I Can Still Smile Without U!!!

Hari nie first klas utk sem nih.. Hari yg menyerabutkan.. Aku dlm dilema skrg... mcm2... ngan subjek yg aku nak amik.. ngan klas yg clash.. ngan lect yg ntah pape.. ntahla.. cam kelam kabut sume... xsuka! Hari nih sje byk kali aku mkn ati ngan org... n byk bazir air mata... Biar lah. Serabut kpala nih.. mcm2 mslh datang...

Hari nih aku byk kali terserempak ngan dier. Dier plak wat seolah2 aku xwujud. Mungkin bagi dier aku nih dah xde pape. bukan membe dier dah. Maisarah Ghazali dah pupus n luput dr ingatan dier... Mungkin insan lain yg lbih baik mampu gantikan aku yg ntah pape.. yg asyik bg mslh kat dier.. Hari nih gak, air mata aku byk kali gugur terkenangkan dier... Rindu dier. Sayang masih ada.... Tapi, aku dlm idup dier? mgkin dah xde pape...

Biarlah dier happy ngan dunia dier... Terserah kat dier.. Skrg,nie jln yg dier pilih... Jauhkan diri dr aku... n aku pon akan cuba wat camtue gak... bukan niat balas dendam... tapi aku try utk biasakan diri aku ngan ketiadaan dier... Jujur aku katakan, sukar utk aku lakukan sume tuh.. Tapi, aku akan buat... Aku dah xnak pk2 sume nih... xnak sakit2 pk sume nih... Biarlah sume nih jd ikhtibar buat aku... agar jgn mudah atau suka sgt sayang org.. sbb impaknye... aku merana snirik... tgk skrg sudah...

Mungkin ngan xdenye aku dr idup dier, dier lbih selesa n bersemangat... Maklumlah, ramai amik berat sal dier. tapi pe pon, aku masih ingat ape yg dier ckp kat aku waktu YM ari tuh.. aku tetap akan ingat.. biarla xde sape tau pe yg di'bincang'kan waktu tue... Tapi yg pasti n jelas, aku xlayak utk dier... dier terlalu baik. Org jahat cam aku nih xlayak ngan dier. Bawak virus jek! Aku akan cuba idup n lalui sume nih... Aku try jd Maisarah yg baru... Maisarah yg blom pernah dier kenal... Biarlah aku di anggap zalim pon.. asal aku epy... xpk sal org dah... pk sal aku jek... cukuplah sume nih...

Melalui nie sume aku leh kenal ngan lbih mendalam ertinye sebuah persahabatan... Thanks,manusia... Ntahla.. nak pnggel kwn pon dah xsampai ati.. sbb aku nih xlayak utk pggel dier camtuh... Manusia pon jadilah... Aku akan terus tersenyum walaupon ngan hati n jiwa yg kosong... n mulai hari nih, aku akan try lupakan dier... Mungkin itu yg dier nak n mungkin itu yg terbaik... janji2 lepas, aku dah xharap daa... cukuplah kata2 waktu YM ari tuh.. nmpak sangat yg aku bkn insan penting dlm idup dier... Aku pegang ngan kata2 dier waktu YM ari tuh... Aku yg xberlakon, dicop berlakon.... Aku yg xtipu, dicop tipu... Aku yg cdey tgk dier cdey, di cop epy tgk dier cdey... Konon,aku nih xsyg dier... xde org amik berat sal dier... Punya ramai amik berat sal dier... punya la kwn2 btol3 ikhlas ngan dier... sampai Pc Rosdi pon btol2 amik berat sal dier... Kakak Mashi pon amik berat sal dier lbih dr org lain... WTH!!!

So,Jln mudahnye.... lantak jek! aku xcamtuh dier ckp camtuh... so,aku akan try jd mcm apa yg dier kata... Aku boleh idup xde dier lah! Aku leh epy xde dierlah! urmmm... sebenarnye.. ntah. Tapi akan aku cuba... Pe pon, moga dier epy slalu tanpa aku... Dalam idup aku xde istilah putus kawan... n xpernah putuskan silaturrahim... Tapi mgkin ini yg pertama... jahat kan aku? Yep.. aku tau n aku sedar aku mmg jahat... tapi mgkin ble jahat tue la yg wat aku epy.. xyah pk prasan org... Biarlah org terluka asal aku bahagia.. hahahhaaa! Selfish! Stupid!



Ingat best ke ilang kawan??? xbest pon.. jgn jd cam aku n jgn tiru cara aku... nie cara org yg ntah pape... Hehhehee.. mesti ramai yg xske cara aku an... hihihi. aku yakin... pe pon lantak la... Asal aku xkaco idup org... Huh.. napela post kali nih cam panas jek... huhuhu... sbb setan ngah duk gosok kat blakang sambil ckp " panas... panas... panas..." waktu aku ngah blogging nih... Pe pon, hanya DIA sebagai pencipta yg tau isi ati kita an... Moga korg mampu jalani hari2 ngan tenang... =D

1 comments:

lurv4Allah said...

da'ie yang faham dan sedar bahawa masyarakat memerlukannya tidak akan mudah sensetive dan terluka dengan hal yang remeh..

persahabatan memerlukan pengorbanan dan kefahaman..persahabatan juga memerlukan keterbukaan..english says 'give and take'.

to live in proper life we can't demand everyone to fully understand and care of us but we ourselves must learn to understand and care of others...

c Azmi Bahari has said in once of our halaqah ' if you can't behave in maturely way, you are fully donnot understand what the meaning of DnT for it is really-huge-burden to be carried on..and it is just for those for are really strong (mental-physical-spiritual)'

sis, every tough moment we face, we should clearly realize it is just Allah's request for us to turn back and purely asking for his love and blessing..it is just an exemplary for us to refresh and upgrade our HDA, the word that we always repeat it but definitely not fully understand it..

so, let us be strong my dear sis..there is no time for we to be pampered anymore.we are now a muslim teenager, the golden age of human life..

could Usamah Bin Zaid be a great warrior if he was a spoiled self-esteem boy? Definitely, nope.

I'm now sharing this with you because I have once been like you. love to demand-cry-insist-feel there is noone understand and love me and many more..what a foolishly periode I ever had in my life..but, once I step into my new life, I found there is no time for me to be a childish-foolish minded girl anymore as ummah is going to sink..as ummah is going to be destructed by the kuffar..

last but not least sis, let us be strong as we are not live for ourselves but for the sakes of the ummah..they need us but what we have done to help them?

 

OWNER

My photo
HambaNya yang sentiasa mahukan perubahan dalam hidup. Bakal penghuni kubur. Moga hidup ini memberi erti.
Powered by Blogger.

MARI MENJADI HAMBA

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA