NIKMAT POKAI n__n

Salam.. Hehehehe.. Nikmat pokai??? Pokai pon nikmat ke??? Huhuhu. Nikmat2.. Xcaye??? Meh nak cerita.. Huhu.MySpace

Beberapa hari lepas, Sa amat2 pokai.. Xde duit. Huhuhu. Ayah belum masukkan duit. Lagi pun xsampai 4 hari ayah bagi duit, dah abis.. So, nak mintak pun agak2 la dalam seminggu dulu kan? Huhu.. Berpokai la.. Tp Biasanya Sa n kwn2 main topup2.. Fhm x topup mcm mana? Urmm. maksudnya, kalo ada antara kitaorg yg pokai, semua akan hulur duit. Paling kurang, seorg mesti ada duit kalo dah semua pokai.. Huhu.


Gambar apa lak atas nih??? Hihihi... Inilah antara kenikmatan pokai.. hahaha. Kebetulan hari tuh, semua pokai.. Semua ketandusan wang. Huhuhu. Kesian2. Lagi kesian bila kami yg selalu di cop anak datuk nih, bleh pokai.. hahahaha. Tp kami xkesah pun sbb sebenarnya setiap bulan kami akan menghadapi krisis nih.. hahahaha. Org jek yg xprasan. Ngeh3. Oleh sebab perut kami terlalu lapar, xtertahan laparnya, korek jugak duit. Kot2 lah ada.. Jumpa la jugak.. Rm 1.. Rm 2.. Sen2.. Kumpul2 cecahlah dalam RM10. Fulamak aii! RM10! Kaya tuh! Bila pokai, RM 1 pon bleh kata kaya.. hahahahaha.

MySpaceBelilah nasi putih dalam RM3 pastuh beli lauk ayam goreng seketul, ayam gulai seketul n ayam kicap seketul. Pokai pun boleh mkn ayam??? Hahahahaa.. Mestilah.. Kamikan anak datuk.. Huhu.. Riak2.. Xbaek2.. Kumpullah kami berlima di dalam surau ostel.. tempat kami selalu lepak.. Semua dah gaya pelarian. mcm kebulur. Lama xjumpa makanan. Alhamdulillah, ALLAH masih bagi kami hidup.. Mampu mkn lagi.. ayam lagi tuh.. Bkn penah jumpa org pokai mcm nih.. hihihi. Nikmat2..


Kalau korg perasan, apa yg kami guna utk lapik makanan? Plastik? ye.. Betul. Tp plastik apa??? Jeng3... Huhuhu.. Pandai!!! Plastik MAMEE.. Alaa.. MAMEE yg 20 Sen 1 tuh.. Belum pernah lg org buat mcm nih kan??? Hihi. Nih kami duk buat nih.. Huhuhu. Air plak??? Tgk dlm jag tuh. air apa??? Haaa... pandai.. Air paip.. Yup2. Air paip je la.. Air paip yg dimasak la.. Bkn redah air paip camtuh jek.. Huhuhu. Air masak la..
Alhamdulillah.. Berkat berkongsi, walaupun makanan xbanyak, tp semua dpt mkn.. Semua merasa... Huhuhu. Kenyang jugak akhirnya.. Syukur2.. Huhuhu. Yg paling penting, xmembazir mcm selalunya... Hahahahaa.. Nikmat pun nikmat.. Nak tau nikmatnya? Haaa. Try la... Mcm mana pun, ALLAH tetap akan tolong kita.. Percayalah...MySpace

2 comments:

aku musafir iman said...

bersyukurlah.... di luar sana, ramai lagi yg xdapat makan...

nelly said...

Bila pokai , baru tahu nak berjimat ..macam Nelly ..hahamie

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA