HATI yang RINDU...

" ...Ada masa kita perlu menangis agar kita tahu dunia ini bukan hanya untuk ketawa...
Ada masa kita perlu ketawa agar kita tahu betapa bernilainya setitis air mata...
Ada masa kita perlu ada seorang teman agar kita tidak kesunyian...
dan ada masa kesunyian membuatkan kita tidak akan pernah lupa betapa bernilainya seorang teman... "
Sebenarnye hati ini rindu... RINDU pada suasana dulu. Hehehee... kalo leh ubah pon xkan sme ngan gubahan pertama kan? Hehehee.. Pe pon aku harap yang terbaik... ALLAH tau pe Sa nak kan? hehehe.. Moga ALLAH perkenankan... Sesungguhnya ALLAH sebaik2 penolong...
Smalam aku de TOT Kelab Penerbitan. Malam lak Majlis Kesyukuran... Aku terpaksa happykan diri... Hanya sekadar jaga ati pihak tertentu. Jahatnye aku... Aku join ngan adik2 junior jek malam nie... Duk2 merepek ngan dierorg... hehehee.. terubat sket resah kat hati... Alhamdulillah majlis berjalan lancar.

Sebenarnye dalam hati aku de rasa bersalah... Bersalah pada seorg insan bergelar abang... Dier banyak memotivasikan diri yang sentiasa lemah nie... Tapi... Cara aku seolah2 xhargai dier... Entahla... Macam2 dalam kepala... Bukan senang nak jadi yang terbaik... Bukan senang nak jaga ati org... Xmudah... Susah... Xtau nape... Sampai bila nak terus macam nie... Penat.

Sekarang, aku cuba bangun sendiri... Buat semua sendiri... Aku cuba... Ya ALLAH... Tolonglah aku... Semalam,aku tengok seorg pelajar KTD bersama emak n ayah dier... Mak n ayah dier datang jenguk... Waktu tue,aku terus teringat kedua ibu bapa aku... RINDU... Seronok tengok dierorg.. borak2... gelak2... Hehehee... sempat lagi berangan time tengok dierorg... huhu.. Kan best kalo aku kat tempat budak tue.. hahahaa... Ada2 je kan... huhuhu...



Aku teringat pesanan dari salah seorg membe aku... " Berilah hatimu hanya untuk ALLAH... Pasti ALLAH temukan padamu pemilik yang baik... Hamparkan masamu seluasnya hanya untuk ALLAH... Pasti ALLAH aturkan kehidupanmu dengan baik..." Agak menalam maknanye... Hehehe... Tapi seperti yang aku katakan sebelum nie... Aku seorg yg dhaif dan seringkali lupe... Kadang2 lupe ALLAH.. lagi teruk ingat time susah jek... Tapi aku tau.. ALLAH tahu siapa hambanya yang btol2 ikhlas an... Hehehhee.. Moga doa aku diperkenankan... hehhee...


~ Moga insan2 yg Sa sayang ALLAH sentiasa lindungi...

2 comments:

~hUm4!r4~ said...

insyaAllah..
Allah tu kan maha memahami..
Dia mst tlg kak sa...
Dia yg jd kan kak sa,x kan Dia nak biar kak sa kan?
hehe..
kita sma2 doa mga dtetapkan ati ni..
ok???
huhuhu...
big girls dun cry!

Intisar said...

hehhehee.. mekasih!

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA