Raye!!!

Hari nie dah masuk raya ketiga... Ramai orang dah xraye dah time nie.. Kebanyakan dah mula kerja... erm... cane raye kali nie?erm...ntahlah.huhuhu... Raye pertama,aku banyak habiskan masa bersendiri...hehheee.. kera sumbang. Orang first skali bagi aku duit raye ialah Abg One... hehee... Abg spupu kesayangan aku.. hehee.. Almaklumlah... org dah keje... so,mintakla lebih sket. hehhee. Lps tue baru abg2 yang lain bagi... byk duit raye dierorg bg... hehehe. Pagi tue ikut abg2 tue sume raye... raye dekat2 jek. Tengah hari tue,keluarga yang selalu dinanti2kan oleh aku dan keluarga datang... iaitu keluarga Pak cik zahari n Mak cik Naziah... satu keluarga datang. cuma seorg xde. dah terbang ke Mesir. Mulalah topik hangat dierorg sembangkan.. pasal apa lagi... pasal anak2 kesayangan dier Abg Ab n Adik Saeed kat sane tue la...aku lak sembang2 ngan Kak Da,Kakak Fie n Abg Sidek... Semangat aku bercerita... Dierorg melayan jek... ehem... kpd yang kat Mesir tue,jgn perasan lak kat sane yek... jgn bangga2...erm.. time tue baru aku teringat yg ramai yg akan sambung blaja time raye nie.. Deeni ke Mesir,Risqan ke Jordan, Syimi ke Mesir n Insyirah,adik Anas ke Mesir... Ramai btol... Erm... Sempat juga jumpa Kak Long n Abg Zali... Lepas juga rindu aku kat Daniel n Putri... Dierorg pun macam tau2 jek 'Acik Kakak' dierorg nie rindu dierorg...hahaha. Yela.. Kehadiran dierorg kat muka bumi niela yang menyedarkan aku yang aku dah tua... berpangkat mak sedara dah walaupun tue anak sepupu aku...huhu..Raya kedua pula,pagi tue,pergi umah Pak cik Zahari... Dier buat umah terbuka. Macam biasalah ayah2 nie kalo berjumpa. Topik anak kat Mesir jugak yg dibincangkan... lps tue pergi umah kwn ayah... pastue g umah Ayah De Zaki.. Dier buat umah terbuka juga. Ramai sangat org...Aku dpt duit raya lagi...hehhee.. Ayah De Zaki bagi... Mak De Tie bagi... n de abg2 bagi lagi... balik rehat2... Dekat petang tue duk umah papa. Papa buat umah terbuka. Hehehe. Adat setiap tahun buat. Sekali dengan kenduri kesyukuran untuk adik baby aku... yang baru dilahirkan 3 bulan lepas... Termakbul hajat papa nak anak sendiri... Baby boy... Anak Papa n Bonda... Papa n Mama xde anak. Aku je la... Tapi aku nampak mama happy sangat bila bonda lahirkan adik baby... Adik baby nie aku yang bagi nama... hahhaa. Bagus kan aku... Nama dier Muhammad Ayyaz Fawwaz... ramai org cakap mata dier macam aku... Bangga2... walaupun bkn adik kandung aku tapi aku tetap bangga... hahaha... Moga Adik baby jadi anak yang berguna... erm... Raye pon macam2 jadi... Tapi beselah... lumrah... Moga Hari ini lebih baik dari semalam...

~ Khamis nie Ayah De Khairi nak kawen... Khamis n Jummat kenduri... Doakan yg terbaik... Skrg aku xsabar nak balik kTD lak...

1 comments:

abdullah luqman osman said...

risqan tu yang study stam kat matri kah??

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA

Syoknyer Blogging

BlogMalaysia.com