JGN MUDAH MEMBERI HATI

Salam.. Hihihi. Apa khabar iman? Hehehehe.. Apa khabar hati??? Hihihi.. Iman Sa... Cam bese la.. Asyik turun jek.. Nak naik sket pon susah skrg.. Huhuhu. Byk sgt karat2 jahiliyah yg mlekat. Hahaha. Hati??? Huhuhu.. Hati Sa skrg lak.. Susah utk diceritakan.. Susah utk ditafsirkan.. Cheewah! Hahahahaha. Agak kesawanan Sa nih.. huhu.


Dengan kesempatan nih, tergerak hati pula untuk Sa share sesuatu kat sini.. Apa lagi kan kalau bukan soal . Kalau bercakap soal nih memang xkan habis dan xkan berhenti sbb mana2 jek kita perlukannya.. Cuma bagaimana keadaan tuh ada bergantung pada kita menguruskannya.. Kebelakangan nih ramai yg share dgn Sa tentang nih. HATI.. CINTA... SAYANG.. KASIH... dan sebagainya.. Xkira kawan2 rapat, YM, fb ataupun dalam kalangan blogger...





Petang td, ada seorang kenalan Sa berbincang lagi dengan Sa soal nih.. Sa seperti biasa banyak mendengar dan bercakap hanya sedikit. Takut juga kalau silap ckp. Huhu. Maklumlah, Sa nih masih lemah n kurang ilmu.. Baik dengar jek dlu n ckp apa yg patut jek.. huhu..


Tadi, kenalan Sa nih bercerita tentang dia n "hero"nya.. Dia berkongsi sedikit apa yg ada dihati kecilnya.. Xperlulah Sa cerita apa diceritakan.. Tp kesimpulan yg Sa boleh sharekan drp ceritanya, Jgn mudah utk serahkan hati pd mereka yg tidak halal buat kita..


Hehehhee.. Sa belajar dari pengalaman yg lepas.. Walaupun xpernah bercinta, tp hati tuh tetap ada gangguan kan??? huhuhu.. Hati kita amat2 berharga.. So, jgn silap dalam memberi.. Dan juga menerima.. hihihi. Satu masa, semua itu akan dipersoalkan.. Kemana hati kita di bawa.. Pada golongan mana hati itu di beri?


Sama2 lah kita fikirkan.. Sa pun xnak berceloteh panjang soal hati nih.. Semua org tahu. Apa pun, semuanya dari hati.. Kalau hati kita bersih, maka baik la segalanya... Kalau hati kita kotor, maka rosak la segalanya... Sentiasalah berdoa pada ALLAH utk dipelihara hati2 kita kerana hanya dia pemilik segala hati di dunia... Renung2kan dan selamat beramal! Hahahha.. tetibe plak..

2 comments:

wanacesh said...

bila hati dah serah,,susah nk ambil blek,,itulah namanya ter'jatuh' cinta..Smoga Dia membantu kita mengawal prasaan mcm nh,, =)

Jom Kepung Dia!

Intisar said...

yup.. anda btol. hihi.. moga ALLAH pelihara kita..:D

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA