Maafkan aku...

Salam... Sekarang aku duk kat kolej. Tunggu ketibaan pelajar dari SMABK Daeratul Maarifil Wataniah ke KTD... Ikutkan perancangan dierorg sampai kolej dalam pukul 4 ptg tapi baru satu jam lepas En. Razali beritahu dierorg masih berada di Jerteh. So,lambat lagilah... Kiteorg terpaksa tukar perancangan program... Xpe2... Hari nie satu hari aku duk kat kolej... Bosan... Lapar... Lepas kelas tengah hari tadi aku melepak kat bilik rehat siswi. Perut aku banyak kali berbunyi mintak di isi... Tambah lagi aku xbersarapan pun pagi tadi.

Lepas zohor,aku ajak insan2 yg ada bersama aku pergi beli makanan. Lapar sangat. Tapi xde yang sudi teman. Tepaksa aku pergi snirik. Kalau tunggu org,nanti lain lak jadi... Aku masuk Taman Kurnia Jaya. Nak beli makanan. Xberani,tapi aku beranikan jugak diri... untuk isi perut. Memang dah xtahan lapar. Dalam perjalanan balik dari kedai,aku xdapat tahan sakit perut yang dah lame tahan. Mata pun kabur jek. Tetibe jek aku dengar bunyi brek n hon kereta. kuat sangat. Ya ALLAH... Teruknye aku... Xsedar. Aku hampir dilanggar. Alhamdulillah pemandu kereta tue brek mengejut. Kalo x... Aku xtau apa yang akan jadi. Syukur... Alhamdulillah. Xluka pape cume kaki sakit sket. terseliuh...

Macam2 jadi... Tapi aku tau tue sume kerja ALLAH. ALLAH nak bagi aku ingat... Aku banyak salah... Banyak dosa... Kat ALLAH... kat ibu ayah... n kat membe2... Tadi... mungkin silap aku... mungkin salah aku... " JAHAT,kalau boring jgn cari aku... " Sebenarnye aku pun xfhm knp n mengapa... tapi aku tau... mungkin aku de silap... Yelah. Mungkin bagi dier aku cari dier time bosan... time xde sesape... Tapi Aku xpernah berniat camtue... Ntahla... Aku xtau nak cakap... Bila melibatkan persahabatan nie,aku agak sensitif... cukup sensitif... Tapi dier xsalah pape.. Aku yang salah. Kdg2 aku ego... Btol cakap dier... Aku ego... Mungkin aku akan hilang membe lagi...

Ya ALLAH... Maafkan aku... Andai aku xlayak jadi sahabat untuk dier, hadiahkanlah seorg yang istimewa n layak untuk dier... Kau anugerahkanlah kebahagiaan buatnya... Aku harap sangat post kali dier xbace... Mintak dier xterbace... Mintak sangat... Aku takut... Pe pon,mekasih,Ya ALLAH sebab bagi dier peluang tahu keburukan aku... Andai memang luka lame kembali berdarah... aku izinkan Ya ALLAH... Sesesungguhnya kau saje yg layak mengizinkan segalanya terjadi...

~ Moga sa tetap kuat... tetap tabah... Mekasih,Ya ALLAH... bagi sa peluang untuk terus idup... Andai masaku tiba, biarlah segala maaf ada untukku...

1 comments:

AiMaN said...

Salam...
Hmm...
Sa selalu cam pilu je bila sampai kan cerita...
biase lah Sa..xsume ati org kite bleh jge kan...xtau laa klau ade org bleh bt cam tu kan...any way!..m0ga ALLAH TAALA perkenan kan d0a² Sa...jga doa MaN.. ;)
Insya'ALLAH...

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA