KERANA MALU

Salam.. Hihihi. Seperti biasa, Xda apa yang special untuk dikongsi. Huhu. Tp kali nih agak special kot.. Eshh.. ape punye ayat da.. Hehehe. Hanya mahu kongsi psl mereka nih. Junior2 Sa.. Izzah, Ummu n Yana.. Bkn nama sebenar. Huhu.

Khamis lps, hari yg paling memenatkan.. Huhuhu. Juga hari yg paling menyedihkan.. menggeramkan.. huhu. mcm2 la jd.. Tp xnak cerita yg lain tuh. Nak cerita sal dierorg2 nih. Hahahaha. Seperti biasa, diaorg bertiga nih sanggup mengorbankan masa yg ada utk tunggu Sa habis kelas. Nak balik sama2.

Tup2.. Sa dapat msg yg sa ada meeting. Meeting utk lawatan network. Sa suruh diaorg balik dulu.. Tp diaorg nak tunggu jugak. huhuhu. Banga2. Ada juga org sayangkan Sa kan? Ahaarkks!

Sa duk la dengan diaorg sementara tunggu kwn2 datang.. Lama juga tunggu sbb Asal meeting pukul 5ptg jd pukul 5.15 ptg. Dari jauh kitaorg tgk jek bas yg Pak cik Lie nak bawa... Pak cik Lie pon tgk jek dari jauh.. Mesti dia pk kitaorg jual mahal xnak naik bas dia.. Yela.. sbelum nih pun dia selalu kata mcm tuh. Bas pak cik Lie bergerak utk pusing taman.. Tiba2 rasa lain jek sbb tgk student dah xramai n bdk Asrama Tg. Chat pun dah xde. Sa tanya Pak cik driver baru.. Pak cik Man nama dia.. Pak cik ckp xtau ada x bas lps nih.. Huh! Xboleh jadi nih! Nak baaaliiikkk!!! Lintang-pukang kitaorg berlari lintas jln.. Nak tunggu bas yg Pak cik Lie td lalu.MySpace

Tp Ada juga rasa malu. Huhuhu. Tengah cuak tuh, ada juga rasa kelakar.. Tergelak2 kitaorg.. hahahaha.. Ha! Bas pak cik Lie nak lalu dah! Nampak dari juah. Tp sape nak tahan??? Tiba2 soalan tu ke luar. huhuhu. Semua malu. Itulah.. td jual mahal sangat.. Kalau korg, mesti pk.. Apalah nak malu.. Itu pun nak malu ke.. Tahan bas pun malu??? Huhu. Masalahnya.. Pak cik Lie tuh, ayat2nya berbisa.. kalau menyindir, 1 bas boleh dengar! hahahaha.

Akhirnya... Bas Pak cik Lie berlalu pergi tanpa di tahan.. Mana tidaknya.. Bila bas lalu kat tepi, kepala2 kami secara automatik berpaling ke arah lain.. Malu lah katakan. hahahaha. Semua gelak2.. Alih2 ambil keputusan utk tunggu bas CityLiner jek.. Kira Bas awam la... Gelak2 lagi.. Sementara tunggu bas tuh, gelak xberhenti2.. Dan sekali lagi xsedar.. Bas lalu di depan mata.. Argghhh! Nak meraung jek!MySpace Tp fikir2 balik.. Xboleh2.. Aku ada iman.. Huhuhu. Sedih betul.. Redha je la.. Tiba2, terpandang Pak cik Man, driver nak bawa transit. Ada 2 org siswa dlm tuh.. Nak ke mana diaorg tuh? Kitaorg berlari seberang jalan lg.. Pak cik!!! Esh2.. Xsoleh2.. Ada patut jerit mcm tuh..

Alhamdulillah.. Rupanya pak cik nak hantar adik2 siswa tuh balik Ostel Tg. Chat.. Syukur sgt2. Naik ngan Pak cik Man! Huhuhu. Dalam transit tuh dgr suara kitaorg jek yg bising.. Mesti adik2 tuh panas ati.. Ingat transit nih korg punya ke???? Esh2.. Xbaek btol.. Buruk sangka.. Huhu.

Bila dah dekat dgn Cabang Tiga yg tempat biasa pelajar asrama berhenti beli mkanan tuh, kitaorg kembali cuak! Huhuhu. Yela.. mesti Pak cik Lie berhentikan bas kat situ.. Pelajar nak beli makanan.. Adusss... Kalau Pak cik Lie nampak, mesti kena nih.. Pakat2 berdoa agar Pak cik Man xberhenti kat Cabang Tiga.. Bila kat Cabang Tiga jek, semua hampir menjerit.. Xnak berhenti! Alhamdulillah.. Pak cik Man xberhenti! Yeaaah! Kami balik dulu.. Babai, bas Pak cik Lie... MySpacehihihi..

Sampai di asrama, bas xsampai lg.. Hahahahaa.. Syukur2.. Itulah.. Malu punya pasal.. Tp bila fikir2.. Pe salah tahan jek bas td.. Buat pekak je la apa dia nak ckp.. Huhu. Tp ada hikmahnya juga kitaorg naik transit.. Sempat juga balik tuh, jln2 ke depan.. Hahahaha.. Pe pun, semua ALLAH susun, ada hikmahnya.,. Syukran, ALLAH!!!

0 comments:

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA