Sem 3...

Hari Rabu lepas,29 Julai 2009,jam 4 petang,aku dengan rasminya bergelar pelajar semester 3 Kolej Teknologi DarulNaim bagi sessi 09/10...hehehhee..tue pun nak kecoh...hehehe.biasalah. Bangga nie...Asalnye pendaftaran mula dibuka pada pukul 9 pagi.Aku bertolak dari asrama Tanjung Chat pada pukul 7.05 pagi.Punya pergi awal pagi tapi daftar petang.apa kes??? hehehe.. sebab aku belum bersedia lagi nak bergelar pelajar sem 3.hahaha.. dan ada beberapa masalah lain... selain tue aku lupa nak bawa duit untuk pendaftaran. Lupa sangat2... Kakak suruh guna duit dier dulu tapi aku xnak. Aku bawa diri kat bangku luar dewan utama. Buat Math. Bosan duk kat luar,aku pun masuk dalam dewan kacau orang. Aku kacau kakak.Kakak suruh aku daftar petang sebab rehat tengah hari dier nak pergi cucuk duit. Lepas zohor,dalam pukul 3 petang aku start mendaftar. Sem 3 nie aku ambil 2 subjek yang sem 4. Aku buat macam tue bukan sebab tamak ke apa... cuma nak ringankan subjek sem depan. Lagipun 2 subjek tue antara subjek yang senang.Insya Allah..Aku yakin aku boleh.. malam pulak,ada PESAT khas. PESAT kali nie berbeza dari sebelum nie. Sebelum nie aku hanya menjadi anak @ adik PESAT.Orang yang perlu dibimbing. Tapi kali nie aku diamanahkan untuk menjadi fasi PESAT.Orang yang membimbing...Beratnye tanggungjawab aku. 7 orang adik junior menjadi tanggungjawab dan amanah untuk aku. Kelmarin,hari Khamis,pendaftaran dibuka lagi. Aku hanya datang mengacau je macam biasa. Aik...Aku nampak 'bdk perasan cute' ade menyemak kat dalam dewan tue... Jumpa kawan la konon...hahahha...Aku duduk kat kakak.Ambil ipod dier...pasang kat telinga.. Halwa telinga.hehehe...Tetibe jek aku dengan suara orang panggel aku. Rupanya En. Hafiz...Ada En. Asri dan En. Nizam bersamanya.

" Hey Maisarah!pergi study tue...yang awak kacau orang buat apa? menyemak kat sini buat apa?pergi study... " En. Hafiz nada bergurau. dier memang macam tue.xboleh tengok aku senang.

" Xboleh...Tepu otak... " Jawab aku ringkas dengan riak muka acuh xacuh.huhuhu...

" Tepu otak?Awak nie kan Maisarah... Belajar ke x same jek...tepu otak juga jawapan. kalau 1 hari nanti tepu otak betul macam mana? " En. Hafiz membebel.hehehe...

" Ha...Kan lecturer dah marah..." Kakak sengih sendiri.

" Pela...Bukan nak doa yang baik untuk orang... " Aku sedikit terkejut.

Mereka memandang aku sambil dengan sengihan masing2. Aku bukan xnak study...tapi saja je lepas tension test pagi tue..hehehehe...Aku tahu En. Hafiz saje je main2... Insya Allah aku boleh... Final short sem 9 Ogos... mintak doa sa smua yek... Ya ALLAH, berikanlah kekuatan untuk aku lalui ranjau perjuanganku...
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA