Tension...

Aduss...Tensionnye...bila lah semua nie nak berakhir...Laptop wat hal...broadband k.0...huish... xpe..aku nie penyabar orgnye...minggu lepas aku format laptop nie...sbelum format ok jek..2 thn lebih guna xpernah format..ok je la...aku pun nak la format ari tue sebab xpernah format...Aiyo! lepas format jadi lain plak laptop aku nie...xmacam sebelum nie...Baik xyah format...Nie lah masalah kalau format kedai...Nak suruh kakak format,dier xde...Petang nie baru sampai...nie aku mula nak mengarut beli laptop lain...Tapi aku tetap bersyukur sebab aku masih ada laptop... kalau x,xleh duk diam aku...Terima kasih,Ya ALLAH...minggu depan dah bdk baru nak masuk... kejep je lagi...semoga segala urusan berjalan lancar...Aku dah lame xonline YM...mesti ade yg rindu aku kan?hahhaaa...aku busy...aku pun rindu nak borak ngan shbt2...lagi2 yg duk jauh...cam syamila yg duk mesir...dah lame xcontact...semua sebab laptop n broadband k.0.erm...xpe...Sabarlah...Maisarah kan penyabar orgnye...hehehehe...

Untuk Hari Ini...

Teringat kat adik2 SMAKL...kelmarin aku dapat hadiah dari seorang adik yg amat aku syg... Dik Syah,iaitu Aisyah Humairah Najihah Nor Alias melalui Anas.Ingat juga dier kat aku.Kebetulan Anas balik SMAKL untuk pengebumian jenazah Adik Lutfi Hadi,form 2 khamis lepas...Al-Fatihah buat Adik Hadi...Sejak kebelakangan nie pulak,Dik Nie...Safwah Adyani selalu hubungi aku...rindu kat kakak dier yg tersayang nie kot..hehehe...erm..kesian pulak kalau ingat dier...Skrg dah berstatus 'anak manja'...hehehe..ye la..tiap2 hari nanges...Sedih2...Tadi pun dier telefon lagi...mungkin awal2 masuk alam iPT macam nie la kot dier...Harap dier dapat selesakan diri dan mampu lawan kesedihan...Kawan2 pun doakan adik aku nie ye...Dier baru nak mula berjuang di alam iPT...xde pe yg aku dapat buat untuk tenangkan dier selain hanya nasihat...Erm..Hari nie staf KTD gotong-royong...Oleh kerana aku dan Bhah xde kelas,kiteomg pon menyemak...mula2 nak kacau pak cik jek..lepas tu terus buat sampai tengah hari...hehehe... best la pulak..tp sikit jek staf.kalau soh pelajar kan bagus...lepas gotong-royong,staf ajak kitaorang makan tapi xnak sebab malu..huhuhu..yela..semua staf. Pak cik Hj. Hassan pon bagi buah salak kat kitaorg... hehhee..yg tu kitaorg sambarla..hehehe...lg beberapa hari aku nak bergelar senior...cepatnye masa berlalu...Ya ALLAH...kau tabahkanlah hatiku...dalam segala cubaanMu...

Aku Di Sini...

Salam...dah lame xcoretkan apa2 kat sini...xseperti biasa...hehhee...macam2 dah jadi...Sekarang dah masuk short sem...Aduss..result untuk Sem 2 nie menurun...Nie lah parah kalau xbelajar betul2...xsampai 3.5 above...1 subjek aku masalah.Subjek yang perlukan pada pembacaan....iaitu TITAS....Sedih gak. Aku kan lemah bab2 membace nie...Tapi subjek laen ok la pulak...oleh sebab TITAS abis rosak pointer aku.Short sem nie aku kena pulun la...hehehhe...Short sem nie aku duk sebilik ngan hasnul...Bilik aku de 3 orang muslim dan 6 orang non-muslim...muslim aku,hasnul dan asma'...non-muslim lak,Cassie,Stacy,Irka,Didi,Dona dan Fanny...Alhamdulillah hubungan kiteorang baik.Doakan aku utuh...2,3,4 Julai nanti aku ada TOT Fasi MASIR...5,6,7,8,dan 9 Julai MASIR...(Minggu Silaturrahim)...kira orientasi pelajar baru under UTM nie bermakne aku jarang la duk kat alam maya nie...Tambah lagi laptop n internet k.0 sini..Aduss...nie maknenye aku bakal bergelar SENIOR! hahahahaha..xcaye lak..bak kata Ana..."Sa kena matang..." hehehe...pe pon aku harap aku dapat buat yang terbaik dalam setiap benda..Ameen...Doakan Aku...

~ maaf xdapat nak bebel banyak2...

Pesta Buku Alaf 21...

Ayah...


21 Jun adalah Hari Bapa.Ramai orang menyambut pada hari tu sebagai tanda mengingati kasih dan pengorbanan seorang ayah.Tapi bagi aku,Hari Bapa adalah setiap hari yang aku lalui...entahlah..hehhee..Seumur hidup aku bergelar anak,xpernah sekali pun keluar dari mulut aku 'Selamat Hari Bapa' pada ayah...Betul.Aku xpernah lafazkan.Sebab sebelum nie aku fikir ayah jahat.Xbaik kan?Tapi memang itu yang aku selalu fikir dulu...Tapi kenapa? Sebab aku selalu kena rotan!!! kena marah...ye lah...Aku buat hal..Alaa..waktu zaman budak2 lagi...xmatang lagi waktu tu.Lagi pun,salah aku...Ayah selalu peluk aku tapi aku xpernah pun peluk ayah...Ayah xjahat tapi aku. Sekarang? Hehehe..sekarang aku buat hal gak tapi xmacam dulu la...Aku masih ingat lagi,waktu aku form 4 ke form 5 entah,Abg Ab balik Malaysia untuk beraya...Mlam tu malam raya..Esok raya.Aku ada buat hal la sikit...hehehe. Ditegur oleh Abg Ab...Aku xsuka lalu marah2 dier.Memang xde hormat langsung pada seorang abang.Awalnye ayah hanya tengok je.Bila aku meninggikan suara dan cakap je apa yang aku nak cakap,tetibe jek 'paaang!!!'...sampai juga cop Body Glove kat pipi aku...Aduss...memang lazat dan berkrim la...Rupanya ayah yang tampar aku.Mungkin aku terlampau sangat.Eh,bukan mungkin tapi memang melampau pun.Abg Ab kaku terkejut.Aku terus lari masuk bilik.Buat apa lagi... nangis la! Dah la esok raye...Pagi raya tu,ayah salam aku,aku xcakap apa2...Abg Ab,aku salm last skalik.Dier pula jadi mangsa...hehehe...Tapi lepas tu aku sedar la semua tu salah aku...Kalau kat sekolah,aku selalu buat hal.Dah la ayah tu ALP sekolah...Memang ayah malu sebab nama aku selalu je popular...huhuhu...
Macam2 la...Selalu je apa yangayah larang tu la aku nak buat...Pernah sekali tu,aku kena pergi jd wakil utk rombongan sokongan Pertandingan Bola Sepak Sekolah...Cikgu minta ibu bapa tandatangan sebagai tanda setuju anak2 diberi kebenaran...Aku beritahu ayah aku nak ikut.Tapi ayah xbagi sebab aku nie...ehem..faham2la...kurang sihat sangat...Aku hampa lah.Tapi,oleh kerana minat aku terlalu mendalam pada bola sepak,aku pun buat agenda sendiri...Aku tiru tandatangan ayah dan korek duit tabung untuk bayaran...Terpaksa la...Dan aku pun berjaya pergi ke sana.Balik je dari rombongan tu,ayah dah tunggu kat kerusi rehat.Aku pun,dengan muka selamba dan xbertamadun,masuk macam tu je dalam rumah.Ayah tanya aku kemana...Aku jawab ke sekolah.Ada tuisyen.Sebab sebelum keluar pergi rombongan,aku bagitahu nak g tuisyen.Ayah tahu aku tipu.Aku pun kena rotan lagi.Aku pun satu.Dah tahu salah, nak marah2 ayah pula...hehehe...Macam2 aku nie dulu...Tapi sekarang xmacam tu dah...Aku dah baik...hahahaha...Aku tahu dier buat semua tu untuk kebaikan aku sebab aku nie banyak karenah kot...Tapi bagi aku,dierlah ayah yang terbaik.Xde dier,aku xtahu aku macam mana... Aku berharap sangat aku sempat membalas segala jasa dan pengorbanan dier... Ayah,maafkan kakak..Aku doakan semoga ALLAH merahmati ayah dan berilah aku kesempatan untuk berbudi padanya...Pe pon,SELAMAT HARI BAPA!!!
~ xlarat nak citer n celoteh banyak2...penat baru balik....

Anugerah Pilihan Pembaca Popular-Berita Harian 2009

Assalamulaikum dan Salam Sejahtera kepada RAMians,

Kami di RAMFC ingin mewar-warkan tentang Anugerah Pilihan Pembaca Popular-Berita Harian 2009 yang telah mencalonkan novel HIJAB SANG PENCINTA, iaitu salah satu novel Ramlee Awang Murshid dari trilogi Bagaikan Puteri tercalon dalam Kategori Fiksyen.

Anugerah ini diadakan secara tahunan dan tahun lepas anugerah ini adalah milik novelis Alaf21 Anis Ayuni.

Untuk menunjukkan tanda sokongan kepada RAMLEE AWANG MURSHID, kami di RAMFC memastikan bahawa tahun ini anugerah ini menjadi milik novelis kegemaran saudara RAM, maka sokongan semua iaitu ahli-ahli yang berdaftar dengan Kelab Peminat Ramlee Awang Murshid (RAMFC) adalah sangat diharapkan.
A.
Caranya mudah sahaja dengan mendapatkan borang undian dalam suratkhabar Berita Harian, Edisi Jumaat, Bahagian Sastera pada 19 Jun 2009. Iaitu yang jatuh pada hari ini!

Jadi kami menharapkan semua RAMians mendapatkan suratkhabar Berita Harian hari ini dan mengisi borang undian disediakan dan dipos kepada alamat diberikan di dalam borang tersebit. Dengan mengisi borang ini juga anda adalah secara automatik menyertai pertandingan disediakan dengan hadiah yang juga lumayan. Dapatkan borang undian hari ini!

Terdapat juga maklumat yang belum disahkan lagi, bahawa borang juga boleh didapati di Kedai Buku Popular yang menjadi penaja utama peraduan ini(kami akan sahkan lagi mengenai perkara ini). Tarikh akhir untuk menhantar borang adalah pada 15 Julai 2009.

Anugerah ini ada bersempena dengan Bookfest@Malaysia yang akan berlangsung pada 22 hingga 31 Ogos 2009.

JANGAN LUPA DAPATKAN BERITA HARIAN HARI INI!

Sekian dari Moderator RAMFC.

~ nie aku copy dari email aku ~


Perjuangan yang belum selesai...

ESOK...20 Jun,10 pagi,Bas S.P.BUMI...erm...Dah beli tiket...maka status aku sebagai usahawan berjaya akan berakhir...(Penternak lemak+ Tokey kilang tahi mata).Masa aku hanya tinggal beberapa jam jek...tik..tik..tik..xsampai 24 jam.Tolak makan...tido..borak...main...tgk tv...komputer...mesej2...gayut tepon...huish...aku se kejap jek...Tambah lagi,barang2 aku xkemas pon lagi...xbeli lagi..Aduss...Penat la aku nanti...



Kali nie aku naik bas sorang...Waaawaaaaaa!!! xnak.Tapi terpaksa.Nie kali pertama aku naik bas balik ke KTD sorang.Ari tu kali pertama aku naik bas balik Trg sorang..Redha je la..Apa aku boleh buat...Nak tunggu ayah atau emak hantar?erm...lambat lagi la...xde masa.Erm..sejak aku belajar kat KTD la akubelaja naik bas...sebelum nie mana ada aku naik bas...Aiyo!Dah besar aku rupanya...Kalau x,xkan lah dierorang nak lepas aku macam tu jek...kan?Maisarah Ghazali dah besar...hehhehee...tp kalau fikir2,betul juga...satu lagi,makin matang dan makin baik..Ahaark! erm?Betul la...hihihi. Dan aku dah xleh ziarah Apis dah lepas nie...Apis,cepat2 sembuh ye..Kuatkan semangat...Agak2 dier ingat aku x time ngah koma?erm..mesti ingat punye...Ingat2... Ya ALLAH... kau bagilah kesembuhan buat sahabatku...


Erm...Aku balik KTD cepat sebab nak ambil short sem...Hajat aku utk ambil short sem tercapai gak...jadi gak akhirnye...Aku makin yakin,tempat aku di KTD...lepas pelbagai ikhtiar aku lakukan utk membuat keputusan yang terbaik,insya Allah...aku akan terus di KTD...Moga keputusan aku adalah yang tepat...Oh ye,kepada warga SMAKL yang belum tahu,Syafiq Shahrin akan smbung ke Universiti Malaysia Pahang-UMP.Course Mechanical Engineering..Insya Allah 29 Jun daftar diri dan 28 Jun sampai di semenanjung... Pada semua,doakan aku tetap utuh n tabah di KTD... Tp sebenarnye hati aku masih berat nak tinggalkan rumah walaupon aku memang bosan... Apa pun,aku akan buat yang terbaik sbb perjuangan aku belum selesai!

~ Hajat doa buat Hafiz ~

Muhasabah sekejap...


Sebahagian dari umurmu telah kau layari... Di ufuk manakah kau melabuhkan sauh keimanan mu? Adakah di lembah kenistaan yang hina dina atau di lembah ketaqwaan dan kemuliaan... Hari baru bakal tiba... Bekal apakah yang telah kau sediakan? Adakah keegoan meningi diri atau kehambaan dan kepasrahan pada Ilahi?
Sama2lah kita merenung...

Si Comel...


Hahaha..Nie sape pulak nie???hehehe...Nie adik sepupu kesayangan aku...KHYRA DEENY... tu name dier..Umur dah 2 tahun la..Comel dier kan?Haa...memang la...macam kakak sepupu dier la...hahaha..ada sape2 loya?makanla panadol banyak2... Hehhee..hari nie aku habiskan masa dengan melayan karenah si comel nie...Makin lame duk dgn dier makin sayang plak aku kat dier. Istimewa.. Selalu mengerti setiap apa yang berlaku...Walaupun selalu tersepit dalam pelbagai masalah,si comel nie tetap faham...Hehehe.Bulat dier kan?hehehe...Berkat tue...Mana taknye...selalu ditatang bagai minyak yang penuh...Aduss...bersastera la pulak aku nie... Mudah mesra dengan orang..erm..macam aku la...hahhaha..aku lagi...perasan betul! Seronok aku duk ngan dier..Da la esok da nak balik KTD....huhuhuhu..mesti dier rindu aku nanti...hehhehe... Sabar ye,Kyra...Nanti kakak balik pula yek...hehhehe... Aku selalu berdoa agar si comel nie mampu membawa sinar dalam keluarga aku agar seiring dengan name yang dimiliki...Ameen...

Perkongsian bersama...

Antara pesanan Sheikh Ahmad Yaseen kepada REMAJA MUSLIM..

a) Wahai anak-anakku, telah tiba saatnya kalian bangun dan melakukan solat subuh secara berjamaah,sudah sampai saatnya kalian menghiasi diri dgn akhlak yg mulia,mengamalkan al quran dan mencontohi Rasulullah saw...

b) Aku menyeru kalian wahai anak-anak utk solat tepat pada waktunya...

c) Aku amat berharap kalian semua tidak sibuk dengan muzik dan tidak terjerumus ke dalam arus syahwat serta cinta kepada manusia dan dunia.latihlah diri kalian utk sementara waktu merasakan kehidupan yang sukar...

d) Wahai puteriku,aku mahu kalian berjanji kpd ALLAH akan mengenakan hijab secara betul dan jujur,serta mengambil peduli tentang agama dan Nabi kalian yg mulia.Haram bg kalian melakukan sesuatu yg boleh menarik perhatian pemuda supaya mendekati kalian...

* Nie aku kongsikan pe yg dikongsi oleh seorg adik kepada aku... ~ Thanks,Ain ~

Pergi lagi...

AL-FATIHAH...baru sahaja beberapa saat yang lepas aku mendapat berita dari sahabat ayahku, Pak cik Kamaruddin Muda,USTZ DR. FATHI YAKAN telah pulang ke RAHMATULLAH...Telah pergi seorang lagi...Moga ALLAH tempatkan beliau di tempat yang terpuji...

~ Doa kesembuhan buat Hafiz ~

Kerja Yang Maha Kuasa...

Td aku bace blog2 abg2,kakak2 n sahabat2...byk menceritakan tentang kematian Bro Ammar Zulkifli yang dah pulang kerahmatullah pada 10 Jun...Hari kematian,Abg Ab msg ayah...Kalau fikir2,ramai juga yang ingat pada arwah Bro Ammar nie...Aku harap bila aku dah xde nanti,orang pun ingat gak kat aku...erm...Aku doakan moga arwah di tempatkan bersama golongan org2 yang soleh...Aku pon nak mintak korang doakan sahabat aku,Mohd Hafiz Haikal b. Mohammad... yang sekarang koma...Doktor kate ada jangkitan kuman kat paru2 dier...Pernafasan dier xstabil...Mak dier yang call aku bagtau...Dier kwn baik aku dari sekolah rendah lagi...Doakan sahabat aku ye?Aku tahu nie semua kerja ALLAH...Yang Maha Kuasa atas setiap makhluk... Moga sahabat aku cepat sembuh...

Hepi...Telah kutemui!!!

Hehehe...Alhamdulillah...semalam aku agak happy...Pergi fun fair...Euro Fun Park...Seronok tgk org naik Coaster...Euro Wheel...Top Gun...Kalau aku naik mesti muntah2 lps tu..hehehe...tp pencemaran bunyi byk la...yela..org jerit2...hahaha...fun fair nie sempena Fiesta Musim Candat 2009...jalan2 keliling...mmg xpuas...hehehe...Pagi td pergi Pasar Tani...hehehe...pe lagi...beli ikan la...habi aku kan...beli bkn utk dimakan tapi utk dibela...hehehe...Ayah hadiahkan aku ikan gappy kali nie...bukan selalu boleh keluar dengan ayah...Dah byk binatang aku bela..hahahaha...abang sepupu aku cakap aku berjiwa binatang.Berjiwa binatang???!Esh...jangan salah anggap..hahaha... maksudnye jiwa aku sayang dan sukakan binatang...hehehe...yela..aku nie sukakan binatang...Hehehe....tunjuk baik la pulak..huhuhu...sepanjang aku hidup nie dah bermacam2 binatang aku bela...Ikan keli...ikan patin...belut...kucing...ayam gergasi...ayam kampung...ikan skila(aku xpasti btol ke x nme nye...) dan macam2 ikan lagi...itik..arnab...burung...kura2... aduss...macam2 la...xlarat nak ingat...hehehe...tapi semua tu guna duit ayah la...hahahaha... erm...lepas tgk2 ikan,aku pergi ke Pc Fair Recon kat Perpustakaan Awam Negeri...cakap yang terbesar di pantai timur... tp bagi aku kecik jek...hehehe...Tp aku suka sebab ada ruangan yang aku suka...hahahaha..pe lagi...ruangan jualan buku la..hehehe...Sedang syok aku membelek,aku cakap kat ayah nak beli buku lagi...ganggu dier kejap...tgh borak dengan kwn dier...hehehe..ayah macam xsetuju sebab bulan lepas aku dah banyak habiskan duit dengan beli buku...Ye la...kalau buku utk belaja mesti dier bagi...mesti dier bangga...hehehe...masalahnye buku bkn yang blaja punya la nie...hehehehehe...lepas aku puas pujuk,ayah bagi...hehehe...tp dengan syarat,hanya 1 buku sahaja...xpe..Aku akur.Aku pun capai buku penulisan Hasrizal yang lebih dikenali sebagai Saiful Islam...tibe2 aku ternampak 1 buku yang dah lame aku cari...Alhamdulillah...Telah kutemui!!! hehehe...'Novel VT' karangan Abang Hilal Asyraf...hehehe...bukan pe sbenarnye..sj je wat kecoh..hahaha...Aku dah pernah bace cerita dier tp aku nak novel tu...Aku tanpa fikir panjang,terus gantikan buku yang aku nak beli td dengan Novel VT...hehehe...puas la jugak ati...bkn pe...sbelum nie aku da cari tp xde.stok dengan Kak Zah(Mumtazah) ah habis waktu program Haluan Siswa kat Bachok hari tu...Nie la peluangnye...Tp Novel Langit Ilahi xde...Xpe... de mase aku cari..Almaklumlah...aku nie suka kumpul hasil tulisan kakak2 n abg2...hehehe.. Pe pon,bkn tu yang buat aku hepi sebenarnye..tapi hati aku agak tenang beberapa hari nie..so,xde bende2 sedih ngat...hehehe...

Adik2ku dapat blaja...

Dulu aku slalu cakap pasal adik2 aku yang de kat SMAKL.Terutama adik2 Gen 2.Setahun muda daripada aku...Skrg semua dah ada hala tuju masing2...nak kejar cita2 masing...

Skrg sebahagian daripada adik2 aku dah pon sambung blaja...hehehe...Stakat nie UIA 3 orang... Saeed yang asalnye amik English dan dah tukar pada course Bio Science xclap...Munaim Architecture dan Nashrah dalam bidang agama..(lupe deh)...Pastu pergi UiTM 3 orang..Najibah kat UiTM Shah Alam amik business,Tajuddin kat UiTM Perak amik Diploma Pembangunan dan Imran UiTM Perak gak amik Perancangan Bandar ...




Pastu ada gak yang masuk KTD...hehehe..bangga2...Yang dah masuk 2 orang...Zubir ngan Izzul...Zubir amik course Islamic Banking dan Izzul plak amik Komunikasi Massa kot...esh..xingatla...Dua orang nie amik under KUIS...Dah masuk 10 Mei ari tu...Yg aku tahu bakal masuk plak,Kham amik perakaunan...Shakirin,perakaunan juga.tp aku xpasti sangat...Daud pulak dengar kate KTD atau maktab...xtahu lah...Doa2lah KTD..huhu..biar ramai sket...hehehe...




Raji UPNM...ari 2 jumpa dier.Dier ckp masuk bln 6 tp aku da xingat ble..huhu..Muhaimin pulak amik Diploma Seni Mushaf kat Kolej Restu,Shah Alam...Zharif skrg kat UNISEL...amik Mechanical Engineering...Anas pulak kat Kolej Mara Kulim,program bawah UNiKL Foundation in Science n Tech(FIST)....Syafiq Sharifuddin dapat Kolej PolyTech Mara (KPTM) amik ACCA- CERTIFIED ACCOUNTING TECHNICIAN kat Cheras...


Syafiq Shahrin plak Curtin tp xpasti lagi.Ali pula dengar2 citer tengah amik Kursus Peralihan Plajar ke Luar Negara...Dengar2 Jordan..xtahulah... Khalilah amik Perguruan di KUIS. USIM 2 orang.Safwah dengan Rufaidah...Afifah amik pentadbiran Islam kat UDM.Deeni amik Matrik Labuan...


Basyir sambung Tingkatan 6.Insya Allah dengar2 amik STAM...Athiroh dan Faatihah sambung Khassah di MATRI...Ram dan Asuhana pulak sambung tingkatan 6...dekat2 rumah je...Oh ye..Rumaisa' Matrik Kuantan dan dalam proses temuduga maktab...



Nie jek yang stakat aku tahu..yang laen de lagi..tp xpasti dan xtahu....hehehee...kalau tahu,nanti bgtaula....Doakan adik aku agar tabah menjalani idup sebagai mahasiswa...Kpd adik2 cayang... Selamat menempuh dunia IPT!!!

PROBLEM...

Maisarah...

Don't say
" God, I had a big problem!!! "
But say
" Hey problem, I had a big god(ALLAH)!!! "

Dilema...

Hati aku rasa kosong.mungkin sebab dah lame tak diisi dengan santapan rohani.Aku akui semua tu...Aku makin jauh...Ntahlah.susah nak jelaskan.Semalam aku sempat berborak (YM) dengan sahabat aku,Nusaibah Zahidah yang aku lebih selesa panggil Bah.Asalnye kiterang berlima rancang nak ambil short sem.Untuk isi masa cuti yang terbuang begitu jek.Tambah lagi aku boleh kurangkan subjek aku pada masa akan datang yang bagi aku agak membebankan.Tetibe pulak Bah cakap dier xjadi ambil short sem...Ibu dier xbagi.Aku baru rancang nak kumpul berlima pergi pantai nanti.Dah lame xbersama lepas macam2 jadi antara kiteorang...Jadi,hanya aku berempat...Dan Bah pun cakap,dier xpasti dier akan blaja kat KTD lagi ke x.Maksudnye???Berhenti???Tu jugak yang bermain dalam fikiran aku sekian lama.Tapi aku abaikan dulu sebab fikir pasal exam.Aku tetap di KTD ke???Medan aku memang kat situ???tapi macam mana dengan semua tu???macam2 persoalan bermain di fikiran aku.Teringat pulak janji aku pada seorang adik yang aku mesra dengan panggilan Wan tentang sesuatu.So?Apa yang aku patut buat?ramai orang membantah dengan keputusan aku untuk keluar.Adakah nie tandanya aku mesti kekal di KTD?KTD terbaik untuk aku?Ya ALLAH...berikanlah aku kemudahan untuk semua nie.Hakikatnye dan sejujurnye, hati aku masih ada untuk KTD.Kolej Tarbiyah & Dakwahku...Tempat aku mengukir jati diri.Tp, adakah aku begitu lemah?hanya kerana sesuatu yang mengganggu fikiran dan diri,aku ambil keputusan melulu macam nie? Ya ALLAH...Ya ALLAH...Kurniakanlah segala kebaikan untukku...AMEEN...

Stadium Sultan Mizan runtuh!!!


Nie la gambar keruntuhan yg berlaku kat Stadium Sultan Mizan.kejadian nie berlaku pada 9.30 pg kelmarin.(2 Jun 2009)...Baru setahun dibangunkan...(10 Mei 2008)...xde nyawa yg terkorban tapi sebuah kancil dan empat buah motosikal ranap.Semua kerja ALLAH...Ada hikmah di sebalik semua nie..Renunglah...fikirlah..
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA