Datangnya kau 2010...



2009 dah pun melabuhkan tirainya.. Skrg kita dah berada dlm 2010... Dan ini umur aku dah menjangkau 20 tahun. Adusss... Aku betul2 xpercaya... Nie bermakna aku dah makin dewasa... Tapi, aku masih lagi xtau apa2... Urus diri sendiri pun blom pandai... Mungkin masa nielah aku kena belajar...

Belajar urus diri snirik... Belajar kenal hidup ini... Belajar untuk jadi dewasa... Belajar untuk jadi Maisarah yg kuat... Belajar untuk jadi seorg penyabar... Belajar untuk terima kenyataan... Belajar untuk bersedia.. Bersedia dlm segala hal.. Dan belajar macam2...

Banyak yg aku fikirkan... Aku lihat, ramai insan2 yg berjaya mengorak langkah jauh ketika seusia aku nih... Seperti abg2 yg menguruskan... Abg Syah yg menguruskan Aman Studio, Abg Faiz Hamzah menguruskan SoulArt Studio, Abg Halim uruskan Neurotic Studio... n Zul ngan Zul n The Messages... Sume melangkah ke depan... Dierorg mampu lakukan sume tue pada usia yg bg aku masih putik untuk menguruskan satu organisasi... Tapi aku???

Yep.. Kita manusia berbeza... Ah.. xyah dikecohkan kat sini... Moga dierorg terus berjaya n aku pun dapatcapai pe yg aku nak... Ramai membe n kenalan aku yg kate dierorg tertunggu2 kedatangan 2010... Kedatangan umur 20 tahun. Ntah la knp... Tapi, sejujurnye aku katakan... Aku xsuka kehadiranmu 2010...
Aku pon malas nak balik kolej... Ikutkan ati ak nak balik seminggu lps pendaftaran... Lagipun ayah benarkan. Tapi aku rindu membe2 aku. Hasnul pun dah tnya2 aku.. Insya Allah,aku try balik 9 hb... Sbb Hasnul balik 9hb... Tapi sebenarnye hati nih masih berat.. xmcm sblom nih... Xpelah.. Pe pon,aku kene lalui gak...

Teringat pesanan Pak Zahari waktu kat skolah tadi... Aku datang skolah sbb Hari Pendaftaran skolah... Sje jmp adik2... Tapi xjumpa sume...

" Haaa.. Maisarah... Dah besar kamu yek skrg... Tahun nie 20 tahun dah la... Kena ubahla sikit perangai tuh..."

" Nape pak cik? teruk ke? hehee" aku seperti biasa menyampuk.

" Bukan teruk.. Anak2 pak cik sume bagus2.. xteruk.. cuma,ubah perangai tuh jd dewasa sket. Xboleh dah berlari2 n main2 mcm budak kecik... Kena fikir dah masa depan..." Pak cik sengih memandang aku.

"Owh... Dah besar skrg pak cik... Bagus Maisarah skrg,pak cik... hihi." aku menjawab lagi.

" Maisarah nie... cuba dgr cakap pak cik... Kat KTD tue byk2 lah tolong pak cik2... Pandai cari kwn... Jgn ikut org... Kena tahu tanggungjawab kita... Jgn pernah putus asa... Hanya berharap pada ALLAH..." akhirnye pak cik bercekak pinggang... huhu.

" Baik,pak cik.." aku tersengih lebar.. Pak cik hanya menggeleng kepala.

Akanku ingat pesanmu pak cik... Moga pak cik xputus2 doa untuk aku... Ape pon,aku mmg lemah sebenarnye.. tapi,akan ku gagah gapai semua pe yg aku nak... Bkak nie masuk sem 4... Macam manalah seterusnye... Moga semuanya baik2...

1 comments:

Jin said...

Salam...bro doakan yang terbaik tuk sa...insyaAllah..:D

 

OWNER

My photo
HambaNya yang sentiasa mahukan perubahan dalam hidup. Bakal penghuni kubur. Moga hidup ini memberi erti.
Powered by Blogger.

MARI MENJADI HAMBA

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA