Ayah...


21 Jun adalah Hari Bapa.Ramai orang menyambut pada hari tu sebagai tanda mengingati kasih dan pengorbanan seorang ayah.Tapi bagi aku,Hari Bapa adalah setiap hari yang aku lalui...entahlah..hehhee..Seumur hidup aku bergelar anak,xpernah sekali pun keluar dari mulut aku 'Selamat Hari Bapa' pada ayah...Betul.Aku xpernah lafazkan.Sebab sebelum nie aku fikir ayah jahat.Xbaik kan?Tapi memang itu yang aku selalu fikir dulu...Tapi kenapa? Sebab aku selalu kena rotan!!! kena marah...ye lah...Aku buat hal..Alaa..waktu zaman budak2 lagi...xmatang lagi waktu tu.Lagi pun,salah aku...Ayah selalu peluk aku tapi aku xpernah pun peluk ayah...Ayah xjahat tapi aku. Sekarang? Hehehe..sekarang aku buat hal gak tapi xmacam dulu la...Aku masih ingat lagi,waktu aku form 4 ke form 5 entah,Abg Ab balik Malaysia untuk beraya...Mlam tu malam raya..Esok raya.Aku ada buat hal la sikit...hehehe. Ditegur oleh Abg Ab...Aku xsuka lalu marah2 dier.Memang xde hormat langsung pada seorang abang.Awalnye ayah hanya tengok je.Bila aku meninggikan suara dan cakap je apa yang aku nak cakap,tetibe jek 'paaang!!!'...sampai juga cop Body Glove kat pipi aku...Aduss...memang lazat dan berkrim la...Rupanya ayah yang tampar aku.Mungkin aku terlampau sangat.Eh,bukan mungkin tapi memang melampau pun.Abg Ab kaku terkejut.Aku terus lari masuk bilik.Buat apa lagi... nangis la! Dah la esok raye...Pagi raya tu,ayah salam aku,aku xcakap apa2...Abg Ab,aku salm last skalik.Dier pula jadi mangsa...hehehe...Tapi lepas tu aku sedar la semua tu salah aku...Kalau kat sekolah,aku selalu buat hal.Dah la ayah tu ALP sekolah...Memang ayah malu sebab nama aku selalu je popular...huhuhu...
Macam2 la...Selalu je apa yangayah larang tu la aku nak buat...Pernah sekali tu,aku kena pergi jd wakil utk rombongan sokongan Pertandingan Bola Sepak Sekolah...Cikgu minta ibu bapa tandatangan sebagai tanda setuju anak2 diberi kebenaran...Aku beritahu ayah aku nak ikut.Tapi ayah xbagi sebab aku nie...ehem..faham2la...kurang sihat sangat...Aku hampa lah.Tapi,oleh kerana minat aku terlalu mendalam pada bola sepak,aku pun buat agenda sendiri...Aku tiru tandatangan ayah dan korek duit tabung untuk bayaran...Terpaksa la...Dan aku pun berjaya pergi ke sana.Balik je dari rombongan tu,ayah dah tunggu kat kerusi rehat.Aku pun,dengan muka selamba dan xbertamadun,masuk macam tu je dalam rumah.Ayah tanya aku kemana...Aku jawab ke sekolah.Ada tuisyen.Sebab sebelum keluar pergi rombongan,aku bagitahu nak g tuisyen.Ayah tahu aku tipu.Aku pun kena rotan lagi.Aku pun satu.Dah tahu salah, nak marah2 ayah pula...hehehe...Macam2 aku nie dulu...Tapi sekarang xmacam tu dah...Aku dah baik...hahahaha...Aku tahu dier buat semua tu untuk kebaikan aku sebab aku nie banyak karenah kot...Tapi bagi aku,dierlah ayah yang terbaik.Xde dier,aku xtahu aku macam mana... Aku berharap sangat aku sempat membalas segala jasa dan pengorbanan dier... Ayah,maafkan kakak..Aku doakan semoga ALLAH merahmati ayah dan berilah aku kesempatan untuk berbudi padanya...Pe pon,SELAMAT HARI BAPA!!!
~ xlarat nak citer n celoteh banyak2...penat baru balik....
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA