Ramadhan Ketujuh Belas...

HAri nie aku de IFTAR PERDANA kat kolej... Ramai datang... target datang dalam 1000 org... Tapi xtau la bape org yg datang sebab aku xkira...hahaha. Aku kena pergi awal sebab kena settlekan majalah yg Kelab Penerbitan nak kuarkan... Tapi xawal juga pegi..huhu... Sampai kolej bukan terus buat kerja... Tapi melepak kat surau dulu sebab Abbas mesyuarat. So,xde sape nak bg arahan.. Xlame kemuadian,dpt arahan suruh datang pejabat. kat pejabat,bincang2... Kiteorg diberi pelepasan kejap sementara siswa siapkan kerja bahagian dierorg... Masa pelepasan tue aku manfaatkan dengan tengok2 pakcik2..makcik2... masak. dan budak2 KELISA(umah sewa) tolong2 bahagian masak...(potong sayur...potong daging n mcm2..) Aku pon manfaatkan masa dengan snap gambar org... huhu... n amik gambar insan2 yg xtau malu(org yg paksa aku amik gambar dierorg...hahaha) Dalam pukul 12 tengah hari,pergi kr pejabat lagi... tengok Alif je yg ada. Dier tengah lukis2 sambil tunggu kertas di fotostat... Tengah Alif sambung memfotostat,aku pon tolong sambung lukisan tue...hahhaa.(Conteng2...jdkan makin cantik)... Lama kitaorg duk dalam pejabat...Berhenti sebelum maghrib... Asalnye nak edar malam nie.. Tapi ALLAH xizin... so,xjd la.. Sebab xsempat nak siapkan semua... Keluaran kali nie buat dalam 500 buah... hehe.. Free.... Awal2 kan... Free la dulu...huhu... Makan ramai2 kat Medan Thaqafi. Semua org happy jek... Hari nie mmg aku menghappykan diri... Tapi hakikatnye........................ Hanya ALLAH yg tau... Ahh! Abaikan... Ngah makan tadi,aku tercari2 Edah di sebalik budak2 KUIS... Tapi xnampak..xjumpa... Aku nampak Nor jek... Pas makan aku terus pergi surau solat. Xde org kat surau sebab org solat kat medan... Hehe.. xjemaah la aku maknanya...heheh... Pas solat aku bertembung dgn Mun...Selisih... Ya ALLAH..sikit pon aku xpandang dier... Kenapa malam nie aku geram dengan org jek? Sabarlah sikit Maisarah Ghazali... Tapi Alhamdulillah aku xmeletup... Aku lebih byk diam. Kalo marah jek mmg macam nie... Aku kena diam.Xpon tido...Kalo x,melaratla...huh! teruk....Pastu,Hasnul ajak aku pergi umah wawa...Aku pon amik kesempatan untuk pergi umah sahabat2 aku yg non-muslim... Rindu. Lg pun td xnampak dierorg time iftar. Belum sempat masuk umah Wawa,singgah umah dierorg dulu.

" Hello!!! " kiteorg melaung... Hasnul main loceng kecil yg tergantung at pagar...

" Siapa? " sayu dengar suara Cassie. Nampak org mengintai.

" Hai!!! " Kiteorg bersuara lg.

" siapa tue? " dierorg tanya lagi.

" Weh! Sa!!! " Cassie bersuara kuat.Semua menjengah keluar.

" Masuk2..." Kiteorg di pelawa.

Bila dah masuk tue,buat macam rumah sendiri la. Kebetulan dierorg tengah makan. Aku pon 'join the club' la...hahaha. Dierorg rai betul2...Aku tanya kenapa dierorg xjoin iftar. Dierorg cakap dierorg segan sebab dierorg xpuasa. Aku pon marahla... sebab ada jek muslim yg xpuasa pergi. Kan IFTAR PERDANA... Maknanya semua la.. Dierorg diam jek. Aku bukan apa... RINDU sebenarnya... Kat kolej pon bukan senang boleh jumpa.. Dierorg baik. Sepanjang aku kenal dierorg,dierorg betul2 hormat n hargai muslim... xlame kat umah dierorg sebab kiteorg kena balik. Xsempat pergi umah Wawa... Sori,Wa...Berlari balik kolej sebab Pak cik Nordin dah tunggu nak hanta balik...Isya' tue balik hostel... Erm.... Penat2... Moga ALLAH kira amalan baik aku ari nie...(Walaupon aku xtau pe bende baik aku wat hari nie...) Pe pon,thanks ALLAH!

0 comments:

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA