Terubat rindu...

" Aca..Aca atpe??"suara Ida mengubat keletihanku dikala petang.

" Kak Ca xbuat apa...Kak Ca tgk orang masak.Ida buat apa?dah lame Kak Ca xjumpa Ida.Rindu?" giliran aku bertanya.

" Indu..Indu angat...Aca indu Da an?Da eli adiah Aca..Omey..." suara pelat Ida jelas kedengaran.

" Hadiah?nak...tapi hadiah ape?Boleh Kak Ca tau?" aku ketawa kecil.

" Ne leh...pesel...Da ileh..Bu yar...Ecok Da atang...hehehe..upe ek?" Ida ketawa.

"ye ke special?owh..mne bleh macam tu...kalau Ida pilih,Ida lah bayar...Mana boleh suruh ibu..hehehe..Owh..Ida nak dtg?okeh..kite jumpa esok..."aku melayan.

"Ote..ubye..Ayang Aca...Kum...Alam..."Ida mengakhiri panggilan.

"Bubbye,sayang..Sayang Ida gak...Wlsm..slmt malam..."Wajah Ida bermain di fikiran aku.

Ida nie lah adik kepada arwah sahabat aku,Adam.Nama dier,Shaheeda.Adik bongsu Adam dan satu2nya perempuan dalam family. Sekarang kalau aku xsilap,umur dier dah nak masuk darjah enam atau tingkatan 1...huhu..aku dah lupe..dier nie istimewa...Tumbesaran dier terbantut menyebabkan badan dier mengecut atau mengecil macam budak kecik.Susah bergerak macam kanak2 lain.Bermasalah dalam pertuturan.Aku sayang sangat kat dier walaupun dier serba kekurangan.Bagi aku dier adalah yang teristimewa. Dierlah Adam tinggalkan untuk aku. Dan kerana dier la aku terdetik nak amik jurusan pendidikan khas dulu.Tp xboleh sebab ayah nak sangat aku masuk KTD dan bidang tu xde.Mungkin akan datang.Xpe.Sekurang2nye,rindu aku terubat gak... Thanks,ALLAH sebab panjangkan usiaku untuk bertemu dengan si kecil tu... Alhamdulillah...xsabarnye nak tunggu esok!!!
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA