Kem Kepimpinan berakhir...

Alhamdulillah...Kem Kepimpinan Murid Sek. Ren Al-Hilal dah ber akhir pd jam 12.00 p.m td... lega...Alhamdulillah sepanjang kem tu,aku byk blajar cane nak memimpin.lebih2 lg golongan kanak2...ye la kan...peserta program lak yg darjah 3,4,5,6...huish...byk dugaan...kne byk bersabar.fhm2 la bdk2...Program 3 hari 2 malam tu amat bermakna bg aku...mcm2 program yg kteorg buat.Fasi2 yg terlibat,aku,sahabat aku Nabihah,Nusaibah,Asma',Ezzati,Iqbal,Razak,Faris, Bro Auzaie n d bantu oleh Abg Wan(Nazwandi) n Kak Ani(Ummu Ilyani) slaku ketua kem komanden n penolong kem komanden.1 pngalaman yg menyeronokan...Alhamdulilah aku dah try buat yg terbaik...Terpulangla pd manusia utk menilai...Byk yg aku dpt blajar kat sne...name tempat 2...Pondok Darul Hanan,Kg Tok Selehor,Kok Pasir,Tumpat.Sblom nie aku xpenah dgr n xpenah tau sal Tok Selehor.Rupa2nyer Tok Selehor nie merupakan salah seorg tokoh ulama' dulu...aku sempat ikut g kubur Tok Selehor n tempat dier bersuluk(beribadah).Aku xleh bayang kalo aku jd Tok Selehor...Yela...tempat bersuluk 2 bawah tanah n gelap...ruang sempit...Panas... Keliling kubur n tempat suluk Tok Selehor de kubur2 lama...byk kubur...waktu aku ingat pesanan ramai pd aku."Assalamualaikum,Ya Ahli kubur..."hati aku berbisik...waktu lalu 2 ati aku se sgt takut.Takutkan kematian...Ya ALLAH,kau Maha Kuasa...smalam wat ekspresi alam...best. n tadi majlis perasmian n penutup...sblom 2,time rumusan aku d suruh utk berucap d dpn slaku ketua Fc perempuan...lps 2 pnyampaian hadiah utk kump. putera n puteri teraik n peserta putera n peserta lelaki terbaik...n yg aku xsangka de adiah utk kterorg...terharunyer...aku try selak smpul atas hadiah...Masya Allah...Duit!RM30...Hanya sekadar jd Fc,kteorg dpt hadiah.lps 2 duit lg...mesti byk duit yg dierorg keluar utk kem nie...Terima Kasih byk2...td aku balik lewat.Transet dtg lambat...Rosak.Zohor 2 sampai...kteorg balik.Sampai separuh jln,transet yg aku,bhah n siswa naik rosak lg!!!Ya ALLAH...ujian.yg menyeronokan,siswa n siswi saling bekerjasama tolak transet...aku jek yg malas sbb layan perasaan yg sekian lame mencengkam d hati aku...tp xpe..abaikan...aku sempat amik gambar dierorg td...nanti2 la upload...penat lg nie...hehe...pastu Pak cik Rosdi dtg...syura...Aku balik ngan Pak cik gak akhirnyer...Sampai2 kne gotong royong..aku penat..So, d kecualikan...hehe... Mg dgn kem nie,aku dpt baiki diri aku... Insya Allah...
 

OWNER

My photo
HambaNya yang sentiasa mahukan perubahan dalam hidup. Bakal penghuni kubur. Moga hidup ini memberi erti.
Powered by Blogger.

Blog Archive

MARI MENJADI HAMBA

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA