Bina Masjid???

Pembetulan...de kesilapan sikit..sebenarnye akad nikah petang 29 Mei...bkn mlm.Hehehe..Td da selamat akad..Alhamdulillah sah sebagai suami isteri...hehehe...kelakar la pulak..tadi aku duduk lepak dengan orang2 tua yang ada kat situ...dgr2 dierorg ckp.Tetibe je mak sedara aku yang aku panggel ummi @ lebih di kenali sbgai Mak De di kalangan anak2 buah bersuara.



" Lepas nie kakak pula bina masjid..." Ummi gelak kecil.



"erm?" aku mengerti. Mak cik2 yang ada kat situ semua gelakkan aku.



Bina masjid?macam tau jek maksudnye...xtahu kenapa aku 'lambat tangkap' dengan apa yang dikata.pe je la..ikutla nak gelak pun..xkelakar pon..hahaha...





"Tolong ummi basuh pinggan-mangkuk nie,sayang" Belakang aku digosok.Pantas aku bangun lalu bawa semua cawan,pinggan mangkuk yang telah diguna untuk dicuci.



"Ummi,kawen tu best ke?"tetibe je aku rasa ingin tahu.Tangan aku ligat mencuci.



"Kawen?hehehe..kakak nie...Ummi xtahu nak ckp.tapi bagi ummi best.Kawen tu kan sunnah. Dengan kawen,kite dapat hindar diri daripada fitnah atau lain2..nape?kakak nak kawen ke?" Ummi tersenyum lebar.



"Esh..xla...kakak nak tahu jek.tapi kenapa orang sebut bina masjid,ummi?"aku tanya lagi.



"Nanti kakak tahu sendiri.."Ummi hanya geleng sambil senyum.Aku xpasti apa yang dimaksudkan.







Owh ye...esok kenduri lg...esok aku naik pelamin!!!hehehehe...jangan salah sangka pulak..aku tolong apit pengantin la...hehehehe..Kakak sepupu aku nak sanding.tp xbaik kan?erm..nak wat cane..Eh,ok la..aku nak sambung keje...nak potong daging plak malam nie...hehehehe...
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA