg. Orang tuelah yang menjadi mata kepada sheikh... Alangkah besarnya pahala insan tue... Sheikh Abu Bakar banyak cerita pasal palestine... Walaupun pening dengan bahasa arab yang diguna tapi fahamlah sebab diterjemah oleh Ustaz Muhtad. Kadang2 Bro Azman pun ada selit2 sikit... Seronok. Tambah lagi berdepan sendiri dengan Sheikh... Jauh tue datang... Dari Syria... Tengok muka Sheikh pun berseri... mungkin sinar para syuhadah. Amin... Lepas jek ceramah tue,siswa pakat berebut nak bersalam peluk Sheikh... Lucu betul... Tapi mesti best dierorg... Harap Sheikh boleh datang lagi... Aku pun xsabar nak cerita kat Along Abu... Nak bgtau dier macam2. Along mesti kenal Sheikh... hehhee...

2 comments:

abid abdi said...

wah, best ni.......

nurul_marina said...

xdek pic ker sheikh 2?tringin nk tgk huhu

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA