Klas yg ' ENJOY '...

Bru jek balik dr kolej nie...de klas Logik Digital.Enjoy je klas td.Best3...Maklum la yg ajar 2 sorg pndidik yg bagus n klakar...Pn. Harzun...hehe...Kalo awal2 sem dlu aku teragak2 gak nak amik logik digital nie sbb ramai kakak2 n bdk IT(DDC) ckp susah... Alhamdulillah ALLAH anugerahkan dlm diri aku nie suka mencuba...Time nak daftar subjek 2 aku byk kali tgk Pn Harzun bgtau kwn2 aku yg subjek 2 susah n baik jgn amik...Waktu aku cuba tgk btol2 riak muka dier... n waktu 2 aku fikir,perlu ke aku amik skrg? Ya! ati aku ckp ye..."mmg subjek nie susah,tp kalo blajar jd snangla...sumer benda susah sbnarnye..tp kalo usaha mesti dpt kan?mesti bleh...blom cuba blom tau...n xrugi pon kalo aku amik...xpe3.susah2 lue,snang2 kmudian..." 2la yg terdetik dlm ati aku...ble aku jmp Pn Harzun,dier hny pndang n senyum... Aku tau pe yg dier nak kater nanti...

"Awak Maisarah Ghazali?DDZ sem 2?" matanya tepat pandang aku. Aku hanya angguk n sengih.. mmg itula aku kalo dah malas buka mulut...dier balas sengihan aku ngan ketawa kecil lalu semak subjek yg aku patut amik...

"Logik xyah amik.."kata Pn Harzun ngan slamba.

" Sye nak amik Logik..." aku terus nyampuk.

"Hah?! awak nak amik?susah nie... jgn amik.susah nie..." ayat yg aku dah duga keluar gak akhirnye.

" Xpe.Sye nak amik gak.." aku jwb ngan serius.

"Btol nie?awk x takut?nie subjek susah nie...jgn main2..."dier cuba seriuskan muka.

" Yup!sye nak amik gak..blom cuba blom tau...xkenal maka xcinta,puan..."aku sengih lagi.

"Okeh..awak sanggup sahut cabaran sye?"keningnye d angkat. kononnye serius..hehe.

" ye..sye sahut cabaran puan...n sye akan try yg terbaik..."balas aku.

" Huish...tokleh main budok nie...sungguh ye...xpe3..." Pn Harzun gelak besar.

" Btol. Sye sunguh2..."jwb aku serius. Sbgai tanda aku btol2 nak.

"Okey2..." gelak makin kuat.


Pn. Harzun- masa HAIKU AMITS


Mulai saat 2 aku tanam azam n smangat nak blaja btol2. Tiap klas dier,aku akan cuba abis baik... Rupa2nye subjek nie xsusah ngat cume perlu tumpuan,usaha n keinginan yg lbih...

" Ya ALLAH...Bgla Maisarah Ghazali nie kekuatan utk terus berusaha dptkan yg terbaik. Bgla Maisarah Ghazali nie peluang utk buktikan yg dier bleh berjaye. Bgla Maisarah Ghazali nie kehidupan yg tenang n tenteram bg terus berjihad d jlnMu... Maisarah Ghazali nie nak jd yg terbaik,Ya ALLAH...Bg la dier peluang...bgla dier ruang utk terus maju... Bgla Maisarah Ghazali nie Kesenangan,kemudahan,kelapangan n kekayaan dlm jiwa,ilmu n kehidupannye... sesuai n seiring ngan namanye...Berkatilah insan kerdil lg hina nie Ya ALLAH... "
 

OWNER

My photo
HambaNya yang sentiasa mahukan perubahan dalam hidup. Bakal penghuni kubur. Moga hidup ini memberi erti.
Powered by Blogger.

Blog Archive

MARI MENJADI HAMBA

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA

Syoknyer Blogging

BlogMalaysia.com