Aku nak share...

Aku pun xtau nak cakap pasal apa...Nak merapu pun xboleh...Sebab xsihat lagi..Dah lama sakit nie...Moga ALLAH beri kesembuhan pada aku...Kat sini aku nak share sikit pasal hari nie... Hari nie lecturer Math aku,Cik Nurul Asyikin(Cik Syikin) mengamuk dalam kelas.Satu yang amat memeranjatkan aku. Sebenarnye kes student xsiap tutorial yang diberi.Dan aku adalah salah satu daripada insan2 tue...Tapi jujur aku katakan yang aku bukan sengaja xsiapkan...Aku xmampu. Badan aku lemah... Asalnye pagi tue kelas berjalan macam biasa.. lepas rehat tue Cik Syikin nak bincang tutorial.dier tulis jawapan kat depan. Tibe masa tutorial untuk tajuk kedua...Jawapan diberi lagi.Waktu tue aku cuba untuk selesaikan sendiri tutorial kedua tanpa tengok jawapan depan. Cik Syikin ke belakangan tengok tutorial salah seorang kakak senior...Xsiap...Cik Syikin ke depan dengan riak muka marah. Dier tanya sahabat aku Rusydan.Rusydan pun xsiap. Dier tanya lagi siapa yang xsiap suruh mengaku.Tapi aku xdengar sangat apa yang ditanya.Xde orang angkat tangan.Dier tanya lagi dengan nada yang kuat dan kasar.Aku terus angkat tangan sebab baru tahu apa yang di tanya. " Mai xsiap, Mai? " tiba2 suaranya bernada lembut. aku menggeleng.Waktu tue xtimbul pun rasa marah pada insan yang panggil aku ' Mai ' itu.Walaupun sememangnye aku xsuka dengan panggilan tue. Dier bertanya pada yang lain.Masih ada yang xsiap rupanya.CikSyikin marah lagi.Tanpa apa2 pesan,dier tinggalkan kiteorg macam tue je.Tetibe je aku rasa diri aku bersalah sangat. Mesti Cik Syikin terasa...Mesti Cik Syikin xsuka...kalau aku pun,mungkin tindakan tue yang aku ambil... Aku nanges sendiri. Pada masa tue,ramai yang dah keluar tinggalkan kelas.Balik...xguna!Geram aku...langsung xrasa bersalah... Setengah jam kemudian,aku beranikan diri untuk jumpa Cik Syikin...Sampai depan meja Cik Syikin,aku xsangka aku disambut baik.Aku minta maaf dan menjelaskan hal sebenar. Alhamdulillah...Cik Syikin mengerti.Sebenarnye dier dah lama tahu yang aku nie sakit... cuma xtahu aku sakit apa..Cik Syikin suruh aku beritahu.Aku terpaksa juga beritahu...Dier lecturer aku dan dier ada hak untuk tahu...Selepas tue,Cik Syikin nasihatkan aku agar tak menjadi seperti abg2 dan kakak2 senior yang masih xsedar...byk kali ulang...Aku terima semua tue...Sekarang aku harap sangat aku dapat buat yang terbaik...Ya ALLAH,kau kurniakanlah kejayaan dalam hidupku...hilangkanlah rasa malas,rasa kecewa,dan segala rasa yang mampu membawa aku kecundang.Maafkan atas silap laku aku...Aku insaf lemah...Kurniakanlah kesihatan yang baik untuk aku...bg terus menjalani hari2 yang mendatang...Sesungguhya aku memohon..

~ Esok aku nak amik kuiz Math...Lusa lak test 2 Math...Doakan aku...
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA