Tenkiu, ALLAH. UjianMu Indah.^_^

Alhamdulillah.. Masih diberi peluang untuk bernafas di bumi ALLAH, pencipta alam. Syukur padaMu, Ya ALLAH... Tenkiu! Hari ini, jiwa nih bergolak lagi.. Gangguan itu datang lagi. Cuba Sa tepis sejauh2nya.. Hanya ALLAH yg Maha Tahu apa yang Sa rasakan.. Insan itu terus menyiksa jiwa ini dgn kata2 yg hampir melemahkan iman Sa yg sudah sedia lemah. Ya ALLAH.. Beratnya ku rasakan..

Alhamdulillah.. Sa mampu. Tenkiu, ALLAH! Bila semua nih terjadi, kdg2 terfikir sendiri... Xseronok pon jadi org besar.. Jadi org dewasa.. Begitu terseksa. Pelbagai hal dan masalah yg perlu di fikirkan.. Tetapi, sebenarnya.. Bodohnya Sa bila berfikir mcm tuh. Mcm org xde iman. Huhuhuhu.. Ada sebab ALLAH buat semua nih. ALLAH bukan sengaja mahu seksa hambaNya.. Ada hikmah tersembunyi..

Sedang Sa pening dengan masalah yg sedia ada itu, tiba2 Kamarul call, Hehehehe. Dah lama insan itu tak telefon Sa. Rupanya2 dia berada di rumah arwah sahabat Sa, Adam... Ya ALLAH, jujur diri ini katakan.. Sa rindu sangat Adam.. Huhuhu. Bila teringat dia, ada yg menyebut namanya.. Apatah lg soal dia.. Sebak terasa.. Huhu. Mana tidaknya.. First love tuh! Hahhaaa.. Jangan merepek wahai Maisarah!

Huhuhu.. yg lepas biarkan lepas.. Bila di fikirkan, ada hikmah Adam dan Fikri pergi lagi awal.. ALLAH nak halang Sa daripada terjerumus ke lembah cinta yg murah.. Cinta yg ALLAH tak redhai.. Tenkiu, ALLAH! Tapi, hakikat sebenar yang tak boleh tipu, diri ini masih menyayangi mereka.. Ewaahh! Hahhahaa.. Romantik la konon. Piiraaahh! Huhuhu. Moga ALLAH lindungi mereka di sana..

Kamarul bersama dengan adik Adam. Ieda.. Insan istimewa.. Huhuhu. Cakap2 dengan dia.. Huhu. Rindunya! Tiba2 teringat pada seorg adik yg Sa kenal namanya Afnan. Kanak-kanak perempuan. Istimewa... Saat kenal dia, dia dibuli kanak-kanak lain. Mungkin sebab dia serba kurang pada luarannya.. Tapi, hati si kecil ini suci.. Penuh kasih dan sayang... ALLAH uji dia dengan macam2.. Dia betul-betul bertuah. ALLAH dah janjikan syurga untuk dia. Nan, Kak Sa sayang Nan!

Hari nih, ALLAH uji lagi.. Berat terasa tapi harus kuat!!! Hihihihi. Teringat pesanan Zul, "Ceria tika di uji.." Huhuhu.. Lamenye xsembang ngan zul! Sibuk dah sekrang dia. Moga ALLAH membantu dalam setiap tindakan dia. Moga ALLAH juga redha dia juga. Hidayah pun sama.. Apa cerita lah diaorg sekarang. Pun minta ALLAH berikan kebahagiaan buat sahabat Sa, Afiq.. n adik-adik yang lain.. Juga Huda.. Rindu sangat2 Huda..

Tenkiu, ALLAH! Tenkiu atas setiap ujianMu! Hehehhehee..


Bersama Nan!
Afnan sayang:D

Moga ALLAH Pelihara

Dalam hidup ini, macam2 kita boleh belajar. Ada yg buruk n ada yg baik. Tapi kebelakangan ni, byk benda buruk jadi. Alhamdulillah, dari benda negatif itu, Sa boleh fikir dari sudt positif. Ada hikmah semua ni kan. Sa pun merasa yg Sa makin dewasa dgn macam2 berlaku sekeliling Sa. Semua nih membuakan Sa terfikir n berfikir. Hehehhee.. Matang2.. Chewah! huhuhu.. Jgn ada yg tersedak sudah. Hihi.:D


Bersama Bhah n Izzah..


Beberapa hari lps, lepas solat subuh, pergi Taman Tengku Anis bersama Bhah n Izzah. Memang waktu tu hati ni perit sangat. Ada masalah.. Masalah hati.. masalah jiwa.. Tapi tiada siapa yg tahu. Hihihi. Hanya ALLAH.. Tuhan yg menciptakan hati ini.. Sa menggila di taman.. Hahahhaa.. Nampak sangat stress.. Huhu. Tp alhamdulillah, mampu bendung n tutup apa yg dirasa..


Hati ni makin lama makin penat. Melayan karenah manusia yg betul2 mengugat iman di hati. Moga ALLAH pelihara hati Sa daripada terjerumus dalam lembah cinta yg murah.. Iman diri ini mmg lemah.. Diri ini tidak sekuat insan2 yg mantap agamanya.. Tp insan ini juga punya hati n keinginan untuk menggapai syurgaMu, ya ALLAH...


Xdapat merasa naik KLCC.
Kat sini pon jd la..


Rasa terseksa dengan apa yang terjadi. Perlu berdepan n hadapi dunia yang xpernah Sa fikirkan.. Xpernah Sa inginkan.. Tp Sa yakin.. ALLAH sayang Sa. Oleh sebab tu, Sa diuji macam nih. Moga hati ini tidak rapuh dengan pujuk rayu dan helah sebegitu. Bila fikir, kelakar la pulak Maisarah Ghazali ada masalah mcm nih.. Tp inilah hakikat kehidupan. Sbb tuh Sa cakap Sa makin matang. Huhuhu. Sengsara juga jiwa.



Impianku..
Mau kawen berlatar belakangkan
playground..:P

Dah la cakap pasal tuh. Huhu. Bila kat taman tuh, rasa lah tenang sket. Buat perangai pula. Hahhahaa.. Tp seronok.. Urmm.. Betulla de seorg insn tu cakap.. ALLAH uji sebab ALLAH sayang.. ALLAH akan terus uji untuk lihat bagaimana pergantungan kita sebagai hambaNya.. ALLAH dah uji Sa dengan masalh itu, di tambah pula dengan masalah kawan yang tidak pernah nak habis. Ya ALLAH.. Diri nih kdg2 rasa xmampu untuk hadapi. Kdg2 rasa bosan dengan masalah sebegini.. Jahilnya aku padaMu.. Moga hati ini terus terpelihara..MOga ALLAH memelihara..


Lps hajat daki gunung kinabalu..
hihihihi.

Iftar KTI n Ziarah Mahabbah KTI 2010

Salam... Dah masuk Ramadhan ke-16 da.. Cane Ramadhan korg? Sa??? Huhuhu.. Susah nak ckp.. Nak ckp ok, de gak yg kurang.. Huhuhu.


Lusa Iftar KTI.. Kali nih wat program 2 hari 1 mlm.. Huhuhu.. bestnye.. Terkilan xdpt pegi.. Huhuhu.. Iftar kali nih buat kat Cafe AlGufran.. Bestnye dierorg!!! Jeles2.. Huhuhu... 28 n 29 hb.. Sa mmg xdpt pegi sbb ada program kat kolej. Kne handle program utk Majlis Khatam AlQuran lak 31 Ogos nih.. Korang kat sana jgn lupa Sa!!! Huhuhu...

Lagi terkilan bila program ziarah buat pagi 29hb tuh.. Huhuhu... Mau pegi ziarah jugak. Ziarah Mahabbah KTI diberi nama utk program nih. Pergi ziarah family Arwah Ustaz Asri.. Teringin nak jumpa isteri ustaz Asri yg tabah tuh... Tapi nak wat cane.. Dah tarikh tue jek yg sesuai. Xpe lah...



Huhuhu Xdpt bersama Huda untuk program kali nih.. Huda... Sarah rindu Huda sangat2.. Mau ikut Huda.. Mau duk ngan Huda.. Mau share2 ngan Huda lagi... Sangat2 rindu Huda.. teringat lak waktu program.. Huda sanggup dengar Sa merepek sampai Sa tertidur... Hudaa... Sori xdapat sama2 ngan Huda..

Hanya CINTA SUFI jek yg mampu Sa hantar ke sana.. Diri nih masih di sini... Hadiah buat Huda n Dik Ingus, Afiq.. Maaf yek.. Xde apa yg istimewa... Pe pon hati nih merindui kalian... Tenkiu buat Bro Afnan sbb sanggup datang ke kolej Sa semata2 utk amik novel nih.. Utk bg kat insan2 yg Sa rindu tuh.. Huhuhu.. mekasih!

~ Hajat doa yek.. Kesihatan diri nih makin hari makin menjadi2.. Moga ALLAH memelihara.. Ceria2 slalu!:D

Hari Terbuka Kelab n Persatuan

Salam.. hihihi.. ALLAH masih panjangkan usia Sa.. Alhamdulillah.. Just nak kongsi sal Hari Terbuka Kelab n Persatuan ari tuh.. 11 Ogos.. Hari first puasa. Hihihi.. Tp kali nih xdela semeriah sem lepas. Pe pon, de gak pembaharuan. Kalo tgk, kali nih MPP menonjol sket.. Xtau dari segi apa tp kira de gak la menonjol.. Hahhaha.. Apa lah yg merepek nih.

Hari tuh, pagi2 lagi maen kucing. Terpisah ngan ibu. Anak kucing. Kesian.. huhuhu. Tp best sangat2. hihihi. Bagi minum susu. Busy sangat. Hari tuh gak de penilaian untuk setiap kelab n persatuan.. Gelabah Sa n Mahmud ble tiba giliran Kelab kitaorg.. KPK. Kelab Penerbitan Kreatif.

Maaf Buat AMITS n KAFAH sebab kurang berada di booth. Byk peranan. Byk2 kelab Sa, KPK yg perlu perhatian n peranan dari Sa lebih. Juga sibuk sebagai jurukamera yg tidak bertauliah. hihihi.. Petang baru selesai..

Anak kucing minum.

Tekun Afifah...


Suasana yg riuh..

Huhuhu.



Buttton yg dijual.


Catur Bestari.

Siswi2 AMASS...


Kaki n tangan ELAC.

Bahagian MPP..


Di meja aduan MPP...


Pertandingan Catur Bestari


Kelab Rekreasi...

Ucapan MPP utk 2010/2011
Sebenarnye byk lagi nak kongsi n nak celote.. Tp xberkesempatan.. Nanti Sa kongsi lagi ek..:D

ELHAM-KEANGUNGAN MU

Nantikan kemunculan mereka:D

Seminit Bermuhasabah Di Kala Ramadhan

Kita sebenarnya...
Lebih gembira menyambut 1 Januari daripada 1 Muharram...

Kita sebenarnya...
Lebih tahu apa itu 14 Februari daripada 12 Rabiulawal...

Kita sebenarnya...
Lebih membesarkan hari Sabtu, Ahad daipada hari Jumaat...

Kita sebenarnya...
Lebih khusyuk mendengar lagu daripada mendengar azan...

Kita sebenarnya...
Lebih suka lepak, tidur, tengok TV daripada sembahyang...

Kita sebenarnya...
Lebih tahu tentang artis pujaan daripadanama nabi-nabi Allah...

Kita sebenarnya...
Lebih suka menebut hello!... hai! daripada assalamualaikum...

Kita sebenarnya...
Lebih suka menyanyi dangdut daripada berwirid, bertahmid...

Kita sebenarnya...
Lebih suka memuji manusia daripada Tuhan kita sendiri...

Kita sebenarnya...
Lebih suka membaca majalah hiburan daripada buku-buku agama...

Kita sebenarnya...
Lebih suka ke konsert, karaoke daripada ceramah agama...

Kita sebenarnya...
Lebih suka memaki, mengumpat orang daripada memuji mereka...

Kita sebenarnya...
Lebih suka mencarut, @#!*@%!! daripada menyebut Masya Allah...

Kita sebenarnya...
Lebih suka kemungkaran daripada berbuat kebaikan...

Kita sebenarnya...
Lebih bangga dengan kejahilan kita daripada bersyukur dengan keimanan kita...

Kita sebenarnya...
Lebih cintakan urusan dunia daripada urusan akhirat...

TETAPI bila orang tanya arah tujuan kita, kita pasti akan menjawab kita sebenarnya...

Kita sebenarnya...
Lebih suka menuju ke Syurga daripada ke Neraka...

Layakkah kita dengan syurga milik Allah SWT...???

---> Sama2 kita bermuhasabah.. Setiap insan ada kekurangan.. Dan menjadi tugas kita untuk sentiasa perbaiki.. Moga hari ini lebih baik dari semalam.:D

Rindu Ramadhan by Bro Halim

Sama2 kita hayati.:D

--->Utk dgr, Sila Pause/Stopkan lagu di gadget bawah.

Genap Setahun

Hari nih 13 Ogos 2010. Genap setahun pemergian Ustaz Asri Rabbani. Kehilangan Ustaz Asri amat dirasai. Walaupon Sa xmengenali sangat n hanya 3-4 kali sahaja bertemu, Sa amat merasai kehilangannya.. Insan yg amat baik hati. Siapa yg pernah mengenali, pasti tahu akan arwah.

Lagu "Pergi Tak Kembali" yg pernah dinyanyikan skrg dah jd hadiah org lain buat Ustaz. Baru lps tgk video2 Ustaz Asri. Sedih lak trasa.. Pe pon, moga ALLAH merahmatinya.. Hilang sudah permata yang berharga di persada nasyid tanah air. Walaupun Ustaz dah xde, tp semangat perjuangannya masih ada n perjuangannya masih berjalan..

Buat Ustaz Asri: Terima kasih kerana pernah mengingatkan diri ini tentang perjuangan. " Hidup insan xsempurna tanpa iman".. Akan ku pahat pesanan itu. Terima kasih.



Arwah Ustaz Asri
1969-2009

Tanggungjawab Bertambah lg

Alhamdulillah.. Dah masuk hari ke-3 Ramadhan. Seronok sangat Ramadhan. Hehehhee. Byk perubahan pada diri nih. Ramadhan kali nih ajar Sa mcm2.. Hihihi. Ramadhan kali nih xsme cam Ramadhan sblom nih. Dah xkumpul sama2 berlima mcm dulu.. Pe pon, sronok sebab dapat rasai nikmat Ramadhan tuh.

Rindu sangat2 suasana tuh. Suasana yg ceria. Tp semua tuh hanya tinggal kenangan. Sbb mustahil semua tuh kembali lg. Knp??? Hehhee.. Sa cuma boleh jawab, sbb Sa bkn sahabat yg baek. Hehehehe. Tapi mmg btol pon. Apa pun, Sa xpernah lupa doakan sahabat2 Sa. Sbb, Sa sayang sangat diaorg.

Hehheehe.. Maisarah yg skrg dah xsama dgn yg dulu. Maisarah yg skrg lg byk pentingkan diri. Mungkin sbb byk sangat anasir buruk dlm diri nih. Apa pun, kalo Sa de kekurangan, cuba la tegur Sa yek. Hehhehee. Skrg kan dah masuk semester baru. Semester 5 dah. Heheheh.. Xlama lg abis la blaja kat sini.

Hari nih, Sa dapat tanggungjawab baru lak. Baru jek bape hari lps, tanggungjawab Sa sebagai Setiausaha Kelab Penerbitan Kreatif ditukar menjadi Biro Aktiviti kelab... Hari nih plak kekal sebagai Biro Penerbitan KAFAH. Dah 3 sem pegang jawatan tu. Ya ALLAH, byk lak kne fikir nanti. Urmm.. AMITS lak blom AGM lg.. Ntah cane la.. Moga ALLAH permudahkan setiap sesuatu...

Apa pun, pelajaran tetap diutamakan. Sa da nekad nak naikkan pointer sem nih. Sibuk2 jugak. Pelajaran xleh abai. Awal2 masuk, dah mcm2 meeting kne pergi. Mcm2 kne join. n Minggu nih, hampir setiap hari de meeting tp klas slalu batal. Minggu depam lak de meeting n bka puasa kat kolej. 19 hb pula terlibat dengan program KAFAH kat Pasir Mas. 20-21hb terlibat kem pesat.. Makin sibuk. Rutin Sa yg dulu kembali lg.. Hehhehe.

Tanggungjawab teta tanggungjawab. ALLAH, permudahkan ya! Hehehhee.. Sem nih amat lain buat Sa. APa pun, kena lalui juga dgn tabah.:D

Yana-19

Salam.. Huhu.. Sekarang bermula la kehidupan Sa di Ostel Tg. Chat.. Huhu. Nak xnak mesti hadapi. Macam2 masalah d sblom nak bleh masuk ostel. tp, ALLAH Maha Adil n Maha Pengasih.. Dia xbg Sa susah terus. Hehhehee. Akhirnya, dpt duk ostel gak. Walupon bkn osel kampus.. huhu. Redha..

Kat sini Sa kne ubah cara idup Sa. Harus merubah hidup! Hehehhe. Bape hari lps, 2Ogos, Bestday Yana...Atau namanya Nor Fazliana.. Hihihi. Xtau nak bagi pe.. n sambut kali nih xcam bestday sblom nih.. Sbb ahli komuniti kami xcukup. Huhuhu. Pas2 rancang ngan Ummu Khaira. Mlm tuh, join skalik la Bhah, n Izzah bagi memeriahkan suasana.. Huhuhu.

Alhamdulillah. Genap umur adikku nih, 19 tahun. Dah besar kamu. Hihihi. Moga ALLAH merahmatimu. Jaga langkahmu ke mana sahaja.. ALLAH tetap di hati. Itu yaang penting. Xde kek untuk malam tuh. Hanya pizza yg Sa tempah lps maghrib.Kami sambut dlm pukul 9 lbih. huhuhu...

Terkilan xmampu nak bagi pape yg special. Pe pon, diri ini menyayangimu, dik! Hehheeh.

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA