RINTIHAN HATI ADIK

"uweks..uwek.." adik mula terdengar sesuatu yang xpernah adik dengar..adik mula bergolak-golak di suatu tempat yang adik rase tenang dan nyaman..adik berpusing-pusing dan menari-nari..owh seronok nya..adik mahu sentiasa begini..tapi kenapa adik dengar bunyi tu lagi..adik mula duduk diam-diam di suatu sudut..dah hilang bunyi tu..adik dgr suare kasar ckp.."i love u dear.."adik rase itu suara papa adik!ye suara papa..adik nak tgk papa..selepas beberapa ketika adik dengar suara halus berkata.."i love u too dear..tp knapa i muntah-muntah..jangan-jangan..."eyh itu suare ibu!suara ibu adik..minta maaf ibu..adik buat ibu muntah..adik tak pusing-pusing da adik duduk senyap-senyap ye ibu..adik sayang ibu.. hehe adik dah tak dengar ibu ckp apa..sebab adik terlalu gembira..adik ada ibu..adik ada papa..seronok nya..

Adik tengok diri adik sekarang..adik da ada tangan!!adik da boleh pegang rahim ibu..adik da makin besar..adik dengar ibu ckp.."u..mcm mana ni,baby ni mcm mana.."kemudian adik dengar papa cakap,,"i xda duit la..bia je la.."adik hairan la..ibu macam tak suka adik..tapi dia tak cakap pon..adik selalu dengar ibu nangis..kesian ibu..kenapa ibu nangis..ibu tak dengar bila adik tanya..ibu..adik minta maaf kalo kehadiran adik membuat ibu nangis..tapi ibu dengan papa yang mengalu-alukan kedatangan adik dulu..adik suke dengar suara ibu bermanja dengan papa..adik pon nak rase ibu manja-manja an adik..adik nak tgk muka ibu..seronoknya..ibu..adik nak makan yang buah masam-masam tu..sedap nya..adik dengar ibu suruh papa cari..tapi papa marah-marah cakap menyusahkan..adik terus diam..adik tahu papa marah adik..tapi ibu...urm bia la..adik tengok diri adik..adik da makin besar..adik da ada rambut..adik teput-tepuk rahim ibu..tapi ibu jerit-jerit marah adik..ibu cakap ibu tak suka adik..betul ke ibu benci adik..dulu papa benci adik..sekarang ibu pun benci adik..apa salah adik..adik xtahu apa-apa..ibu jangan marah adik..adik minta ampun kalo adik buat salah..tapi salah apa yang adik da buat..ibu adik nak ibu belai adik..sebab bila besar adik nak jaga ibu..adik nak jadi anak soleh..nanti dekat akhirat adik boleh tolong ibu..ibu jangan marah adik ye..

Ibu!!adik xsabar nak lihat muka ibu..adik dengar suara papa..ibu adik nak keluar..adik nak tengok dunia luar..ibu sabar ye..adik keluar elok-elok..adik xnak ibu sakit..eyah..eyah!!yeah..akhirnya..adik dapat lihat dunia..adik keluarkan suara adik..adik gembira..tapi mana ibu??ibu tak nak cium adik ke?adik sejuk..ibu xnak peluk adik ke..ibu..adik dahaga..adik nak susu ibu..tangan kasar pegang adik kuat-kuat..papa ke?papa..adik sakit papa..papa jangan buat adik macam ni..papa balut adik dengan kain..terima kasih papa..adik sayang papa..tapi adik nak ibu peluk adik..kenapa xde orang azan kat adik??papa cepat la azan..adik nak dengar..eh!papa!!kenapa papa tinggal adik kat sini??papa!!adik nak papa..



Adik sakit..banyak semut gigit adik..kenape semut gigit adik..jangan la..adik sakit..papa kenapa tinggal adik..ibu..adik sejuk..adik lapar ibu..sampai hati ibu..adik tahu adik memang tak dirai..tapi apa dosa adik..adik dah tak tahan dah..badan adik sakit..sesungguhnya adik gembira dapat melihat ibu,papa dan dunia..walaupun sementara..adik sedih kenapa adik tak diterima..tak apa..adik akan pergi jauh meninggalkan dunia..ke tempat yang lebih damai..ibu,papa renungkan lah apa yang ibu dan papa lakukan..sesungguhnya adik tidak berdosa..

~ Mewakili ADIK yg xbersuara... Sblom nih Sa de letak kat ruangan Biro Penerbitan post nih.. tp tetibe se nak share kat sini lak... Pe pon, berfikirlah atas setiap perbuatan..

0 comments:

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA