ALLAH AMBIL LAGI...

Malam nih Mlm Penghayatan Maulidur Rasul.. Ada ceramah kat kolej.. Ramai yg datang.. Sa pon hepi jek. Tp mood hepi tuh bertukar sedih, bila Farhan, sahabat Sa call beritahu, yg sahabat kami, Idham dah meninggal semalam.. Ya ALLAH.. Luruh rasa hati nih,.. Knp xde pun yg beritahu semalam???? Sampai hati...

Kali nih ALLAH ambil lg sahabat Sa.. Sorg lg ALLAH ambil. Agak terkilan sbb baru 2 hari lps borak n gaduh dgn arwah.. Blom sempat minta maaf.. Ada ayat yg xpatut Sa ckp, Sa ckpkan 2 hari lps.. Skrg benda tuh jd.. Realiti.. Mcm mimpi jek bila dapat berita tuh..



Idham accident.. Hajat doa buat arwah ye.. Sedih.. Tp harus redha jugak.. Waktu dlm dewan td pun Sa hanya mampu diam n nanges.. Xtahan.. Ya ALLAH.. Xsempat mintak maaf.. Ada ruang lg ke utk Sa??? Serba slh sgt2.. Kalolah masa bleh diputar balik.. Sa nak tarik balik kata2 tuh...Sa xnak gaduh dgn Idham.. Sa nak dengar jek pe dia ckp.. Xde gaduh2..
Ntah la.. Mlm nih, Sa btol2 down.. Satu2 ALLAH ambil.. Mula2 Ain, Fikri, Adam, Hafiz, Tokki, Ayah Long, Ibu, n sekrg... Idham.. Semua yg baik ngan Sa.. Pe hikmah di sebalik semua nih??? Ya ALLAH.. Kuatkanlah hamba.. =.=

KERANA MALU

Salam.. Hihihi. Seperti biasa, Xda apa yang special untuk dikongsi. Huhu. Tp kali nih agak special kot.. Eshh.. ape punye ayat da.. Hehehe. Hanya mahu kongsi psl mereka nih. Junior2 Sa.. Izzah, Ummu n Yana.. Bkn nama sebenar. Huhu.

Khamis lps, hari yg paling memenatkan.. Huhuhu. Juga hari yg paling menyedihkan.. menggeramkan.. huhu. mcm2 la jd.. Tp xnak cerita yg lain tuh. Nak cerita sal dierorg2 nih. Hahahaha. Seperti biasa, diaorg bertiga nih sanggup mengorbankan masa yg ada utk tunggu Sa habis kelas. Nak balik sama2.

Tup2.. Sa dapat msg yg sa ada meeting. Meeting utk lawatan network. Sa suruh diaorg balik dulu.. Tp diaorg nak tunggu jugak. huhuhu. Banga2. Ada juga org sayangkan Sa kan? Ahaarkks!

Sa duk la dengan diaorg sementara tunggu kwn2 datang.. Lama juga tunggu sbb Asal meeting pukul 5ptg jd pukul 5.15 ptg. Dari jauh kitaorg tgk jek bas yg Pak cik Lie nak bawa... Pak cik Lie pon tgk jek dari jauh.. Mesti dia pk kitaorg jual mahal xnak naik bas dia.. Yela.. sbelum nih pun dia selalu kata mcm tuh. Bas pak cik Lie bergerak utk pusing taman.. Tiba2 rasa lain jek sbb tgk student dah xramai n bdk Asrama Tg. Chat pun dah xde. Sa tanya Pak cik driver baru.. Pak cik Man nama dia.. Pak cik ckp xtau ada x bas lps nih.. Huh! Xboleh jadi nih! Nak baaaliiikkk!!! Lintang-pukang kitaorg berlari lintas jln.. Nak tunggu bas yg Pak cik Lie td lalu.MySpace

Tp Ada juga rasa malu. Huhuhu. Tengah cuak tuh, ada juga rasa kelakar.. Tergelak2 kitaorg.. hahahaha.. Ha! Bas pak cik Lie nak lalu dah! Nampak dari juah. Tp sape nak tahan??? Tiba2 soalan tu ke luar. huhuhu. Semua malu. Itulah.. td jual mahal sangat.. Kalau korg, mesti pk.. Apalah nak malu.. Itu pun nak malu ke.. Tahan bas pun malu??? Huhu. Masalahnya.. Pak cik Lie tuh, ayat2nya berbisa.. kalau menyindir, 1 bas boleh dengar! hahahaha.

Akhirnya... Bas Pak cik Lie berlalu pergi tanpa di tahan.. Mana tidaknya.. Bila bas lalu kat tepi, kepala2 kami secara automatik berpaling ke arah lain.. Malu lah katakan. hahahaha. Semua gelak2.. Alih2 ambil keputusan utk tunggu bas CityLiner jek.. Kira Bas awam la... Gelak2 lagi.. Sementara tunggu bas tuh, gelak xberhenti2.. Dan sekali lagi xsedar.. Bas lalu di depan mata.. Argghhh! Nak meraung jek!MySpace Tp fikir2 balik.. Xboleh2.. Aku ada iman.. Huhuhu. Sedih betul.. Redha je la.. Tiba2, terpandang Pak cik Man, driver nak bawa transit. Ada 2 org siswa dlm tuh.. Nak ke mana diaorg tuh? Kitaorg berlari seberang jalan lg.. Pak cik!!! Esh2.. Xsoleh2.. Ada patut jerit mcm tuh..

Alhamdulillah.. Rupanya pak cik nak hantar adik2 siswa tuh balik Ostel Tg. Chat.. Syukur sgt2. Naik ngan Pak cik Man! Huhuhu. Dalam transit tuh dgr suara kitaorg jek yg bising.. Mesti adik2 tuh panas ati.. Ingat transit nih korg punya ke???? Esh2.. Xbaek btol.. Buruk sangka.. Huhu.

Bila dah dekat dgn Cabang Tiga yg tempat biasa pelajar asrama berhenti beli mkanan tuh, kitaorg kembali cuak! Huhuhu. Yela.. mesti Pak cik Lie berhentikan bas kat situ.. Pelajar nak beli makanan.. Adusss... Kalau Pak cik Lie nampak, mesti kena nih.. Pakat2 berdoa agar Pak cik Man xberhenti kat Cabang Tiga.. Bila kat Cabang Tiga jek, semua hampir menjerit.. Xnak berhenti! Alhamdulillah.. Pak cik Man xberhenti! Yeaaah! Kami balik dulu.. Babai, bas Pak cik Lie... MySpacehihihi..

Sampai di asrama, bas xsampai lg.. Hahahahaa.. Syukur2.. Itulah.. Malu punya pasal.. Tp bila fikir2.. Pe salah tahan jek bas td.. Buat pekak je la apa dia nak ckp.. Huhu. Tp ada hikmahnya juga kitaorg naik transit.. Sempat juga balik tuh, jln2 ke depan.. Hahahaha.. Pe pun, semua ALLAH susun, ada hikmahnya.,. Syukran, ALLAH!!!

BANGGA DENGANMU

Alhamdulillah... Syukur pd ALLAH.. Kat sini, Sa nak share sesuatu yg menggembirakan Sa. Sblom tuh, Sa nak share sesuatu.. KLIK DI SINI


Haaa.. Pasal nih la yg Sa nak sharekan.. Aku bangga ngan ko, Sue! Ko dah buktikan yg ko bleh berjaya.. Insan nih ialah sahabat Sa waktu skolah menengah dulu. Setahun muda drp Sa.. Selalu teman Sa sblom nih.. Sblom Sa masuk KTD. Baru2 nih, waktu handle JDK Besut, dia ada ckp psl STPM.. Dia agak risau.. Tp skrg, alhamdulillah.. Ko kotakan janji ko, Sue! Tabik spriingg, la!





Mmg kne blnja ko la nanti.. Hahahaa. Moga ALLAH pelihara ko.. Moga ALLAH berkati ko..

Jenjalan.. Wakaf Che Yeh..

18/02/2011...


Subhanallah..


Mak cik2 yg rompak Master Potato gua!


Geng2 Power Rangers... :P


Epy2 mkn free...


Tomey2..


Lepak lg... Sementara tunggu Cik Na..


Cik Na n 'anak'nya..

~ Takziah buat mak Kakak tersayang, Kak Ecah.. Moga ALLAH merahmatinya...Alhamdulillah n tahniah buat Sahabatku, Sue dpt STPM 4.00 n Ram 3.58...

SATU PESANAN...

Satu pesanan yg nak di kongsikan.. Sama2 berkongsi yek..:D

Ratuku,
Inginku luahkan apa yang sudah
lama ingin kuluahkan,
Tentang kebimbanganku ini
tatkala melihat bunga berguguran,
Di petik tangan-tangan yang ganas
lagi bernafsu serakah.

Ratuku,
Kebimbanganku bertambah lagi,
Bilaku melihat
bunga yang tidak segan silu,
Menempiaskan kecantikannya
ketika sedang mekar,
Melupakan kuntuman yang
sebelum ini melindunginya.

Ratuku,
Aku masih terpinga-pinga,
Masih wujudkah lagi ratu idaman
hatiku,
Kerana apa yang aku lihat hari ini,
Semakin banyak bunga-bunga gugur,
Bagaikan tibanya musim luruh.

Ratuku,
Bukanlah ku harap
kau segigih Siti Hawa,
Yang berlari-lari antara Safa dan Marwah,
Bukan juga sesetia Ainul Mardhiah,
Yang menanti kekasih di pintu syurga.

Ratuku,
Akuilah hakikat tersurat,
Kau bukanlah Siti Khadijah,
Mahupun Siti Fatimah,
Engkau bukan Aisyah,
Bukan juga Rabiatul Adawiyah,
Wanita suci terpuji,
Peliharalah dirimu,
Lindungilah maruahmu...
Lontaran itulah ratu idaman setiap mukmin...



~Moga mampu ke pintu Syurga...

DARIPADA DIA..

Salam.. Hihi. Dah berapa hari ntah tangan nih xmenari kat ruangan nih. Hihihi. Di teratak buruk milik insan yg kerdil nih.. Huhuhu. Sebenarnya hati nih mmg ada yg nak dikongsikan.. Tp faham2lah dgn kekangan yg ada.. Tambah lg, smlm Sa MC lg.. Sakit dtg lg.. Tp Alhamdulillah.. Dah semakin ok.. hihihi. Terima kasih pd yg mendoakan..



Tiba2 terdetik untuk kongsikan sesuatu. Sesuatu yg bagi Sa agak penting. Ada kata2 yg btol2 menusuk hati diri yg hina nih.. Syukan, terima kasih.. Buat si dia yg prihatin..

"Wanita yg suci adalah wanita yg dijaga oleh ALLAH.. Tak sedikit pun ALLAH membenarkan mana2 lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya.. Tp andai kita bergelumang dgn cinta lelaki, di mana ALLAH menjaga kita?

Jika ALLAH dtgkan kesedaran dlm diri supaya meninggalkan cinta seorg lelaki, bermakna ALLAH mahu ambil kita utk kembali kpdNya... Mengapa harus ragu2??? Kekuatan bkn utk ditunggu, tp harus di cari... Hargailah kesempatan yg ALLAH berikan, duhai sahabatku..."

Terima kasih buat kamu... Ya! Diri ini mmg lemah. Mmg kerdil lg hina.. Sa skrg mmg lemah. Tp, hati Sa skrg dah mula kosong... Sa sdg berusaha utk menepis.. Sa bkn insan yg kuat.. Yg bleh mnepis sekilas pandang.. Sa fhm knp ayat2 nih diberikan.. Sa tahu.. Ya.. Utk Sa berfikir.. Mungkin dia tahu apa yg pernah terjadi dlm hati kecil Sa.. Mungkin juga dia begitu menyelami hati Sa.. Dia tahu hati ini goyah.. Lg2 bila diri nih lebih byk bersama teman2 lelaki.. Insya Allah.. Sa akan cuba jaga hati nih..



" Sebesar2 dosa adalah dosa yg dilakukan ketika rasa berdosa melakukannya.."
-Imam Ghazali-
~Ya ALLAH... Peliharalah hatiku..

PUASA AIS!

Salam.. hehehehehe. Mulai hari nih, Sa harus puasa ais hinggalah sampai waktu yg sesuai.. Bagi keadaan diri nih stabil dulu.. Huhu. Tapi bagi Sa amat susah utk elak sbb Sa amat2 sukakan benda2 sejuk nih.. Hihi. Tp utk kesihatan, harus ubah gaya hidup kan? Huhuhu..



Tapi.... Ada yg Sa xleh tinggal.. Huhu. Eskrem! Ini mmg xboleh lepas!!! Huhuhu. tp tetap ada peraturan baru.. Sa dah xboleh mkn eskrem byk2 cam sblom nih da.. Da de org pantau. Paling byk 1 btg sehari.. Huhuhu. Kesian Sa kan? Dah xboleh da cam dulu.. Pe pon, Sa sanggup pe pon asal bleh sihat!!! Hihihi.. Kalau sihat nanti, Sa nk jumpa Huda! Windu Huda sgt2!!! Nak cari Chumel.. Nak cari Hidayah! Hehehhee..



Untuk pengetahuan korg, Sa dah boleh telan ubat! Huhuhu.. Berjaya! Tp mesti minum air byk la bru masuk dlm tekak.. Huhuhu. Berbotol2.. Hahhahaa.. Perut penuh air.. huhuhu. Tp Sa bangga! Berjaya gak.. Sa berjaya paksa diri Sa.. Nak sihat mestilah kne korban sket! hahhaha. Terus doakan Sa yek! Hihihi.. Moga ALLAH merahmati n berkati kalian!

TERASA BERAT

Salam.. Hari nih 11 Feb.. Hari nih kawan2 naik Gunung Tebu. Huhu. Sa pula terpaksa duk ostel jek. Teringin nak join sama tapi apa boleh buat... Mungkin keadaan skrg adalah yg terbaek buat Sa. Hehehehehe. Mmg agak sedih bila xdapat join. Lagi2 bila diri nih amat semangat utk ke sana.

Tp Ada hikmahnya ALLAH xizinkan Sa pergi. Mcm semalam... Ada sesuatu berlaku pd diri nih. Sa rasa perlukan rawatan utk tahu masalah yg dah lama Sa simpan.. Asalnya Sa nak biarkan tp lepas dipaksa oleh sahabat, Sa ikut. Xperlulah Sa cerita apa yg jadi. Agak malu. Hahahahhaa.. Xdelah. Biarla. Sbb blog Sa nih bkn tempat nak tagih simpati.. Sa cuma share jek ek.. hihihi. Tp mmg Sa dapat rasa sgt yg aturan ALLAH betul2 menarik n ada hikmah di sebalik kejadian.

Perkara tuh menjadi asbab kuat utk Sa terima yg Sa mmg xbleh join program mcm kwn2 lain.. Waktu tuh juga Sa berfikir... n Sa redha.. Xde lah terkilan sangat dah nak naik Gunung Tebu.. hehehee.. Tp sedih tuh ada la.. hihi. Bkn sedih sbb ALLAH uji dengan xboleh join diaorg.. tp... adalah! huhuhu. Ngade2 lak Sa nih.. Hahahaha.

Gambar hiasan

Yang paling Sa xsuka ialah.... Makan ubat! Huhu. Lagi2 ubat2 yg kena telan tuh.. Huh! Xsuka! Tp.. Oleh sbb nak sihat jugak2.. terpaksalah mkn walaupun xpandai telan. Opss! Kantoi! Hihihi. Makin bertambah la koleksi ubat Sa.. Hahahhaa. Kdg2 fikir, Sa nih da mcm OKU dah.. Aikk! Jgn salah faham.. Bkn Orang Kurang Upaya tau! Tp Orang Kaya Ubat! Hahahahaha. Sa cakap kat ayah camtu.. ayah gelak jek. Hihihi. Mana tidaknya.. Nak mkn mana satu ntah.. Alih2 xmakan jugak nanti.. Hahahhaa.. Jangan2.. Nak sihat mesti mkn jugak2. Hahaha.

Apa pun, hati Sa nih masih terasa berat.. Serba salah. Makin hari mak n ayah makin risau.. Paling Xsuka bila tau org risaukan kita kan? So, be happy laa.... Sakit sikit pun, tahan jek la.. Dah mmg itu yg terbaek buat kita.. Bkn mcm Doraemon bleh buat apa yg dia nak kan? hahaha. Terbayang kalau2 Doraemon tuh betul2 wujud.. Mesti Sa mintak xnak sakit sampai bila2.. hahahaha.. Xpatut2.. ALLAH yg utama! hihihi..

Sakit tuh kifarah dosa kan? So, tandanya ALLAH sayang la kan? Hihihi.. ALLAH xcakap pun org sihat jek yg boleh masuk syurga kan? So, Sa ada peluang la kan utk masuk syurga? Hihi.. Insya Allah.. tp, Sa mestilah baiki diri dulu.. Nak bg ALLAH sayang Sa dulu! Kan masih byk dosa.. Moga ALLAH ampun dosa Sa n kalian semua! Jom doa sama2...

"Ya ALLAH. Ampunilah kami.. Jauhilah kami dari kesesatan.. peliharalah hati2 kami.. Tunjukilah kami jln yg benar..."
Jangan lupa selalu doa tau.. Hihihi.Buat adik2 Fasi Program Cakna Solat & Celik AlQuran, mintak maaf tau sbb terpaksa undur diri drp betugas disaat2 akhir..

~ Nih hanya Sa kongsi apa yg Sa nak kongsi.. Bkn utk tagih simpati atau pape.. Semua org de cara masing. Iam not really good in writing n I admit.. but I just write what I like, what I think, what I feel about something, someone or anything... hehehe. Apa pun, Sa mmg selalu hajatkan doa dari kalian! Hihihi. Moga ALLAH memberkati kalian..

JGN MUDAH MEMBERI HATI

Salam.. Hihihi. Apa khabar iman? Hehehehe.. Apa khabar hati??? Hihihi.. Iman Sa... Cam bese la.. Asyik turun jek.. Nak naik sket pon susah skrg.. Huhuhu. Byk sgt karat2 jahiliyah yg mlekat. Hahaha. Hati??? Huhuhu.. Hati Sa skrg lak.. Susah utk diceritakan.. Susah utk ditafsirkan.. Cheewah! Hahahahaha. Agak kesawanan Sa nih.. huhu.


Dengan kesempatan nih, tergerak hati pula untuk Sa share sesuatu kat sini.. Apa lagi kan kalau bukan soal . Kalau bercakap soal nih memang xkan habis dan xkan berhenti sbb mana2 jek kita perlukannya.. Cuma bagaimana keadaan tuh ada bergantung pada kita menguruskannya.. Kebelakangan nih ramai yg share dgn Sa tentang nih. HATI.. CINTA... SAYANG.. KASIH... dan sebagainya.. Xkira kawan2 rapat, YM, fb ataupun dalam kalangan blogger...





Petang td, ada seorang kenalan Sa berbincang lagi dengan Sa soal nih.. Sa seperti biasa banyak mendengar dan bercakap hanya sedikit. Takut juga kalau silap ckp. Huhu. Maklumlah, Sa nih masih lemah n kurang ilmu.. Baik dengar jek dlu n ckp apa yg patut jek.. huhu..


Tadi, kenalan Sa nih bercerita tentang dia n "hero"nya.. Dia berkongsi sedikit apa yg ada dihati kecilnya.. Xperlulah Sa cerita apa diceritakan.. Tp kesimpulan yg Sa boleh sharekan drp ceritanya, Jgn mudah utk serahkan hati pd mereka yg tidak halal buat kita..


Hehehhee.. Sa belajar dari pengalaman yg lepas.. Walaupun xpernah bercinta, tp hati tuh tetap ada gangguan kan??? huhuhu.. Hati kita amat2 berharga.. So, jgn silap dalam memberi.. Dan juga menerima.. hihihi. Satu masa, semua itu akan dipersoalkan.. Kemana hati kita di bawa.. Pada golongan mana hati itu di beri?


Sama2 lah kita fikirkan.. Sa pun xnak berceloteh panjang soal hati nih.. Semua org tahu. Apa pun, semuanya dari hati.. Kalau hati kita bersih, maka baik la segalanya... Kalau hati kita kotor, maka rosak la segalanya... Sentiasalah berdoa pada ALLAH utk dipelihara hati2 kita kerana hanya dia pemilik segala hati di dunia... Renung2kan dan selamat beramal! Hahahha.. tetibe plak..

KU TIDAK SEPERTI DULU

Ku mengatur langkahku
Jalan tanpa bayang-bayangmu
Langit dan bumi setia menemaniku
Matahari menyinar tak pernah berpihak padaku
Ku kepanasan tanpa perlindunganmu

Hari berganti hari aku masih teguh menanti
Hadir dirimu dalam hidupku ini
Rasa kecewa ada bilakah kita nak berlari
Namun yakin ku takkan ku temui

Ku takkan pernah cuba berhenti
Wajahku mencari cinta
Yang ku tahu hanya tuk diriku
Kan ku terus cari sampai hujung dunia

Kerna ku tahu akan ku jumpa diri mu
Dan ku kan terus menempuh mimpi-mimpiku selalu

Ku lihat semua gembira
Bila mengenali erti cinta
Senyuman ku beri hanya duka
Bila ingin teman tuk berbicara

Cinta datang sembunyi
Andai ku kabur mencari
Hadirlah dalam hidupku ini

Cinta datang engkau pergi
Bila langkah ku cuba
Untuk mengejar dirimu

- Akan Ku Jump~Azfar-

Ble dengar lagu nih, Sa teringat kat Angah.. Huhu. Kalo sblom nih Angah selalu nyanyi lagu nih sblom tidur.. Tp skrg, Sa mau belajar berdikari.. Hihi.. Xboleh berharap dengan Angah... Belajar selesai masalah dengan sendiri. hihi. Sa pun baru jek tambah lagu nih letak dlm blog.. hihi.

Hehehehe.. Tapi sekarang diri nih terasa lemah sangat. Jiwa merasa kosong. Mungkin sebab semakin jauh daripadaNya..Sa rasa Sa dah xmacam dulu.. Rasa Lain. Susah utk diungkai tapi itulah hati nih merasa.. Hehehehe. Mungkin ini lah padah byk dosa.. huhu.

Kebelakangan nih, sakit makin menjadi2.. Tp Alhamdulillah.. Sa masih mampu menahan.. Harap sangat sem nih dah xmasuk hospital n sakit pun xteruk2.. Harap sangat sem nih Sa mampu aktif mcm org lain..

Sekarang terasa sedih sangat.. Salah seorang sahabat Sa dah salah anggap dengan diri yg hina nih.." Ko xcam dulu dah! Benci dengan diri ko skrg!" Pedih.. sangat2 pedih mendengar. Tapi betul ke Sa dah mcm dulu? Urmm.. Mungkin ya.. Tapi Sa xtahu apa masalah sebenar n apa salah Sa.. Andai betul Sa salah, Sa ingin sangat mohon ampun.. Tp, Sa diabaikan.. Langsung tiada respon.. Urmm.. kalo Huda tahu Sa dlm keadaan mcm nih skrg, abis la.. Huda, Kalo terbaca post nih, abaikan ya..

Macam2 ujian ALLAH hadiahkan buat diri nih.. Sa bersyukur.. Mungkin nih la cara ALLAH nak tunjuk Dia sayang Sa.. Kadang2 bila mcm nih, teringat pula kat arwah.. Esh!!! Patut ke Sa sayang lagi diaorg? Patut ke Sa ingat lg??? Ya ALLAH.. peliharalah hatiku..

Buat pelajar2 KUIS yg sdg final exam di KTD skrg.. Moga ALLAH memberkati usaha kalian..

Mahu Ke Sana! (+_+)

Salam.. Hehehe. Apa khabar kalian ya??? Hihihi. urmm. Malam nih Sa rasa serba xkena.. Rasa resah, rasa gelisah.. Ngah keadaan macam tuh, tetiba Pak cik Asep ShouHar chat..



Maha damang? Damang? Pagesto? Hatun nuhur... Mcm2.. Hahahaha. Kalau sembang dengan Pak cik Asep, mesti belajar bahasa sunda.. Huhu. Best2. Tadi, pak cik tanyakan soal Sa yg ingin ke Bandung. Dengan dukacita Sa maklumkan yg Sa xdapat pergi.. Kasihan pak cik.. Hari tuh, dia sangat2 hepi bila dapat tahu Sa nak ke Bandung.. Mahu ajak kenal Bandung katanya.. tapi.... Urmm.. Maaf, pak cik..



Pak cik Raden pula xhabis2 doakan Sa bertemu jodoh dengan org seberang..(Indonesia..:P) Pe pon, xkesah.. Moga diaorg hepi je la.. Hehehe..


Urmm.. Satu lagi hal yg buat Sa serba salah, Jelajah Pendidikan Sabah.. Nama Sa tercatat sebagai petugas. Ini bermakna Sa mesti ke Sabah.. Sa mmg teringin nak join kawan2 ke sana.. tp, diri nih xsama seperti yg lain.. Ayah xkan lepaskan Sa ke sana.. Diri nih masih perlukan rawatan n penjagaan.. Maaf buat sahabat Sa yg amat2 beriya Sa ke sana..


" Dan aku berharap sgt Maisarah Ghazali boleh join sekali.."


" Kalo kau xpergi, akulah org yg paling kecewa sekali.. "


Ya ALLAH.. Serba slalah dlm diri.. Maaf, sahabat..




2 Feb lps, de perjumpaan utk rekreasi fasilitator 1 n 2 di Gunung Tebu 10-12hb... Sa terpilih pergi. Sa punya semangat nak join tp....... mcm biasa.. Masalah yg sama.. Kesihatanku.. Kadang2 malu pula kalau org tahu kita nih sakit.. amat jeles dengan kwn2 yg lain.. Nak naik Gunung Tebu!!!


Jelesnye... Bila lah agaknya Sa dapat merasa mcm diaorg..:(



~ Nak sihat jugak2!!! Ya ALLAH... Ku mahu seperti mereka...

HAPPY CHINESE NEW YEAR!!!

Salam.. Happy Chinese New Year!!! Hehehhee.. Selamat Tahun Baru Cina buat semua family, kawan2 yg berbangsa cina.. Chi Mei, Mr Alan.. Keong Ming, Karen Tan n lain2.. Sori, Sara Xdapat balik raya sama2..






Tahun nih Tahun Arnab.. Huhuhu.. Semalam Efah mesej bagitau hari nih dierorg nak pergi open house kawan ayah.. Mesti byk dpt ang pow!!! Umah Uncle Alan pon ada buat Open House.. huhuhu.. Rasa rugi lak xbalik.. Huhuhu. Kesian Uncle Alan.. Menanti aku.. huhu.:P


Petang td lak, Adik Nur call.. Bagitau dier nak pergi beraya. huhu. sedihnya! Mau ikut!!! Ayah pon 1.. Xcakap awal2 CNY kali nih special. Huhuhu. Byk undangan..Eshh.. Xaci2.. Nak ang pow jugak!!!



Huhuhu.. CNY yg sepi.. hahhaha. Ntah pape. Pe pon, Sa ucapkan pada mereka yg berkenaan, Senien quailer.. Gong xi fa cai.. wa ang pou na lai.. huhuhu.

GONG XI FA CAI!!!

Tenkiu, ALLAH!!! (n__n)

Salam. Hehehhee. Mcm xpercaya jek Sa dah masuk 21 tahun. Huhu. Masih remaja ke dah dewasa ek??? Huhuhu.. 2 Feb genap umur Sa 21 tahun. Alhamdulillah.. Walaupun bestday kali nih Sa xmerasa sgt cam sblom nih.. Tp tetap bersyukur sbb ALLAH masih beri Sa peluang untuk bernafas. Tenkiu, ALLAH!


Terima kasih sgt pada mereka yg xpernah lupa utk mendoakan Sa.. Sa amat2 menghargai kalian. Xlupa juga pada mereka selalu belanja Sa eskrem! hihi. Amat menyayangi kalian.. Tp lps nih, mungkin kurang da nak mntak2 eskrem. Diri nih makin dewasa.. huhu. Satu hal yg membuatkan Sa betul2 happy n menghargai bestday kali nih.. adalah sbb Sa dah dapat balik sahabat Sa yg sblom nih Sa 'hilang'. Alhamdulillah.. ALLAH makbulkan dia Sa.. Tenkiu, ALLAH!!!

Buat Sahabat2 Sa yg jauh di sana, Huda.. Zul.. Hidayah.. Sa minta maaf yek kalo xdpt call lama2. Xdapat free call.. huhu. Buat Huda, Sori yek.. Sarah sayang kamu selamanya.. Zul. Moga ALLAH permudahkan urusan ko.. Hidayah, Sa terima kasih sudi menjadi sahabat Sa.. Buat kawan2 lain juga, Moga ALLAH memberkati kalian...

Hasnul, Bhah, Pika, Ana, Tika, Ayu, Piroh, Izzah, Ummu, Yana, Izzati, Bah.. Tenkiu jugak ye! Sangat sayang kalian! Syukur Sangat ALLAH hadirkan korgdlm hidup Sa.. Moga ALLAH sentiasa bersama kita.. Tenkiu, ALLAH!!!
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA