Moga ALLAH Pelihara

Dalam hidup ini, macam2 kita boleh belajar. Ada yg buruk n ada yg baik. Tapi kebelakangan ni, byk benda buruk jadi. Alhamdulillah, dari benda negatif itu, Sa boleh fikir dari sudt positif. Ada hikmah semua ni kan. Sa pun merasa yg Sa makin dewasa dgn macam2 berlaku sekeliling Sa. Semua nih membuakan Sa terfikir n berfikir. Hehehhee.. Matang2.. Chewah! huhuhu.. Jgn ada yg tersedak sudah. Hihi.:D


Bersama Bhah n Izzah..


Beberapa hari lps, lepas solat subuh, pergi Taman Tengku Anis bersama Bhah n Izzah. Memang waktu tu hati ni perit sangat. Ada masalah.. Masalah hati.. masalah jiwa.. Tapi tiada siapa yg tahu. Hihihi. Hanya ALLAH.. Tuhan yg menciptakan hati ini.. Sa menggila di taman.. Hahahhaa.. Nampak sangat stress.. Huhu. Tp alhamdulillah, mampu bendung n tutup apa yg dirasa..


Hati ni makin lama makin penat. Melayan karenah manusia yg betul2 mengugat iman di hati. Moga ALLAH pelihara hati Sa daripada terjerumus dalam lembah cinta yg murah.. Iman diri ini mmg lemah.. Diri ini tidak sekuat insan2 yg mantap agamanya.. Tp insan ini juga punya hati n keinginan untuk menggapai syurgaMu, ya ALLAH...


Xdapat merasa naik KLCC.
Kat sini pon jd la..


Rasa terseksa dengan apa yang terjadi. Perlu berdepan n hadapi dunia yang xpernah Sa fikirkan.. Xpernah Sa inginkan.. Tp Sa yakin.. ALLAH sayang Sa. Oleh sebab tu, Sa diuji macam nih. Moga hati ini tidak rapuh dengan pujuk rayu dan helah sebegitu. Bila fikir, kelakar la pulak Maisarah Ghazali ada masalah mcm nih.. Tp inilah hakikat kehidupan. Sbb tuh Sa cakap Sa makin matang. Huhuhu. Sengsara juga jiwa.



Impianku..
Mau kawen berlatar belakangkan
playground..:P

Dah la cakap pasal tuh. Huhu. Bila kat taman tuh, rasa lah tenang sket. Buat perangai pula. Hahhahaa.. Tp seronok.. Urmm.. Betulla de seorg insn tu cakap.. ALLAH uji sebab ALLAH sayang.. ALLAH akan terus uji untuk lihat bagaimana pergantungan kita sebagai hambaNya.. ALLAH dah uji Sa dengan masalh itu, di tambah pula dengan masalah kawan yang tidak pernah nak habis. Ya ALLAH.. Diri nih kdg2 rasa xmampu untuk hadapi. Kdg2 rasa bosan dengan masalah sebegini.. Jahilnya aku padaMu.. Moga hati ini terus terpelihara..MOga ALLAH memelihara..


Lps hajat daki gunung kinabalu..
hihihihi.

3 comments:

man said...

baguslah..sudah makin dewasa :)

Perindu_Ilahi said...

sabar kak sa..hehe..
kak sa terus maju,InsyaAllah ^^

secret life said...

x aci....

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA