Hari Kiamat...

Td bkak blog Bro Hilal...de citer sal hari kiamat...tefikir gak la sal 2 sket.Xlme 2 aku balas msg sorg adik yg amat aku kagumi...akhir msg si adik 2 soh aku zikir n bce Al-Quran kalo bosan..rase cam malu snirik jek...Aku xpenah terfikir nak wat sumer 2 kalo bosan.tp adik 2?Ya ALLAH...betapa 'kurang'nye Maisarah Ghazali nie...Lps asar td,aku se boring jek...ye la...aku rehat je ari nie...aku teringat pesan adik td...aku pun kuatkan diri utk bace kitab suci 2...(pertama kali wat minggu nie bce Al-Quran...huh...teruknye Maisarah Ghazali)...Bace lak surah Al-Qariah... Terdetik plak utk mentadabur....mari aku kongsikan bersame...

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.
  1. Hari kiamat.
  2. Apakah hari kiamat itu?
  3. Dan tahukah kamu apakah hari kiamat itu?
  4. Pada hari itu manusia seperti laron yg beterbangan.
  5. Dan gunung2 seperti bulu yg dihambur2kan.
  6. Maka adapun org yg berat timbangan (kebaikan)nya.
  7. Maka dia berada dlm kehidupan yg memuaskan. (senang)
  8. Dan adapun org yg ringan timbangan (kebaikan)nya,
  9. Maka tempat kembalinya adalah neraka Hawiyah.
  10. Dan tahukah kamu apakah neraka Hawiyah itu?
  11. (Iaitu) api yg sangat panas.

Kalo fikir2..bkn susah nak bg ALLAH syg kite...cuma wat pe yg dier soh n tinggal pe yg dier larang...Mg Aku xjd salah seorg penghuni neraka Hawiyah 2...Mintak jauh..Nauzubillah...

 

OWNER

My photo
HambaNya yang sentiasa mahukan perubahan dalam hidup. Bakal penghuni kubur. Moga hidup ini memberi erti.
Powered by Blogger.

Blog Archive

MARI MENJADI HAMBA

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA

Syoknyer Blogging

BlogMalaysia.com