Apis dah pergi...

Innalillah...Al-Fatihah...Hajat doa untuk Apis...Apis dah kembali ke rahmatullah pukul 12.30 tengah hari tadi..Mohd Hafiz Haikal B. Mohammad...Hanya tinggal kenangan...Byk betul cubaan dalam hidup nie...Sebenarnye pagi tadi aku ada xpuas hati...Sedih.. Aku dicop xbertanggungjawab...Aku xsuka! Semua gara2 kertas final math yang dier soh kiteorg buat... Time masuk kelas,tetibe jek Cik Syikin bersuara keras...

"Maisarah! kenapa dengan kertas saya?" Aku tersentak..

Aku hairan..kenap dengan kertas?kertas ape?pelik aku...

"Nie..Kenapa kertas nie jadi macam nie?kotor...rosak..awak buat apa dengan kertas nie?" Kertas final 2 di angkat n ditunjuk ke arah aku.

Aku terdiam..xtahu nak kate apa..

"Kenapa?"Suara Cik Syikin makin keras.

"Saya xtahu,cik...Kertas final pun sy salin..sy xfotostat...koperasi tutup dan kedai kat asrama pun tutup.Yang lain pun salin je sebab xtahu nak fotostat kat mana..." Aku cube membela diri.

"Da tue macam mana boleh jadi macam nie?" kertas diangkat lagi.

"Saya xtahu..."ringkas jawapan aku.

"Apalah you nie...xbertanggungjawab langsung.Xamanah..."

Arghh!!!Pedihnye...Apa salah aku? Aku xtahu apa2 pun...Kenapa kawan2 lain boleh diam je.Xjelaskan.Padahal dierorg tahu apa yang jadi.Aku pun jadi hilang fokus..Nak belajar pun xde mood..Masa bincang soalan aku kena lagi..Kes soalan salah disalin.Yang lain salahkan aku sebab dierorg salin dari aku.Memang aku silap salin soalan.1 soalan aku silap salin.Tapi mestikah semua kesalahan tue letak pada aku?Xadil!Geram!Sakit hati! Cik Syikin pun tumpu pada aku. Memang nampak macam aku yang salah...Padahal bagi aku itu masalah kecil.Perlu ke diperbesar?Lepas kelas,semua kawan2 jmp Cik Syikin.Explain hal sebenar.Waktu tue aku langsung xhiraukan siapa2...Aku check hp aku sambil kemas buku.Ada missed calls dari Mak Cik Lien,mak sahabat aku,Apis.Aku pun call Mak cik Lien. Saja nak lari dari Kak Na yang cuba datang pujuk aku. Bila panggilan dijawab,kedengaran suara mak cik lain sangat.Macam bergetar. Hati aku rasa kurang senang.Aku cube bertanya. Rupanya Apis dah pergi..Pergi tinggalkan kiteorg...Tinggalkan aku...Tanpa aku sedar,air mata laju membasahi pipi aku...Suara pun xkeluar.macam tersekat kat kerongkong.Sekelip mata je ALLAH ambil dier.Aku rasa macam baru semalam ziarah dier kat ICU HBKT.Tapi hakikatnye itu sebulan yg lalu...Aku cuma terkilan dan terkejut...Aku xsempat jumpa dier..Aku banyak buat salah kat dier..

"Apis pergi dengan tenang..." terngiang kata2 mak cik tadi.

Alhamdulillah...Dier pergi dengan tenang.Aku redha dan aku pasrah dengan apa yang ALLAH bagi sekarang.Aku tahu inilah jalan yang terbaik.Aku pun xsanggup tengok dier menderita lama2Cukuplah setakat nie...Semoga ALLAH tempatkan Apis di tempat yang terpuji...Ameen... Tadi ayah call...Dier bgtahu Mak Cik Ani,mak sedara aku kematian anak dalam perut kelmari... Moga ALLAH bagi yang terbaik untuk mak cik...

~Xde Mood nak citer panjang2...Hajat doa utk Apis...
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA

Syoknyer Blogging

BlogMalaysia.com