Bkn Niat Mendera..=.=

Salam.. Dah 5 hari xupdate blog kan. Urmm. Sa nak kongsikan pasal apa yg jadi semalam.. Suatu perkara yg buat Sa rasa serba salah sgt2. Semalam, Sa duk kat bilik.. Waktu tuh semua org bilik Sa xde.. Semua g kolej. Sa jek x pergi.. fhm2 la.. ALLAH uji Sa lg..:D Ngah duk terbaring tuh, tiba2 dengar bunyi plastik sampah. Ringankan juga kepala toleh ke tong sampah. Ya ALLAH! Eyon putih korek tong sampah. Bersepah sampah kat lantai. Sa xfikir panjang. Terus jentik telinga dia n angkat, bukak tingkap letak atas bumbung n kunci pintu. Just nak denda jek.. Xsangka eyon putih berjalan ke hujung bumbung sambil bising2. Mesti dia takut. Sa panggil balik, xdtg2. Sedih dengar suara dia..
Nih gambar hiasan jek.

Xsempat nak ambil gambar Eyon putih..

Sampai Sa tertidur tunggu dia. Dia still xdtg.. Drp lepas zohor.. Dlm 6.30 ptg Sa dengar lagi suara dia.. Sampai maghrib tuh, Izzah call cakap dgr suara Eyon putih lg.. Sedihnya. Rasa serba salah sgt. Dahla hujan.. Mesti dia sejuk. Menangis teringat Eyon putih.. Nak mkn malam pun xlalu.. Ngah mengadap makanan tuh, tiba2 jek de rasa something kat kaki. Tgk2.. Ehhh! Eyon putih! Camna ntah bleh turun sendiri.. Hihihi. Seronok sgt. Lega sangat. Xde apa da nk buat melainkan mintak Sori ngan Eyon putih.. Xde niat pon nak dera eyon.. Sori, ya Eyon putih.. Itulah.. Len kali fikir dulu nak buat apa2. Jgn ikut prasaan.. Kalo btol pon nak denda beragak2 la Maisarah oii.. Moga ALLAH mengampuni Sa.. Sa xkan buat mcm tuh dah. Janji! Serik..=.=

HANYA KATA..

Bismillahirrahmanirrahim...
Ya ALLAH.. Jika aku bukan PEMILIK tulang rusuknya, jangan biarkan aku MERINDUKAN kehadirannya.. Jangan biarkan aku melabuhkan HATIKU di hatinya.. Kikislah PESONANYA dari pelupuk mataku.. Dan JAUHKANLAH dia dari relung hatiku... Ameen Ya ALLAH.. Ameen Ya Rahman.. Ameen Ya Rahim..~ISTIQARAH CHENTA~
Dengan kuasaMu
Jiwaku tergoncang
Terus melayang
Mengembara cinta
Dengan kuasaMu
Hati telah terpaut
Lalu terikat
Ditawan cinta
Bukan bibir ini berbicara
Namun jiwa ini berbahasa
Dalam lamunan ku yakinkan
Kaulah teman kebahagiaan
Tuhan temukan daku penawar
Terluka ditusuk duri cinta
Hanya dia cuma dia
Yang kan mampu menyembuhnya
Dan terus aku
Terus berdoa
(Hanya dia membawa bahagia)
Dengan kuasaMu
Mataku memandang
Sepenuh sayang
Dia tercinta
Dengan kuasaMu
Pasti ku diseru
Dan kan menyatu
Di ambang cinta..
-DENGAN KUASAMU-


~ Tetiba hati nih goyah.. Terasa sangat.. Mungkin sbb Sa mmg jauh dariNya.. Harap sgt2 xakan berlaku lg kesilapan lalu.. Ntah ape Sa merepek kat sini kan.. Hihihi.. Pe pon, biar lah.. Hahhaa. Moga ALLAH kuatkan hati ini.. Moga hati ini dipelihara..

KIDAL???

Salam semua. Baik2 ya.. Terdetik untuk kongsikan sesuatu di sini. Apa dia? Pasal.. KIDAL. Kidal??? Urmm.. Apa masalahnya??? Hehehe. Apa pendapat korg pasal org yg kidal??? Hehehee.. Masing2 de pendapat sendiri kan.

Kebelakangan nih ramai yg perasaan Sa selalu menggunakan tangan kiri utk buat sesuatu perkara. Knp? Dan ada yg bertanya, Sa kidal??? Yes, I am left handed! Hihihi.

Sebenarnya, Sa boleh menulis, atau membuat kerja dengan menggunakan kedua2 tangan Sa.. Dan ikut kesesuaian Sa untuk guna mana2 tangan. Hehehehe. Kiranya... Kidal tuh ye ke? Hihihi. Ntahla.. hihi.


Tapi kebiasaannya, Sa guna tangan kanan. lagi2 untuk makan... Hihi. Eshhh.. Mestilah Sa makan guna tangan kanan. Xkan kiri kot. Huhuhu. Kenapa Sa boleh guna kedua2 tangan??? Wallahu 'Alam.. Sa pun xtau. Mungkin sbb Sa suka buat byk kerja dalam 1 masa... Bila tgn kanan sibuk menulis, tgn kiri lak sibuk taip msg.. Bila dah lenguh, tukar2 lak.. Hihihi.

Waktu Sa kena siapkan kerja network. utk pasang UTP kabel, Sa punya jd bahan ketawa En. Khalil, En. Asri n En. Umeir.. Sbb??? Kabel Sa sgt2 pendek drp yg lain. Mana tidaknya, asyik salah jek. Byk la guna RJ45. Kesian Sa..

Tp En Umeir dapat kesan kenapa Sa selalu salah.. Knp? "Sarah kidal ye?" Tetiba soalan tuh keluar dr mulut En. Umeir.. Kalau ye pun knp? Apa kaitan? Haaa... itulah masalah bila selalu buat kerja gilir2 tangan. kejap guna tgn kanan.. Kejap guna tangan kiri..

RJ45 Sa terbalik. 1 kearah lain n 1 kearah lain.. UTP kabel pun, susunan warna xbetul. Sebelah bermula dari atas n sebelah lg bermula dari bawah.. Adehhh... Kena buat semula.. Itulah. kalo dah diri tuh mcm tuh, guna 1 tangan jek.. Geram kat diri sendiri.. Huhu. Cuba fokus guna sebelah tangan jek.. Alhamdulillah.. Berjaya!

Apa pun, Sa syukur diberi anugerah mcm nih.. Cepat siap keja.. huhu.:P apa pun, Syukurlah dengan nikmat yg ALLAH anugerahkan.. Tenkiu, ALLAH!

IMBAU KEMBALI

Salam.. Alhamdulillah.. Hati Sa makin terubat.. ALLAH bg ketenangan walaupun susah terima apa yg berlaku.. Doakan ya. Kat sini Sa nak share sal Sa ngan sahabat2 di sini..

Hari tuh hari yg Sa rasa pelbagai rasa.. ada rasa sedih.. Ada rasa hepi.. mcm2.. Bese la kan.. Lumrah kehidupan.. Huhuhu. Ptg tuh balik lambat. Ada Sa, Yana, ummu n Izzah. Adik2 yg Sa sayang... Bhah n Zati dah balik.. Hihihi. Langit ptg tuh cantik sangat.. Ceria jek ptg tuh..

Maen2 jek sementara tunggu balik.. kesian Yana, Ummu n Izzah.. Melayan Sa yg agak ntah pape nih.. Mereka memahami.:D maen kejar2, nyanyi2 n mcm2.. Waktu tuh terasa rindu sangat masa bersama Huda.. Kalau ALLAH panjangkan umur Sa, nak sangat Sa temukan adik2 nih ngan Huda.. Kumpul org2 yg Sa syg sama2 semuanya..

Haa.. Nih Yana n Izzah.. Sy jek dierorg nih gedik2 soh Sa amik gambar.. Hahahahaha.. Xbaek2.. Tp petang tuh mcm sekejap jek berlalu.. Sementara menanti merah senja dibawa pergi.. tapi waktu mcm nihla amat2 dihargai.. Amat2 menyentuh hati...

Ahhh! Pencuri kacang dicekup! Glurpp! Abaikan muka Sa yg cuak tuh.. Mereka yg zalim nih snap. Hahahhaa.. Zalim la sgt..:P Agak2 kemana kacang2 tuh yek??? Huhu. oleh sbb diri nih ALLAH kurniakan hati yg mulia.. erkk?? Ameen.. hihi... Maka, kacang2 tuh berjaya diedar 1 bas bg mengisi mulut2 insan yg ada... hahahaha.. kesian Izzah.. Pe pon, tenkiu Izzah! hihihi..

Hihihihi... Nih Sa sj mengada2 lembikkan badan.. Huhuhu.. Agak mengada2 Sa nih kan? hihihi.. mengada2 pon, baek hati tau! Hahahahaha. Sa harap sangat dierorg akan terus hepi.. hepi bersama Sa n Sa mampu hepikan dierorg.. tp kdg2 mmg xberjaya.. Kdg2 agak menyusahkan.. Pe pon, tenkiu, ALLAH sbb kurniakan dierorg... Huda, Satu masa kalian akan bertemu!

~ Ya ALLAH, peliharalah mereka..
p/s: Buat Ngah.. Kuat ya!, Buat Ira: Jgn cdey2.. Buat diri nih: Jaga hati!:D

DOA UNTUK KEKASIH

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Ya Allah...
seandainya telah engkau catatkan...
dia milikku,tercipta buatku...
Satukanlah hatinya dengan hatiku.
Titipkanlah kebahagiaan antara kami...
agar kemesraan itu abadi...

Ya Allah, Ya Tuhanku Yang Maha Mengasihani...
Seiringkanlah kami melayari kehidupan ini..
Ketepian yang sejahtera dan abadi...
maka jodohkanlah kami...
Tetapi Ya Allah...
seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan milikku...
Bawalah dia jauh dari pandanganku..
Luputkanlah dia dari ingatanku...
Dan peliharalah aku dari kekecewaan...

Ya Allah, Ya Tuhanku Yang Maha Mengerti...
Berilah aku kekuatan...
menolak bayangannya jauh ke dada langit...
Hilang bersama senja yang merah...
agar aku sentiasa tenang...
Walaupun tanpa bersama dengannya...

Allah Yang Tercinta...
pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu.
Sesungguhnya apa yang Engkau takdirkan...
adalah yang terbaik untukku...
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui segala yang terbaik bagiku...
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui segala yang terbaik bagi hamba-Mu ini...
Ya Allah cukuplah Engkau sahaja yang jadi Pemeliharaku di dunia mahupun di akhirat...
Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran...
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
Agar aku dan dia bersama-sama dapat membina kesejahteraan hidup...
ke jalan yang Engkau redhai...
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah...
Ya Allah... berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat...
Dan peliharalah kami dari azab api neraka...
Amin...Amin...Amin ...Ya Rabbal a'lamin....
~ Mengubat hati luka..=.= Xakan silap lg.. Tenkiu, ALLAH.. Masih bagi kesempatan utk Sa jaga hati nih..

KeSiBuKaN + KeSeRaBuTaN

Salam.. Alhamdulillah.. Masih bernafas lg... Skrg, makin hari makin sibuk.. Huhuhu. Normal la kan kalau bergelar pelajar nih.. Hihi. Kesibukan melanda.. Ngeh3. Tp Ngah2 sibuk nih la mcm2 masalah laen dtg.. Buatkan Sa dalam keserabutan.. kalau Kesibukan+keserabutan=??? Jawapannya, Kesawanan la kan??? Hihihi. Memandai jek.. Xbaek2.. Kne syukur, Sbb ALLAH uji..

Apa yg buat Sa sibuk sgt nih??? Dah gaya menteri da.. Hihihi.. Semestinya.. Sa duk sibuk ngan program2 kat kolej nih la.. First, Lawatan RK.. Lawatan utk bdk2 Rangkaian Komputer atau omputih sebut network. :P Lawatan nih merangkumi 15% utk subjek nih.. Byk gak tuh kan. Hihihi. Pening gak la sbb mcm byk ag xsettle tambah lg Sa nih Setiausaha.. Akan ke KL 21 Mac mlm hingga 24 Mac.. Skrg ngah cari sponser lg.. Doakan ya!



Second, SUPERB'11!!! Simposium Penulisan Remaja n Belia 2011. Akan di adakan pada esok hari, 12 Mac.. 8.00 pagi hingga 9.00 mlm. Nih pun, Sa masih pening2 lg.. Lg2 bila pegang jawatan Timb. Pengarah Program.. Maaf buat adik2 Kelab Penerbitan Kreatif(KPK) kalau diri nih byk sgt kekurangan.. Terlalu byk kekangan.. Haa.. Dengan kesempatan nih, Sa nak ajak la saape2 yg berminat.. Jom la! Maaf baru berkesempatan promote kat sini..



Third, HAIKU! Tarikh yg Sama ngan SUPERB. HAIKU nih bawa maksud How Actually I Know U.. Kira mcm family day buat persatuan AMITS.. AMITS tuh ape? Hehehehehe.. Tgk gambar kat bawah..:D Program nih dari pukul 8.00 pg hingga 5.00 ptg. Huhu. Oleh sbb bertindih, So.. terpaksa lah belah diri Sa nih jd 2.. Hahahaha. Ada ke patut. Keputusannya, pagi, Sa akan bersama sahabat2 AMITS sampai tgh hari.. Tgh hari atau ptg tuh, akan ke SUPERB sampai mlm... Xdelah lepas mana2.. Doakan jln lancar yek.



Huhuhu.. Penat pon ada.. Tp xbleh rungut. De yg lg penat drp Sa.. Apa pun, harap Sa kuat.. Lagi2 ngan keadaan metal yg xstabil nih.. Bkn sakit mental yek! Hahahaha.. Mcm2 masalah.. tp kesibukan nih la yg buat Sa lupa masalah2 tuh semua.. Serabut lak bila tetiba teringat.. Hahaha. Ntah pape Sa nih.. Moga ALLAH membantu dlm setiap jalan..
* Next program... SUKSES'11.. Moga dipermudahkan..
~ Terpaksa melepaskan Rekreasi kayak n AGM/Reunion SMAKL utk program2 di atas.. apa pun, ALLAH dah susun yg terbaek! Hajat doa kalian!

RK di JERAM LINANG

Salam semua... Sihat kah? Huhu. Moga2 sihat yek! Just nak share pasal Jumaat lepas, Sa n kwn2 Kelas Rangkaian Komputer, RK atau omputih panggil, network :P pergi ke Jeram Linang.
Untuk apa? hehehehe.. korg percaya x kalau kitaorg pergi utk belajar? Hihihi. Yup! Pergi utk belajar. kelas ganti. Alang2.. Sambil menyelam, minum air la kan.. Hihihi.


Alhamdulillah sgt2.. ALLAH bg peluang Sa tenangkan fikiran.. Walaupun blaja, tp, enjoy! Cuma hati nih xmampu gembira seperti yg lain.. Maaf shbt2ku.. Diri ini terpaksa berpura2.. Abaikan! Hahahahaha.. Sengal btol Sa nih.. Hik.. hik.. hik..

Yang bestnya, blom lg org abis belajar, Sa dah lari nak maen air.. huhu. Awal2 lg mintak kat Puan Harzun nak maen air.. Hihi. Masuk kaki pun jadilah memandangkan Sa xboleh mandi mcm dierorg.. Huhu.. Kesihatan ini xmengizinkan.. Apa pun, seronok dpt sama kwn2..

Antara kaum adam yg ada..


Yg baju putih tuh anak Puan Harzun..;)


Ini kanak2 sedang belajar..:P

Fokus2..
Dlm hati tergugat ble tgk sekeliling org duk main air..
hihihi..

Faris, Rozeey n Sadiq :D


Ohh.. My group!
Siapakah yg sdg mkn lolipop tuh???:P

Anak cina sdg baca doa mkn..

Maisarah n Maisarah..
Aimi Maisarah nama si kecik nih..;)
Ibu yg penyayang...
Inilah Puan Harzun kesayangan sa!:D

Bersama Tika n Piroh
Memandangkan sem nih, sem last Sa bersama dgn kebanyakan antara dierorg nih, kenangan nih amat2 bermakna.. Kebanyakan akan abis sem nih.. Sa jek sem dpn.. Huhu.
Korg... Lepas nih, korg dah xdapat sama2 ngan Maisarah nih lg.. Xmcm skrg da... Korg jangan lupa Sa tau! Sa akan selalu ingat korg walaupun korg mungkin xkan ingat Sa. hehehehe.. Xde dah tangan nih utk kaco2 korg.. utk sekat2 korg masuk kelas...
Xde dah Sa utk tegur korg.. "Korg mesti rindu aku kan???" bila tiap kali masuk kelas.. Xde dah Sa nanti utk buat korg byk gelak.. Hahahhaa. Xbaek kan buat org byk gelak.. Byk gelak, nnti hati mati.. toing! Kan dah terkena.. huhu. mintak2 hati korg xmati.. Sbb nanti kalo mati mesti lupa Sa.. Hihihi..
Nanti Xde dah Sa utk edar gula2.. Edar coklat utk korg kan? Xde dah Sa utk korg usik.. utk korg tgk org merajuk.. Apa pun, Terima kasih! Tenkiu! Syukran! Xie xie! Sbb sudi hadir dlm hidup Sa! Moga ALLAH bg yg terbaek utk korg..
~ Maaf atas gambar2 curi kat atas..

Nasyid Indie Vol.2-Nasyeed Semesta

Salam.. Dah lama Sa tunggu kemunculan album nih.. huhuhu. Kalau dlu, Nassyed indie vol.1 Sa dapat awal2.. Huhuhu. Kali nih, xkot.. Walaupun ternanti2. hahahaha. Ntah pape..

Bulan nih terlalu byk duit keluar sampaikan cd sekeping nih pun xdpt nak dapatkan.. Biasa dpt free tp kali nih da xbleh free.. :P Xde da insan itu utk menghadiahkan.. Hahahahaha.. Ntah pape. Nak free jek! Huhu. Xpe2.. Pe pun, Sa tetap support... Bkn senang nak bangunkan group2 camnih.. Mmg tabik spring la Bro Halim! Hihihi... Moga ALLAH memberkati juga setiap usaha.

Haaa.. Pada korg, jgn lupa dapatkan album nih yek! Konpem xnyesal! 14 Mac nih, Insya Allah di pasaran! Sape tempah awal2 dapat diskaun. Huhu. RM 24.90.. Dapatkan tau!


~ Pening fikir utk carikan sponser lawatan. Ada yg nak sponser x??? Huhu. bg la sket.. Byk pahala.. Huhu.

p/s: Buat sahabatku, walupun blom bleh dptkan cd tuh, lagu tuh dah ada di blog nih. Hihi. teruskan langkahmu, sahabatku..:D Moga ALLAH memberkatimu..

NIKMAT POKAI n__n

Salam.. Hehehehe.. Nikmat pokai??? Pokai pon nikmat ke??? Huhuhu. Nikmat2.. Xcaye??? Meh nak cerita.. Huhu.MySpace

Beberapa hari lepas, Sa amat2 pokai.. Xde duit. Huhuhu. Ayah belum masukkan duit. Lagi pun xsampai 4 hari ayah bagi duit, dah abis.. So, nak mintak pun agak2 la dalam seminggu dulu kan? Huhu.. Berpokai la.. Tp Biasanya Sa n kwn2 main topup2.. Fhm x topup mcm mana? Urmm. maksudnya, kalo ada antara kitaorg yg pokai, semua akan hulur duit. Paling kurang, seorg mesti ada duit kalo dah semua pokai.. Huhu.


Gambar apa lak atas nih??? Hihihi... Inilah antara kenikmatan pokai.. hahaha. Kebetulan hari tuh, semua pokai.. Semua ketandusan wang. Huhuhu. Kesian2. Lagi kesian bila kami yg selalu di cop anak datuk nih, bleh pokai.. hahahaha. Tp kami xkesah pun sbb sebenarnya setiap bulan kami akan menghadapi krisis nih.. hahahaha. Org jek yg xprasan. Ngeh3. Oleh sebab perut kami terlalu lapar, xtertahan laparnya, korek jugak duit. Kot2 lah ada.. Jumpa la jugak.. Rm 1.. Rm 2.. Sen2.. Kumpul2 cecahlah dalam RM10. Fulamak aii! RM10! Kaya tuh! Bila pokai, RM 1 pon bleh kata kaya.. hahahahaha.

MySpaceBelilah nasi putih dalam RM3 pastuh beli lauk ayam goreng seketul, ayam gulai seketul n ayam kicap seketul. Pokai pun boleh mkn ayam??? Hahahahaa.. Mestilah.. Kamikan anak datuk.. Huhu.. Riak2.. Xbaek2.. Kumpullah kami berlima di dalam surau ostel.. tempat kami selalu lepak.. Semua dah gaya pelarian. mcm kebulur. Lama xjumpa makanan. Alhamdulillah, ALLAH masih bagi kami hidup.. Mampu mkn lagi.. ayam lagi tuh.. Bkn penah jumpa org pokai mcm nih.. hihihi. Nikmat2..


Kalau korg perasan, apa yg kami guna utk lapik makanan? Plastik? ye.. Betul. Tp plastik apa??? Jeng3... Huhuhu.. Pandai!!! Plastik MAMEE.. Alaa.. MAMEE yg 20 Sen 1 tuh.. Belum pernah lg org buat mcm nih kan??? Hihi. Nih kami duk buat nih.. Huhuhu. Air plak??? Tgk dlm jag tuh. air apa??? Haaa... pandai.. Air paip.. Yup2. Air paip je la.. Air paip yg dimasak la.. Bkn redah air paip camtuh jek.. Huhuhu. Air masak la..
Alhamdulillah.. Berkat berkongsi, walaupun makanan xbanyak, tp semua dpt mkn.. Semua merasa... Huhuhu. Kenyang jugak akhirnya.. Syukur2.. Huhuhu. Yg paling penting, xmembazir mcm selalunya... Hahahahaa.. Nikmat pun nikmat.. Nak tau nikmatnya? Haaa. Try la... Mcm mana pun, ALLAH tetap akan tolong kita.. Percayalah...MySpace
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA