Sedikit Rasa...

Ya ALLAH...
Ku pohon kekuatan dariMu... Agar aku terus kuat...
Kuat untuk terus d jalanMu... Moga aku mampu menceriakan mereka..
Agar aku bisa membuatkan mereka bahagia..
Xsanggup aku lihat akan derita.... Yang di tanggung mereka...
Andai diri ini di lahirkan untuk membahagiakan... Izinkan aku menceriakan...
Hati ini sedih bila hanya mampu melihat... Dan Bila hanya mampu merasa...
Aku sememangnya insan lemah... Hanya hamba kerdil...
Tapi aku bisa kuat dengan membantu mereka...
Aku juga bisa kuat menghadapi...
Ku pohon dariMu, Ya ALLAH...
Aku sayangkan mereka.. Aku cintakan mereka...
Diri ini merasa lemah tika terpaksa berdiam diri...
Xsanggup untuk diri ini terus gembira andai masih ada yg berduka...
**********************
"Bila KEKUATAN yang dipohon,
ALLAH beri RINTANGAN untuk dihadapi...
Bila KEBIJAKSANAAN dipohon,
ALLAH beri MASALAH untuk diselesaikan...
Bila KASIH ALLAH yang dipohon,
ALLAH bagi DUGAAN untuk dihadapi...
Setiap yang dipohon pasti diuji supaya lebih dekat denganNYa..."
***************************
Sa btol2 se sedih... Tiap kali Sa nak gembira, Sa tahu ada yg sedang bersedih? ALLAH tahu Sa xsuka de insan bersedih bukan? Adakah ALLAH nak Sa bantu org2 camtue? Mampu ke Sa?Sa nak semua org yg Sa kenal... Yg Sa lihat, epy... Ceria n kuat hadapi hidup... Walaupon dalam ati penuh ngan duka, senyum tetap terukir.. Mampu membahagiakan... Sa skrg, dah malas nak pk sal masalah yg Sa de.. Biarlah sume tuh... Kdg2 mmg terfikir.. Tp tepis jek. Biarlah kita berduka, asal insan sekeliling lihat kita tersenyum bahagia... sbagai penguat mereka utk terus gembira n bahagia...

0 comments:

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA

Syoknyer Blogging

BlogMalaysia.com