Tenkiu, ALLAH. UjianMu Indah.^_^

Alhamdulillah.. Masih diberi peluang untuk bernafas di bumi ALLAH, pencipta alam. Syukur padaMu, Ya ALLAH... Tenkiu! Hari ini, jiwa nih bergolak lagi.. Gangguan itu datang lagi. Cuba Sa tepis sejauh2nya.. Hanya ALLAH yg Maha Tahu apa yang Sa rasakan.. Insan itu terus menyiksa jiwa ini dgn kata2 yg hampir melemahkan iman Sa yg sudah sedia lemah. Ya ALLAH.. Beratnya ku rasakan..

Alhamdulillah.. Sa mampu. Tenkiu, ALLAH! Bila semua nih terjadi, kdg2 terfikir sendiri... Xseronok pon jadi org besar.. Jadi org dewasa.. Begitu terseksa. Pelbagai hal dan masalah yg perlu di fikirkan.. Tetapi, sebenarnya.. Bodohnya Sa bila berfikir mcm tuh. Mcm org xde iman. Huhuhuhu.. Ada sebab ALLAH buat semua nih. ALLAH bukan sengaja mahu seksa hambaNya.. Ada hikmah tersembunyi..

Sedang Sa pening dengan masalah yg sedia ada itu, tiba2 Kamarul call, Hehehehe. Dah lama insan itu tak telefon Sa. Rupanya2 dia berada di rumah arwah sahabat Sa, Adam... Ya ALLAH, jujur diri ini katakan.. Sa rindu sangat Adam.. Huhuhu. Bila teringat dia, ada yg menyebut namanya.. Apatah lg soal dia.. Sebak terasa.. Huhu. Mana tidaknya.. First love tuh! Hahhaaa.. Jangan merepek wahai Maisarah!

Huhuhu.. yg lepas biarkan lepas.. Bila di fikirkan, ada hikmah Adam dan Fikri pergi lagi awal.. ALLAH nak halang Sa daripada terjerumus ke lembah cinta yg murah.. Cinta yg ALLAH tak redhai.. Tenkiu, ALLAH! Tapi, hakikat sebenar yang tak boleh tipu, diri ini masih menyayangi mereka.. Ewaahh! Hahhahaa.. Romantik la konon. Piiraaahh! Huhuhu. Moga ALLAH lindungi mereka di sana..

Kamarul bersama dengan adik Adam. Ieda.. Insan istimewa.. Huhuhu. Cakap2 dengan dia.. Huhu. Rindunya! Tiba2 teringat pada seorg adik yg Sa kenal namanya Afnan. Kanak-kanak perempuan. Istimewa... Saat kenal dia, dia dibuli kanak-kanak lain. Mungkin sebab dia serba kurang pada luarannya.. Tapi, hati si kecil ini suci.. Penuh kasih dan sayang... ALLAH uji dia dengan macam2.. Dia betul-betul bertuah. ALLAH dah janjikan syurga untuk dia. Nan, Kak Sa sayang Nan!

Hari nih, ALLAH uji lagi.. Berat terasa tapi harus kuat!!! Hihihihi. Teringat pesanan Zul, "Ceria tika di uji.." Huhuhu.. Lamenye xsembang ngan zul! Sibuk dah sekrang dia. Moga ALLAH membantu dalam setiap tindakan dia. Moga ALLAH juga redha dia juga. Hidayah pun sama.. Apa cerita lah diaorg sekarang. Pun minta ALLAH berikan kebahagiaan buat sahabat Sa, Afiq.. n adik-adik yang lain.. Juga Huda.. Rindu sangat2 Huda..

Tenkiu, ALLAH! Tenkiu atas setiap ujianMu! Hehehhehee..


Bersama Nan!
Afnan sayang:D

1 comments:

Helmi Razali said...

cemburunya uncle pade ujian yg Allah berikan pada hamba2NYA yg lain...

terasa diri ni belum layak diuji seberat itu..iman xkuat lagi..

=)

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA