Perginya Seorang Insan

Peritnye bila orang yg kita sayang pergi tinggalkan kita kan? Se lemah fizikal n mental nih... Lagi2 kalo org tue btol2 bermakna dlm idup kita nih.. Camtue la Sa se skrg... Hampir kol 3 pagi td, Sa dapat panggilan dari Abg Iwan. Gtau yg Ibu Shila iaitu ibu angkat Sa dah meninggal.. Dah xde... Terkejut Sa. Mmg btol2 terkejut... Xtau nak cakap cane..

Abg Iwan cakap ibu ninggal waktu tidur. Masalah pernafasan... Agak terkilan Sa. padahal baru jek subuh smlm ibu call... Kejut Sa subuh. sblom nih ibu xpernah call kejut subuh sbb ibu kat Singapore. Tapi waktu ibu call subuh tue sronok sangat Sa... Yelah.. Dah lame xdengar suara ibu n dah lame xjumpa ibu sejak dier duk kat sana... Ibu sempat lagi pesan kat Sa... Blaja rajin2, jgn nakal2, dengar ckp ibu ayah, mesti jaga perangai biar cepat matang, jgn suka gaduh2, jgn lupa ibu n jgn wat ALLAH marah...

Kalo ingat pesanan ibu subuh tue, mesti menitis air mata nih... Rupa2nye tue kali terakhir ALLAH bg Sa dengar suara ibu... n kali terakhir ibu wasiatkan Sa... Padanla Sa xleh nak tidur smlm... Serba serbi keja xjd... Cam ntah pape wat keje... Smlm Sa xleh nak tdo... Mcm2 Sa wat untuk bagi mata nih pejam. Tapi... tetap xleh. Upenye sbb nih... Ibu nak tinggalkan Sa... Sekelip mata jek ALLAH amik ibu... Hanya sebab masalah pernafasan. Sa slalu de masalah pernafasan. Tapi ALLAH tetap hidupkan Sa lagi... Urmm. Mungkin ALLAH nak bagi Sa kumpul amal byk2 kot...

Ibu Shila ibu yg baik.. Moga ALLAH tempatkan ibu di tempat yg terbaik. Sa sayang ibu.. Kali nih Sa redha ngan pemergian ibu... Lagi pon, sblom nih dah ramai insan yg Sa sayang, yg penting dlm idup Sa, ALLAH amik.. Sa trima... Sa tau Sa pinjam jek dari ALLAH... Skrg dah kne pulangkan... Tp sedih n perit msih terasa... Wajah ibu terbayang2... Senyuman ibu... Slalu d ingatan Sa... Tapi cane pon, Sa kne teruskan idup... Kena jadi baik... Jd solehah.. Selalu doa untuk ibu...

Sa dah xtau nak citer pe lagi.. xtau nak coret pe lg... Cuma Sa nak wat kesimpulan, kita nih makin lama idup, makin dekat ngan detik kematian... So, hargai lah idup nih.. Jgn sia2kan... Sa ingatkan diri Sa skalik... Moga ALLAH redhai kita sume...

2 comments:

kim_HasNuL said...

innalillah~ pd DIA kte dtg, Pd DIA jugak kte kembali.. ajl beliau da smpai.. kte yg idup nih kne truskn khdupan.. peringatan wat kte yg kte xslamanya idup, akn tba gak time kte nnti sa.. tp xtau ble.. Alfatihah utk beliau.... moga dicucuri RAHMAT NYA dan trgolong lam org2 yg briman.. amin~ Doa buat beliau sa jgn lupa..

cintahati said...

Amin juga Kim_hasnul..

Ujian untuk memantapkan keimanan..
Teruskan Perjuangan...

 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA