Rekreasi Fasilitator Siswa 2

Alhamdulillah... Reakreasi Fasilitator Siswa 2 dah berakhir... Alhamdulillah juga aku se sronok n agak tenang di sana. Tapi tetap rindukan membe2 aku kat Ostel. Nak mesej pon xleh. Line k.0. Apa pun aku bersyukur sebab berjaya lalui kem tue dan selamat pulang. De pengalaman yang aku xdapat lupakan di sana. Aku n peserta bertolak dari kolej dalam pukul 7.30 pagi ke Jeram Pasu, Pasir Puteh. Dari Jeram Pasu, treking ke Jeram Linang Pukul 10 pagi hingga 7.30 malam. Penat... Redah hutan, nyusuri sungai dan berjalan di jalan raya. Banyak yg aku belajar sepanjang perjalanan.

Di awal perjalanan, aku aktif bersuara. Kerja aku hanya menyanyi, gelakkan org n bising2. Org di sekeliling plak melayan. huhuhu. Paling seronok bila masuk 1 terowong dalam hutan. Xdela terowong sangat. Hahaha... Urmm.. Pak cik pesan jangan jerit kalo masuk. Ble masuk dalam tue, ramai yang jerit sebab nampak batman terbang. Aku lak wat perangai. Nyanyi sambil gelakkan org. Dalam perjalanan, tetibe kaki aku tersangkut n terseliuh waktu aku hampir terjatuh. Adusss.. sakit amat. Nie lah padah sebab gelakkan org. Aku xbagitau sape2. Takut2 kne gelak plak...


Dekat2 tengah hari, singgah kat 1 surau. Kat situ, aku tido jek. Xtahan sakit. Bila nak teruskan perjalanan, aku xmampu bawa beg sebab kaki xkuat. Aku x bawa Ezzati n beg aku digalas Kak Mini. Tambah lagi, pening kepala. Dalam perjalanan lak,aku baru sedar topi aku hilang. Topi yg aku sayang tuh! Urmm.. nak wat cane. Redha je la... Ngah2 jalan tue, ujan lak... Ujian btol. Dalam prjalanan tue jugak, aku lalu ladang getah. Kat c2 aku tengok de pak cik n mak cik yg sedang toreh getah. Ya ALLAH, waktu tue macam2 bermain dlm fikiran aku.. Bagaimana hidup aku kalo ayah n ibu hanya bekerja sebagai penoreh getah? Mcm mana ibu n ayah? berpanas d bawah mentari tiap2 ari.. bermandi ujan tiap2 ari... xdapat aku bayang... Syukurlah, Maisarah..

Ngah check pont ke berapa ntah, tempat aku ilang topi, kiteorg duk dgr Pc Rosdi n Cg Azmi cakap sambil tue perbentangan group. Aku xtumpu pada agenda tapi mata aku lebih pada memerhati sekeliling. Aku tgk seorg ayah dukung baby. Ayah tue duk sebelah dinding sambil tgk kiteorg. Baby tue comey sangat. Si ayah tue ingatkan aku ada ayah aku... Urmm... Terasa sebak plak ble teringat... Hehehee... Aku seronok n gelak sendiri bila membayangkan baby tue adalah aku n ayah itu adalah ayah aku. Alangkah bahagianya...

Dalam pukul 7.30 malam sampai di Jeram Linang. Malam tue, aku tertidur n xsedar apa aktiviti yg berlaku. Sedar2 majlis dah tutup n Pc Rosdi depan aku. Letih sangat. Aku pon teruskan tidur tue. Esoknye aku main air.. heheheee... Sronok. Saat yg aku nanti2kan... hihihi. Walaupon xdela lme sangat, tp puas la gak. Lepas sesi Resolusi, bertolak balik dalam kol 3 ptg. Walaupon aku se aku byk tdo tp byk yg aku blaja... Pe pon syukur sbb aku d beri kesempatan utk berfikir tentang hidup yg aku lalui...

~ Gambar akan di upload kemudian. Xlarat nak citer panjang2... hehehe. Kakiku sakit.

0 comments:

 

OWNER

My photo
HambaNya yang sentiasa mahukan perubahan dalam hidup. Bakal penghuni kubur. Moga hidup ini memberi erti.
Powered by Blogger.

MARI MENJADI HAMBA

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA