Kerana CINTA...


Aku de sorg kwn yg amat baik...bgitu baik bgku...1 hr aku dpt tau yg kwn aku 2 mengandung...hasil dr hbungan yg haram.Oleh sbb aku xpuas ati,aku amik keputusan utk lihat n dgr snirik dr mulut kwnku 2...kteorg jmp kat Mayang Village,Mydin Mall sbb kbetulan aku bru jek balek dr Perpuatakaan Awam yg de dkt c2..k..aku pon jmp dier an...mula2 2 aku tny bnde bese2 jek..tgh2 2 bru aku tany pe yg aku nak tny..dier pon citerla..k..aku bhasakan kwn aku nie L ek?k...L citer dier knal sorg laki nie...panggel dier M...asalnye dierorg nie cm adik n abg angkat jek...tp beselah...mula2 jek cm2..pas2 lme 2 laen sket.bertambah rapat...slalu msg 24 jam...saling amik brat...smpai 1 mase dierorg amik kputusan utk COUPLE...couple la dierorg 2...slalu jmp... saling amik berat ag..bertmbah rapat..yg 2 majuk yg nie pujuk...yg nie majuk yg 2 lak pujuk.. cam belangkas...cam merpati sjoli...ciap dah prancangan utk sehidup semati...1 mse L bwa M dtg umah.sje je nak bg fmily dier knal...tp lain yg jd...ayah L xske M...ayah L xske L kwn ngan M... sbb penampilan M cam org yg xde mse dpn.tmbah lg M 2 mmg dah xblaja..dah lme berhnti...sbb xminat blaja...L cdey ngat...Dier syg M..syg ngat...lbih dri diri dier snirik..dier ckp,dier rela mati kalo xleh idup ngan M..smpai 1 mse L amik kputusan utk ikut M...Ayah L mrh ngat smpai xngaku anak.L pon lari ikut M.spnjang 2,L duk sebumbung ngan M...kalo dah cm2,fhm2la...cm2 bleh jd..akhirnyer dierorg terlanjur...mula2 L amat takut...takut ngat...Dier takut risiko yg dier akan timer...tp stelah d pujuk oleh M, L dah ilang se takut 2..n dierorg berani utk wat bnde terkutuk 2 ag...wak2 2 se takut pd Allah dah xde...bg L, ckupla dier dah dpt M...n ckupla dier dpt bersme M...2la kalo dah mabuk CINTA...xlme 2 hbungan L ngan M nie cm renggang...M slalu mrh2..L slalu kne hina...M slalu ltak slh pd L..M panggel L prempuan murahan...kcian L..Bru la L tau M bkn syg dier ngat...ble dah serik,L balik utk duk ngan fmily dier. fmily L xleh timer. cume kakak L je yg snggup timer L. wak2 2 L dah ngandung...d awal kehamilan...L tinggal ngan kakak dier kat Panji Alam. L bgtau dier nyesal ngat...dier dah xtau nak wat cane...hny taubat je jlnnyer...dier berserah ngan pe Allah ten2kan utk dier skrg n mse dpn... n wak2 aku jmp L,kandungan dier dah 4 bulan lbih...n skrg L slmat lhirkan baby boy...pe yg aku citer nie bkn rekaan tp niela realiti yg berlaku pd kwn aku...pd kwn2 sumer, jgn amik mudah ngan cinta...idup nie mmg indah ngan cinta...tp de btasannye.cinta 2kan cm bunga yg sdg mekar...cntik,menarik n mnawan...tp wlaupn g2,sampai 1 mse bunga 2 akan layu n tnduk myembah bumi...CINTA...cinta 2 hdir pd ati...lenyap pd bibir...ilang pd fkir...lelap pd mata...dia hdir bagai cahaya...dia akan pergi tinggalkan sengsara...kerana butanya mata yg terbuka...CINTA itu...lksana mutiara...ilang ninggalkan serpihan...berbukit hmpunan sesalan...krn ati...tnda dlm PERHUBUNGAN...

(^_^) wat L: Sa msukkan citer sal L bkn sj2...just nak kgsi ngan yg lain agar dierorg dpt amik ikhtibar dr citer L...sa mmg xpndai nak citer tp sa try utk smpaikan.biar remaja laen tau pe yg ptut dierorg lakukan utk mnjamin idup n mse dpn dierorg. thanx sudi kgsi ngan sa... mulakan idup baru n kuatkan smangat...mg Allah meredhai L...

0 comments:

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA

Syoknyer Blogging

BlogMalaysia.com