DIER datang lagi...

Hari nie aku xpergi kolej... ALLAH uji lagi aku dengan sakit. Pagi tadi nak bangun sahur pun xlarat. Banyak kali terjaga malam. Sakit... Tahan sakit sampai Bhah,Sue n Hasnul bangun sahur. Dierorg makan dulu sebab aku xlarat nak bangun. Dekat nak subuh baru aku bangun sahur. Lepas tue tidur balik. Ngah aku tidur balik tue,Bhah buatkan susu untuk aku. Thanks,friend! Tiap kali aku sakit,Bhah la yang akan buat susu untuk aku. Dari dulu smpai sekarang. Bhah n Hasnul suruh aku xberpuasa. Khuatir apa2 jadi. Aku ikut je... Hasnul n Sue suruh aku rehat kat asrama. xbagi pergi kolej. Aku pun ikut je. Padahal hari nie aku ada 2 test. Math n Etika. Ya ALLAH... Harap2 aku dapat ambil test tue balik. Tak tahu kenapa tetibe je ALLAH bagi sakit hari nie... Ujian btol. Duk kat bilik sorang2... Ngah aku tidur tadi,tetibe aku dengar suara org lelaki bagi salam. Aku terfikir sendiri. Sejak bila pula ada orang lelaki kat sini? erm... Aku dengar lagi.. Owh. Pak cik yang kerja selenggara bangunan. Aku agak2 laa.. Pak cik minta izin nak naik baiki lampu. Aku agak terkejut. Yela.. Aku dengan xtutup auratnye... ngah tidurnye... Xtau nak buat macam mana.. Aku kelubung badan aku dengan selimut.1 badan penuh. Sebab aku xlarat nak gerak tutup apa yang patut ditutup. Memang badan aku lemah sangat. Aku fikir2 juga... nak bagi ke x pak cik naik... Akhirnya aku bagi juga pak cik naik atas dasar aku fikir pak cik tue jalankan amanah. Pak cik naik. Nampak aku berkelubung. Pak cik sedikit tergelak tengok keadaan aku. Pak cik tau aku sakit. Dier suruh aku rehat da pak cik buat kerja. Sekejap jek pak cik buat kerja pastu minta izin nak turun. Alhamdulillah lampu bilik air dah ok... Sebelum turun, pak cik sempat pesan suruh makan ubat. Aik? Pak cik macam tau2 jek aku xpuasa. hehehe. Hari pertama tinggal puasa. Semua sebab DIER datang lagi... Sakit aku. Ya ALLAH... kurniakanlah aku kesihatan yang baik. Kuatkan aku Ya ALLAH... Lama aku duk sensorang. Hasnul ajak pergi klinik petang. Aku tunggu dierorg xbalik2... Balik lewat. Pukul 6 petang baru dierorg balik. So,xjadi nak pergi klinik. Kesian dier lak balik lewat. Apa pun mekasih Ya ALLAH sebab bagi sa sahabat2 sa... Harap ALLAH makbul doa sa... Makbul permintaan sa... Sa nak sembuh. Nak gelak2 lagi... Nak main2 lagi... Nak buat macam2 lagi... AMIN...

~ Kali nie Sa sakit family xtau pon... Sa xbgtau. Biar Sa urus sendiri. Xnak dierorg tau. Nanti dierorg risau... Sori ye... Mak...ayah...ibu...papa... abg2 yang sa sayang... Sa rindu korang.

0 comments:

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA