Kerana Hari Ini Lebih Baik Dari Semalam

Salam ukhuwah seuntai kasih buat kalian..^_^

" Barangsiapa yang hari ini lebih baik dari semalam,
maka dia dari kalangan mereka yang beruntung.
Barangsiapa yang hari ini sama seperti semalam,
maka dia dari kalangan yang rugi.
Barangsiapa yang hari ini lebih teruk dari semalam,
maka dia di kalangan orang yang celaka. "
-Mafhum Hadith Rasulullah SAW-

Sama-sama kita jadikan hari ini lebih baik dari semalam.^_^ Sa doakan kalian, Moga ALLAH berkati setiap langkah. Doakan juga Sa terus kuat dan utuh di jalan Dia yang penuh onak duri nih ye. Hehehehe.

Untuk ubah diri bukan senang. Untuk menjaga diri pun tidak senang. Mengapa? Dan kenapa? Sebab, musuh ketat kita selalu ada bersama. Tak pernah jemu ganggu dan ajak kita ke arah lembah kehancuran. Hehehe. Sa sememangnya merasakan tidak layak untuk bercakap tentang ini. Tapi, Sa hanya mengingkat diri dan kalian yang Sa ingin ke syurga bersama-sama.^_^ Sesuailah dengan kalam ALLAH yang bermaksud,

" Demi Masa.
Sesungguhnya, manusia berada dalam kerugian.
Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan serta
saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran."
[Surah Al-'Asr]

Kebelakangan nih, macam-macam jadi. Semua nih buat Sa terfikir dan berfikir. ALLAH nak uji Sa lagi.. ALLAH nak Sa dekat lagi pada Dia. Jiwa ni pun rasa kosong tanpa pengisian. Rindu nak dengar nasihat Pak cik Rosdi. Rindu nak dengar celoteh bermakna Pak Lah Sudin merangkap KE KTD.. Rindu juga dengan kata-kata semangat Pak cik Hj Hassan.

Sebelum ni, mereka ni lah yang banyak membantu. Dengan perkongsian ilmu dan macam-macam. Mereka juga antara pak cik-pak cik yang faham kenakalan dan kekurangan diri ni. Yang tidak sama dengan yang anak-anak lain dan yang selalu dibandingkan dengan anak-anak yang hebat dari segi penampilan dan ilmu.(Ayat touching la pulak.. Huhu.) Apa pun, Sa tetap menjadi diri Sa. Mengutip kata-kata dalam lagu Menjadi Diriku dari kumpulan EdCoustic,

"Menjadi diriku..
Dengan segala kekurangan..
Menjadi diriku.
Atas kelebihanku.."

Yang pasti, Sa akan terus berusaha lakukan yang terbaik untuk diri Sa. Hihi. Doakan ya! Kerana hari ini lebih bak dari semalam, Sa harus terus melangkah dengan lebih baik dan yakin. Huhu. Sa juga mengharapkan teguran dan sokongan dari kalian untuk terus istiqamah. Sa susah untuk lemah semangat tapi bila lemah semangat, amat susah untuk kembali bangkit.

Ini saja dari Sa. Hehehe. Hajat doa. Moga ALLAH berkati kalian. Moga ALLAH sayang kalian. Moga ALLAH pimpin kalian selalu. Andai kita tidak pernah bertemu, Moga dapat bertemu di syurga. Andai Sa mampu ke syurga, akan Sa bawa kalian bersama.. Mereka yang sentiasa mendoakan keutuhan diri ini. Insya Allah.^_^

Feelhoney - Curang

Salam ukhuwah buat semua.. Kat sini Sa nak kongsikan 1 lagu.. Curang dari group bro2 otai, Feelhoney. Video nih tahun lepas punya. Demo Curang versi akustik.. Apa pun, lirik sgt mantap. Selamat menghayati..^_^


" Curangnya aku di setiap nafasku
Melupakan aku hanya milikMu
Jauhkah syurga dari pandangan?
Kifarah dosa kini ku rasakan.."

Peliharalah CINTA kami

Salam ukhuwah sekencang dakwah buat semua.^_^

Daripada Abu Hurairah, bahwa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: ALLAH berfirman pada hari kiamat:
" Di manakah orang yang bercinta kerana keagunganKu pada hari ini?
Aku akan menaungi mereka dibawah naunganKu
pada hari yang tiada naungan kecuali naunganKu.. "
(Riwayat Muslim)

Moga kita tergolong dalam kalangan mereka.. Ameen..^_^


Ya ALLAH..
Jagalah kegusaran hati ini.. Hanya untukMu dan kekasihMu..
Jagalah kekecewaan hati ini..
Hanya kerana jauh denganMu..
Hanya kerana dosa-dosa terkumpulku..
Hanya kerana jiwa yang kosong tanpaMu..
Simpanlah cintaku hanya padaMu..
Cintai dan pilihlah aku.. Ya Rahim..

Moga ALLAH memberi ketenangan pada hati ini, Moga ALLAH pelihara cinta kita dan Moga ALLAH memberkati kalian.. Ayuh terus berdoa dan terus berdoa.. Janji DIA adalah pasti!^_^

Hanya Beritahu

Assalamualaikum dan Salam sayang buat semua. Maaf dah lama xupdate blog. Pelbagai kekangan. Baru selesai handle Minggu orintasi pelajar.. Xda nak celoteh banyak. Hanya nak beritahu pada yang berkenaan, Sa deactivate FB. Kerja2 penulisan xakan melalui FB dah. Maaf juga buat sahabat2 yg call n msg xterjawab.. Apa2 pun.. msg jek di no Sa.. xpon ym..

"Sesiapa yang mencari redha ALLAH dengan membuat orang lain marah kepadaNya,
ALLAH pasti akan melindunginya daripada mereka.
Sesiapa yang mencari redha manusia dengan membuat ALLAH marah,
ALLAH akan menyerahkan nasibnya ke tangan manusia.."

Sa xtahu kata2 nih sumber dari mana.. Al-Quran ke.. Hadith ke atau sekadar kata2. Kalau siapa2 yang tahu, beritahu yek.. Hihi. Hamba insan dhaif.. Pe pon, hajat doa dari semua ya! Moga ALLAH berkati kalian.^_^

Bersama Seketika..

Salam.. Hihi.. tanggal 4 Jun lepas, Sa ke kenduri Abg Aliff KTI n Kak Ida.. Rancang jumpa Kak Ina di Kb.. Kebetulan Bro Afnan baek hati nak ajak pergi sama2.. Selamat Sampai ke destinasi. Jmp juga dgn Keyra..(KB NF) huhu.

Alhamdulillah seharian kami bersama.. Terasa sangat nikmat ukhuwah tuh.. Huhu. Tenkiu, Kak ina.. sudi layan Sa n kawan2.. Tenkiu juga pd Keyra.. Rupa2nya perangai kita hampir sama.. Huhu. Betul2 manis bersama..

Sampai petang sama2. Maaf buat Kak Ina n Keyra atas kekurangan. Nih gambar waktu saat2 nak balik da.. Sori gambar pengantin xde.. Bergambar ngan pengantin guna dslr Bro Hafiz Saufee.. Huhu.



Dengan Kak Ina..


Moga ALLAH berkati ukhuwah kita...


~ Tulis sket jek.. Huhu. Kurang sihat.. Moga ALLAH pelihara diri ini..^_^

Anak Saudaraku.. ^_^

Salam.. Alhamdulillah.. Semalam, lepas exam pagi.. Sa dapat berita Kak Diah dah selamat melahirkan baby girl.. Huhuhu. Syukur sgt2. Huhu. Tanggal 07 Jun 2011.. Selasa.. 10.12a.m.. 3.5kg.. Hihihi.. Nama blom diberi secara rasmi.. Huhu.





Cayang kamu!



Sepetnye mata dier..



Achik Sarah xsabar mahu balik jumpa cayang!!!




~ Moga ALLAH berkati Sayang.. Anak saudara pertama Sa. Moga ALLAH bg kesembuhan buat Kak Diah..

Jangan Mengeluh!

Salam sayang buat semua. Kalian sihat? Moga sihat hendaknya. Malam nih, kesihatan mengganggu diri ni lagi.. ALLAH uji lagi. Dah seminggu xmerasa sakit yg kuat sebegini. Hari nih ALLAH datangkan lg.. Mungkin untuk Sa beringat. Ya! Sa tahu itu..


Tp kadang buatkan diri nih rasa serba xkena.. I'll get a disease again and it continously happen until now. It makes me feels so down and weak.. Ntah xtahu kenapa.. Yea.. I know, sick is a test from HIM and depends on us how to manage and handle it... Tp kadang2 diri nih betul2 rasa amat kurang.





Belum bersyukur lagi ke Sa nih? Ya ALLAH.. Teruk betul Sa nih. Teringat pula nasihat Abg Ab.. "Sakit tuh ujian dari ALLAH buat kita. Mmg kadang2 kita rasa kita xmampu.. tp kita harus tahu dan harus yakin, DIA uji kita utk iktiraf keimanan kita bagi memudahkan kita gapai redhaNya dan senang ke syurgaNya.." Ya ALLAH.. Kembali cari kekuatan.. Ahmad Mus'ab Ghazali.. Insan yang xpernah putus2 bagi semangat untuk Sa walaupun dari jauh..


Tiap kali ada kesempatan, akan telefon.. Dan soalan yang xpernah lekang dari mulutnya.. "Sakit sekarang macam mana? Ada perubahan?" Betul2 ambil berat..


Apa pun,bila sakit datang.. Sa kan pujuk diri sendiri.. hehehee.. I keep silence because i don't want anyone to worry about me.. I don't want to burden others. Don't want to be a burden. Xperlu bergantung pada siapa2. Cakap lebat Maisarah nih.. hahahhaa.


Ya ALLAH.. permudahkanlah segala urusanku.. Skrg, musim final.. Amat2 risau bila sakit datang. Xmahu sejarah berulang kembali.. Please.. I need strength from You, Ya ALLAH. A lot of strength so that I can move on with my life, be happy and no worries nothing. I smiled and show my happy face at college and home but inside, i'm hurt and weak... It's paintful..


Banyak mengeluh sangah ke Sa nih??? Mungkin. Urmm. Please get rid all of this. Huhuhu. malam nih Sa terlalu banyak merepek.. Sabo je la yek.. Semua akan ok. Sa hanya tunggu saat bersama dgn sahabat2 Sa esok hari.. tunggu diaorg celik mata dlu.. huhu. Tengok senyuman dierorg. Kacau2 diaorg. That's the only way for me to cheer up myself.


Dalam tiga hari nih asyik post yg sedih2 jek Sa nih kan.. Don't worry.. Esok tak kan ada lagi post2 jiwa mcm nih. Huhuhuhu. What inside me, what does write in my heart, I won't tell anyone. Hanya yang happy semata. Ngeh3... Sori untuk semuanya.. ayat pun lintang-pukang. Kalo yg rasa Sa nih ntah pape, abaikan yek! Huhu.^_^




MAISARAH, JANGAN MENGELUH!!!


~ Kak Diah dah masuk hospital petang tadi.. Xsabar nak menimang anak saudara.. Huhu. hajat doa dari kalian..n_n

Showcase Amal Shuhada At Taqwa ^_^

Salam.. Dengan kesempatan yang ada nih, sekali lagi Sa mengajak kalian untuk mengimarahkan Showcase Amal At-Taqwa pada 11 Jun, 8.30 malam. Masuk adalah PERCUMA. Sama2 meringankan beban mereka yang terlibat dengan menderma pada hari berkenaan. Hulurkan tangan, ringankan beban..




ALLAH akan menolong orang yang gemar membantu saudaranya dan permudahkan urusan orang lain dan ALLAH akan permudahkan urusan kita.. Moga ALLAH berkati setiap usaha..^_^


~ Xdapat hadir.. 11hb ada final exam. Hanya doa dari jauh.

Aku ingin terbang

Salam.. Salam sayang buat semua. Mlm nih agak suram terasa.. Hari nih mcm2 jadi yang buat iman Sa jatuh lemah. Alhamdulillah, sisa iman yg ada masih mampu menguatkan hati n diri Sa. Nak menangis pun, diri nih dah sekian lama xmenangis kerana manusia. Asyik menangis sbb haiwan jek.. Manusia jarang sgt2. Huhuhu.

Org cakap, susah nak mnangis tuh sb kerasnya hati.. Nauzubillah.. Sa xmau keras hati. Minggu nih, hati nih selalu di uji... Sa tahu ALLAH sayangkan Sa.. So, xboleh mengeluh kan? Huhuhu. Tapi, apa pun, Moga ALLAH berikan kekuatan buat Sa hadapi setiap ujianNya.

Hajat doa buat dua org sahabat Sa yg sedang diuji dengan kesakitan. Huda n Emy.. Huda xdapat datang jumpa Sa kat Kelantan. Xdapat pergi kenduri Abg Aliff dengan Sa. Huda xsihat. Kaki dia terseliuh. Xtahu kenapa hati nih rasa sebak sangat. Bkn xdapat terima kenyataan Huda xdapat dtg sini, tapi... Rasa sedih yg amat Sa xada dgn Huda waktu dia sakit.. Rasa sangat rindu nih makin menebal. Selalu berhubung xbermakna rindu tuh akan padam.. Ya ALLAH, berikan kesembuhan buat Huda.. Huda, Maafkan Sarah...

Hajat doa juga buat sahabat Sa Emy.. Rakan sekolah rendah Sa.. Sa baru dapat tahu dia masuk hospital. Sbb tuh biar lah tersimpan jek.. Tp ALLAH betul uji hambaNya itu. Ya ALLAH, kau isilah hati sahabatku itu dgn keimanan n keyakinan padaMu. Moga hal tuh xberulang lg..

Kebetulan hari nih, ada salah faham dgn seorg sahabat.Moga dilembutkan hatinya n Moga ALLAH jaga persahabatan nih.. Amat takut kehilangan insan2 yg bergelar sahabat..






Biarkan aku terbang melayang bersendirian..



Tinggalkan aku mencari arah jalan ku pulang..






Bia macam nih. Terasa mahu terbang..Huhuhu.. terbang ke mana? Ke mana2.. Untuk legakan hati nih.. Mcm dah puas berjalan jek ayat. Huhuhu. Xpelah.. Mustahil jd realiti.. Dalam mimpi cukuplah.. XPun, nanti tunggu naek flight. Huhuhu.. Saya Mahu terbang!!! Ewahh.. Jerit konon.. Huhuhu.. Pe pon, akan ku kuatkan diri nih.. Utk teguh di jalanMu.. Insya Allah..






~ Hari nih Hidayah balik Kedah.. Urmm. Kenduri Abg Aliff 4hb xpasti pegi x. Kalo pergi mungkin pergi ngan Kak Ina NF.. Xdapat la pegi ngan sahabt2 KTI.. Alhamdulillah. Hari nih, Sa jadibidan utk ibu kucing beranak.. Huhu. Pengalaman ke-2. Pertama sambut baby arnab.. Nih sambut bayi kucing lak.. Huhu.

Bengkel Nasyid, Teknik Mencipta Lagu & Menulis Lirik

ANDA MINAT BERNASYID? MENULIS LIRIK? MENCIPTA LAGU? ATAU KESEMUANYA SEKALI??

MASANYA TELAH TIBA..TUNGGU APA LAGI..
GILAP DAN SERLAHKANLAH BAKAT ANDA!!

Dengan kerjasama

KOLEJ KOMUNITI JEMPOL NEGERI SEMBILAN
&
UNIC RECORDS



-Terbuka kepada sesiapa sahaja yang berminat, tiada had
umur.
- Pada 11 dan 12 JUN 2011
- Bengkel 2 hari 1 malam
- Penginapan disediakan
- Bertempat di Kompleks Sukan Kuala Pilah Negeri Sembilan
- Yuran hanya sebanyak RM 15 sahaja untuk seorang.

Antara Pengisian
- Kemahiran Komunikasi Solo & Berkumpulan
- Teknik Vokal Solo & Berkumpulan
- Teknik Mencipta Lagu dan Lirik
- Etika, Imej dan Pengurusan Yang Profesional
- Sesi Bersama UNIC in Person
- Persembahan Nasyid dan Hasil Karya
- Aktiviti berkumpulan yang sangat menarik
- Penceramah adalah dari kumpulan nasyid UNIC

HUBUNGI SEGERA
06 4540075 / 013 3907013 ( AZRIN )

Sumber: Famili Unic

Showcase Shuhada At-Taqwa




Jom ramai2 ke sana!!!





Moga ALLAH berkati setiap usaha..^_^
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA