Kenangan TOT dan MASIR

TOT dah bebrapa hari berlalu...(Training Of Trainers) untuk MASIR.Bermula Khamis petang di pantai (area Bachok) dan Pantai Tanjung Chat pada Jumaat petang hingga hari nie...Pantai Tanjung Chat?Hehehehe..Asrama Tanjung Chat la...huhuhu...Kenapa aku panggil pantai?...kesnye kitaorg tertipu...xde salah sape2 pon.Kiteorg xtahu yang TOT kat asrama juga sebab dalam surat suruh sedia pakaian utk 3 hari...ingat 3 hari kat pantai..hehehehe...Erm...Sepanjang TOT,aku dapat banyak pengalaman...Memang banyak dan bermakna...Aku belajar ciri2 seorang fasilitator...peranan fasilitator...semua tu bukan lah seperti yang aku fikirkan sebelum nie....jauh berbeza.dan TOT nie membuka minda aku dengan lebih luas...Walaupun banyak kali di marah...di maki...di hamun...Tapi semua tu tetap manis.memang itu yang patut di lalui oleh seorang fasilitator...Tahniah buat Maisarah Ghazali...hehehe...Em...kenangan yang begitu bermakna adalah saat aku LEMAS...Lemas?iye...aku lemas...Cakap Maisarah Ghazali nie pandai berenang tapi kenapa boleh lemas?kan??? ha... nie nak cerita nie...Chalet tempat kitaorg buat TOT ada sediakan kayak untuk para pengunjung...Aku lah org yang paling gembira sebab kayak lah aktiviti yang aku paling suka... Last time aku berkayak bulan Februari 2008...Aku pun gunalah kepakaran yang ada...ramai jugak orang yang aku bawa berkayak...Seronok.Tibe lah masa aku bawa kakak berkayak.dan Nabihah pula menyemak kat bontot kayak tu...kitaorg sengaja pergi ke tempat air dalam.Laut kan...Tetibe kakak nak tukar dgn Bhah...Bhah xnak.Kakak pun biar lah.kebetulan waktu tu air banyak dalam kayak...Bhah rasa nak bangun...Aku rasa sesuatu yg tidak menyenangkan...tanpa dijangka...ktaorg bertiga jatuh ke dalam laut sebab kayak terbalik.Kiteorg terkapai2...Yg amat menyedihkan aku adalah mangsa yg paling kesian...Dahla jatuh laut,kepala terhantuk kat kayak, tenggelam pula bawah kayak yg terbalik tue...Dan ALLAH uji pulak waktu aku lemas tu,kaki kejang...So,xleh berenang...begitu menyedihkan...Alhamdulillah ALLAH hantar Stacy datang selamatkan dengan kayak...beberapa saat kemudian,Cassie n Fanny datang...itulah kenangan yg paling manis sepanjang TOT.Tapi aku ada satu masalah jiwa...xmudah serik atau erti kata lain,xpenah nak serik...Nie adalah kali ke-4 aku lemas sepanjang aku idup nie...kali terakhir sebelum nie ialah waktu form 3.Lemas dgn Bhah gak...Kat sekayu.Kedua2 peristiwa nie hampir meragut nyawa aku...Memang takut...Tapi tu lah pengalaman.TOT nie aku berkumpulan dengan shbt2 aku yg non muslim... dalam byk2 kumpulan,hanya aku seorg yg berkumpulan dgn non-muslim dan dlm kumpulan tu aku seorg saja muslim...waktu tu la aku ambil kesempatan untuk memahami dierorg..Dierorg pun aku rasa sama...Memang dierorg baik.Baik sgt..Jaga aku betul2...Selalu utamakan aku..Dan kdg2 aku xrasa segan atau takut utk bincang tentang agama...aku lah biasanye mula...aku berminat utk tahu...Walaupun dierorg berenam dan aku seorg,aku xrasa janggal langsung malah rasa lebih rapat. Macam sekarang....Kesannye sampai skrg...Untuk MASIR aku menjawat jawatan AJK Pendaftaran dan AJK Disiplin n Kerohanian... Bukan senang semua tue...Petang esok Majlis Penutup Masir...Banyak aku timba pengalaman untuk MASIR nie...Alhamdulillah untuk semua itu...

~ Gambar aku akan upload tp nantila...malas lg...lambat.
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA