Ramadhan Kedua belas...

Hari yang aku lalui.. macam biasa... suram tetap ada... Tapi hari nie happy sket... sebab Maisarah Ghazali telah berjaya mengetepikan buat sementara segala 'ujian2' yg melanda sekarang..hahaha.. Buka tadi,makan kat surau... Ada Iftar Jamaie... Sebelum tue tengok citer... Laskar Pelangi... Best citer 2... Sal budak sekoah miskin dengan budak sekolah kaya... Sedih aku tengok... Aku nie dah la xleh tgk org susah2... rasa sayu jek..bnde yg leh buat aku insaf ialah tgk org miskin n org sakit...mmg benda2 macam nie betol2 boleh menyentuh jiwa aku la... mmg xboleh la tengok... kalo x,mesti sedey. Tgk cerita tue,wat aku teringat zaman aku sekolah rendah dulu... Aku seorg bdk yg sombong... Aku memilih kawan... Sesiapa yg nak berkawan dengan aku dikenakan syarat... mesti pandai...(sebab aku selalu kelas pertama...so,kelas belakang nie aku xpandang)... kaya... cantik... comel... hensem..(tue semua dari pandamgan aku la..) dan macam2 lagi lah... Dulu aku suka pandang rendah kat bdk2 yg agak kurang dari aku... Sebab tue aku di cop bdk sombong... Tapi aku xkesah semua tue.. hehe.. sebab papa(ayah angkat aku) pengerusi PIBG sekolah rendah waktu tue...hahaha...Sampaikan cikgu2 kat sekolah pun kdg2 aku xhormat... Tiap kali bdk2 miskin dapat RMT,aku mesti mengata... Betapa jahatnye aku... Tapi aku ramai kawan... sebab dulu aku agak berpengaruhla... Aku jadi bangga dengan diri aku... Tapi hakikatnye ramai yang menyampah da meluat dengan aku... sebab aku suka sangat berlagak... Masalah betul... Almaklumlah.. Aku terlalu di manjakan oleh insan2 yang jaga aku waktu kecik dulu... Termasuk abg2 sepupu... semua aku nak aku dapat...Melampau an? Tapi,semua tue berubah bila aku darjah 6... Dekat nak UPSR... Ramai org jauhkan diri dari aku. Sebab aku melampau sangat kot... tengah aku sunyi n sedih tue,datanglah kwn yang aku xpernah anggap kawan...yang selalu aku kutuk... Fadhilah... Dier hidup xsenang... Tapi dier baik. Mula2 aku marah2 dier sebab aku ingat dier berlagak baik kat aku... tapi rupa2nya,dier betul2 nak kawan dengan aku.. Aku mula rapat dengan dier. Dan aku mula try selami dier... Dier seorg yg baik sangat... Dah xde ibu ayah... adik2 ramai... Kakak pun ada... sejak tue,aku try ubah diri aku...terma seadanya apa yg ada di sekeliling aku... Alhamdulillah..sikit2 aku boleh terima. Kawan aku tue dapat sambung kat PERKAYA..sekolah utk anak2 yatim. sekarg dah masuk UiTM.. hehee... mekasih... Sekarang aku dah tau nilai seorg sahabat... dan nilai sebuah kehidupan... Semuanya dari hati... Apa pun,aku harap,hati aku xkembali pd ati yg dulu... Bukan mudah aku nak dapat seorg sahabat... Betul2 aku hargai sahabat yg aku ada sekarg...aku xsanggup kehilangan lagi... Moga aku apat yg terbaik!

~ok...nak tido...doa sa semua...

1 comments:

abid abdi said...

wah, macam cerita dalam tv la pulak. hohho.. kalo di filemkan boleh dapat anugerah ni.

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA