10 hari MC..

Salam buat semua..
Sangat2 lama rasanya Sa tak berceloteh di sini. Maaf pada yang menanti. Sangat banyak halangan dan dugaan yang ALLAH hadiahkan buat Sa kebelakangan nih.

Semalam, Sa baru je sampai dari Terengganu. 10 hari cuti sakit. Chickenpox atau orang melayu cakap, jintungan. Sangat2 rasa di uji. Kebetulan seminggu sebelum tuh, Sa demam teruk selama seminggu. Sebelum demam pula, ALLAH uji dengan kesihatan jantung yang agak tidak stabil. Dalam sebulan, Sa di uji dengan nikmat sakit. Amat2 terasa ujian dariNya itu.

Dengan cuti sakit yang agak lama tuh, Sa banyak sangat ketinggalan. Dari segi pelajaran, final project, presentation dan yang paling sedih, MUET. Sa terpaksa lepaskan MUET. MUET terburn mcm tuh jek. Sa tak boleh hadir exam MUET atas faktor kesihatan yang mmg tak boleh dielakkan.

Sepanjang sakit, terasa sangat diri nih di kuarantinkan. Ujian2. Tp, syukur.. Cuti sakit nih juga membuahkan kebahagiaan dalam diri Sa. Sebab dapat bersama Si Tecit setiap masa. Walaupun tak dapat jaga, maen byk2 tp Si Tecit sentiasa di depan mata. Maklumlah, dah berpindah ke rumah Sa sekarang.


Si Tecit, Nur Arissa Humaira.. Dah pandai bergelak ketawa sekarang. Sangat murah dengan senyuman. Moga terus kekal ya, Sayang..:D Sepanjang cuti, diri nih setiap hari risaukan pelajaran. Final dah dekat. Sangat risau.


Apa pun, syukur. Dah kembali sembuh. Dapat main basikal semula. Huhuhuhu. Rumah arwah Tok sekarang, Adik Efah n Adik Nurul yang jaga. Kebetulan diaorang dah nak STPM. Senang untuk belajar n ada jugak orang jaga rumah tuh. Insya Allah, lepas diaorg STPM, Abg Amid ngan Kak Diah n Si Tecit akan duk rumah tuh bersama diaorang.

24 Oktober lepas, Sa dapat adik sepupu baru. Hehehe. Baby boy. Anak Cik De Ros. Alhamdulillah.. Cik De selamat melahirkan n baby sihat.. Dalam cuti nih juga, ada sesuatu yang tak sangka berlaku dalam keluarga besar Sa. Tak perlu di hebohkan di sini. Apa pun, moga ALLAh pelihara n berkati keluarga Sa..


Syukur sangat dah kembali sihat.. Tadi, dah selesai uruskan yuran pengajian dan slip exam. Tunggu untuk exam pula sekarang. Moga ALLAH berkati n permudahkan segalanya...^_^

0 comments:

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA

Syoknyer Blogging

BlogMalaysia.com