Si kecilku...

Hari nie hari ketiga aku bercuti...Byk benda yg jadi...Tapi sepanjang 3 hari nie,aku banyak habiskan masa dengan adik kecikku,Nur...Banyak juga perubahan yg nampak pada adik.Dier lebih banyak berdikari sendiri...Berbeza dengan aku waktu kecik dulu...


Adik Nur yg ceria...

Bersama yg tersayang...hihihi...
Hari khamis,aku balik.Ayah sambut aku balik. Masuk dalam adik tgh pura2 tidur.Memang dahb jd kebiasaan setiap kali aku atau adik-beradik yg lain balik rumah,dier akan pura2 tidur...hehehe.nak tarik perhatiaan la...Emak n ayah selalu xde kat rumah...So,tinggal aku n adik jek.Kat situlah aku nampak perubahannye...Adik dah pandai buat semua benda sendiri. Aku kdg2 takut tgk dier.Terlalu berani... Pada umur 6 tahun,adik mampu buat kerja yg melebihi kebatasan umur dier. Tuk kata,sebab adik selalu kena tinggal sorang kat rumah.Tinggal sorang? Agak terkejut aku dengar...Ye.Adik selalu kena tinggal kalau ayah n emak ada kerja.tp adik kecik lg la...baru 6 tahun...xtahu apa2...sebelum nie aku kenal adik,seorg kanak2 yg hanya tahu main. Kesian aku tgk...
"Adik slalu kena tinggal sorang kat rumah ek?",aku cuba bertanya.
"Erm.a'ah..Nur selalu kena tinggal.Tp Nur xtakut pun..",senyuman di hadiahkan kpdku.
"Nape adik xtakut?kan duk sorang...Kalau duk sorang,adik buat apa?",aku ingin tahu.
"Buat apa Nur nak takut...ALLAH kan ada.Nur tg TV..hehehe.Kakak takut ke duk sorang?",aduss..aku pula yg kena.Adik aku memang macam nie.Banyak kaitkan dengan pencipta.Kadang2 aku xterfikir pasal tu.Malu2...
"Eh,tak...Kakak tanya jek.Tp kalau adik nak makan,nak minum macam mana?",aku mengorek lagi.
"Nur buat sendiri.Nur kan dah 'besar sikit'...",adik gelak sendiri.Aku menggeleng sendiri.'Besar sikit' tu sebagai tanda dier dah boleh buat apa org besar buat.
Kadang aku terfikir sendiri,kenapa budak sekecik adik oleh di tinggalkan sorang2 kat rumah. Oleh tu,aku abiskan masa bersama dier.Aku xnak dier merasa kurang suatu masa nanti...Moga adik menjadi insan berguna suatu hari nanti.Moga ALLAH lindungi adik...
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA