Pinta lagi...

Hari nie hari Jumaat... Hari yang penuh barakah... Semalam,adik ayah yang aku panggil Ayah De Rie(Khairil) dah selesai melangsungkan perkahwinan yang ke-3 dengan mak sedara baru aku yang bernama Suriati... Majlis akad nikah dilangsungkan kat Masjid Al-Muttaqin. Alhamdulillah,syukur... semua berjalan lancar walaupun pada awalnya agak kelam kabut. Aku berdoa moga2 perkahwinan kali nie berkekalan... Time akad nikah,aku xmasuk masjid. Duk kat luar jek... Hehehe... Ntahlah.. Xtau nape... nak kate sedih,x pun...erm... Abg One n Putri teman aku kat luar... Agak lame aku kat luar.so,xtau pe jadi kat dalam... hahhaa... Sedar2 dah selesai... nampak dari jauh,Ayah De Rie keluar bersembang. Pengantin perempuan balik ke rumah untuk persiapan majlis seterusnya.

Adik Kyra lawa sangat time majlis... Comey... cam flower girl... hehehe. Main2 dengan adik Kyra... Nyakat2... tambah lagi Abg One,Abg Alim n Abg Yol join skali... hahhaha... Abislah budak kecik tue kena buli.... hihihihi... Bila dah nanges,baru aku puas. hahaha. xcukup Kyra,Putri pula jadi mangsa... hehehe. Tapi aku kalah dengan suaranya yang amat nyaring bila menjerit. huh... boleh pekak aku... mewarisi siapa xtau... yang pasti bukan aku...hihi. Dalam pukul 11.30 pagi,rombongan ke rumah pengantin perempuan. Sampai tue semua berebut masuk dalam. Aku malas lah... Dierorg masuk untuk bergambar n macam2... Tanpa buang masa,aku isi perut... bila dierorg dah selesai sesi fotografi,aku pun dah selesai isi perut.. kenyang. Semua geleng kepala jek tengok aku.Pastue aku tengok jek keluarga aku join makan beradab.Zohor tue,balik...

Malam lak,potong kain yang baru jek Abg One beli... nak buat tudung labuh...hihi. Tudung baru,aku semangat arr... pagi tadi, ada tahlil untuk arwah Ayah Long sekali ngan buat doa selamat. Erm... Sehari sebelum raya ari tue aku mimpi Ayah Long... Agak2 dier tau x aku rindu dier sebelum nie? Tapi aku mimpi Ayah Long datang kat aku senyum jek.. xcakap pape pon... Dah lame xdengar suara... Rindu... Dalam pukul 11.30 pagi, hanta kakak sepupu,Kak Sah ke rumah mertua dier untuk Majlis Sambut Menantu...jauh... Sampai tue,aku macam sebelum nie la.. melantak terus... yang lain masuk masuk dalam untuk bergambar n macam2... Lepas tue macam biasalah dierorg makan beradab... eh..makan beradab ke makan bersantap ntah orang panggil. xpelah.. Asal de gak makan. Petang nie lak Majlis Sambut Menantu lak keluarga belah ayah... Buat kat rumah baru Ayah De Rie... Sibuk betul semua... Tapi aku sikit pun xtolong.... Pe lah Maisarah Ghazali nie...

Esok Dah nak balik KTD... xsabar. Balik sorg... pukul 10 pagi... sepanjang cuti nie,aku banyak buat salah... lagi2 kat ayah... Btol cakap membe aku... macam mana pun dier ayah... Dan aku anak... Entahlah... Makin lama lain pulak rase... Sori,ayah... Moga ALLAH ampunkan aku... Boleh aku minta lagi? Bolehkan?

" Ya ALLAH,kau ampunkanlah dosaku... Berikan aku kekuatan untuk tempuh ranjau hidup... Jadikanlah keluargaku satu keluarga yang aman,bahagia... Jangan kau palingkan hati ini dari jalanMu... Aku mohon, Ya ALLAH... rapatkanlah ukhuwah antara aku da mereka... Kurniakanlah aku sahabat yang boleh menerima aku seadanya... Yang sanggup bersama aku kala senang dan susah... Yang sentiasa berprasangka baik.. Aku mohon Ya ALLAH... Andai kekhilafan aku yang lalu menjadi penghalang untuk aku mndapatkan semua ini... Bagilah jalanMu padaku... Hanya padaMu aku meminta... "

~ Aku bersyukur atas segalanya... Terima kasih,ALLAH! Pada yang memahami hati ini,kupinta doa bersama...

0 comments:

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA