Setitis tinta buat Kak Sa

Kala hariku disapa mendung
Terbit mentari dari teguranmu
Membawa sinar dalam hatiku
Kala kealpaan menyapa hati
kau layangkan pedomanmu
Moga terurus gerak jalanku
Kala kuterpaling dari yang satu
Kau pimpin dengan baktimu
Pesan belas mendidik aku
Meski saat itu kau kecewa
Namun ku tahu andai
Kau tak ingin ku lebih kecewa sepertimu
Memang payah menongkah badai
Memang lelah membuang onak
Memang susah meredah duri
Kadang-kadang aku tersungkur
Kau juga ada tergelincir
Namun pesanan warisan tetap kau titipkan
Aku hargai...aku hargai
Betapa keyakinan batu asahan
Ukuran kesyukuran
Panjatan kejayaan
Kekuatan suburkan quwwah
Keyakinan suburkan qudwah
Keimanan suburkan ibadah
Kasih sayang suburkan ukhuwah
Dalam medan perjangan
Giliranku mendoakan pesan
Tirakat dikau padaNya
Moga diberi kekuatan
Moga diberi keyakinan
Moga dianugerah kecekalan
Meskipun hari lalumu
kau sering tergelincir
Moga kini kau sampai
ke puncak jaya...Amin...
Doa padamu...impianku
Restu padamu...kekuatan
Harapan padamu...kejayaan
Damba padamu...istiqamah

(nie la adiah utk aku smpena SPM '07.dr adik2 gen 2 yg tersyg...xspecially SAZA SA.di beri pd hri ahad-11/11/07:10.00 pm..)

0 comments:

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA

Syoknyer Blogging

BlogMalaysia.com