Aku ingin terbang

Salam.. Salam sayang buat semua. Mlm nih agak suram terasa.. Hari nih mcm2 jadi yang buat iman Sa jatuh lemah. Alhamdulillah, sisa iman yg ada masih mampu menguatkan hati n diri Sa. Nak menangis pun, diri nih dah sekian lama xmenangis kerana manusia. Asyik menangis sbb haiwan jek.. Manusia jarang sgt2. Huhuhu.

Org cakap, susah nak mnangis tuh sb kerasnya hati.. Nauzubillah.. Sa xmau keras hati. Minggu nih, hati nih selalu di uji... Sa tahu ALLAH sayangkan Sa.. So, xboleh mengeluh kan? Huhuhu. Tapi, apa pun, Moga ALLAH berikan kekuatan buat Sa hadapi setiap ujianNya.

Hajat doa buat dua org sahabat Sa yg sedang diuji dengan kesakitan. Huda n Emy.. Huda xdapat datang jumpa Sa kat Kelantan. Xdapat pergi kenduri Abg Aliff dengan Sa. Huda xsihat. Kaki dia terseliuh. Xtahu kenapa hati nih rasa sebak sangat. Bkn xdapat terima kenyataan Huda xdapat dtg sini, tapi... Rasa sedih yg amat Sa xada dgn Huda waktu dia sakit.. Rasa sangat rindu nih makin menebal. Selalu berhubung xbermakna rindu tuh akan padam.. Ya ALLAH, berikan kesembuhan buat Huda.. Huda, Maafkan Sarah...

Hajat doa juga buat sahabat Sa Emy.. Rakan sekolah rendah Sa.. Sa baru dapat tahu dia masuk hospital. Sbb tuh biar lah tersimpan jek.. Tp ALLAH betul uji hambaNya itu. Ya ALLAH, kau isilah hati sahabatku itu dgn keimanan n keyakinan padaMu. Moga hal tuh xberulang lg..

Kebetulan hari nih, ada salah faham dgn seorg sahabat.Moga dilembutkan hatinya n Moga ALLAH jaga persahabatan nih.. Amat takut kehilangan insan2 yg bergelar sahabat..






Biarkan aku terbang melayang bersendirian..



Tinggalkan aku mencari arah jalan ku pulang..






Bia macam nih. Terasa mahu terbang..Huhuhu.. terbang ke mana? Ke mana2.. Untuk legakan hati nih.. Mcm dah puas berjalan jek ayat. Huhuhu. Xpelah.. Mustahil jd realiti.. Dalam mimpi cukuplah.. XPun, nanti tunggu naek flight. Huhuhu.. Saya Mahu terbang!!! Ewahh.. Jerit konon.. Huhuhu.. Pe pon, akan ku kuatkan diri nih.. Utk teguh di jalanMu.. Insya Allah..






~ Hari nih Hidayah balik Kedah.. Urmm. Kenduri Abg Aliff 4hb xpasti pegi x. Kalo pergi mungkin pergi ngan Kak Ina NF.. Xdapat la pegi ngan sahabt2 KTI.. Alhamdulillah. Hari nih, Sa jadibidan utk ibu kucing beranak.. Huhu. Pengalaman ke-2. Pertama sambut baby arnab.. Nih sambut bayi kucing lak.. Huhu.

1 comments:

syumul said...

indahnya Ukhuwwah kerana Allah
ya, Allah sayang sa sebab tu Dia uji..

Moga Allah sayang kamu..

sayang kamu dari jauh

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA