PUTUS CINTA

Sa putus cinta??? Esshhh... Tidaklah... Bukan. Sa terdetik untuk celoteh kat sini sebab teringatkan seorg kakak yg putus cinta semalam. Sa kenal kakak tu xdelah lama sangat. kira baru juga la.. Kenal pun melalui ex-Bf dia. Xperlulah sebut apa nama kakak tu n siapa ex-Bf dia kan..


Sedih juga dengar suara kakak tu menangis. tp Sa xtau nak buat mcm mana. hanya mampu dengar n nasihat agar bersabar jek n ckp apa yg termampu je. Sori, Kak.. Sa hanya mampu mendengar.Photobucket

Mungkin ALLAH nak bagi hambaNya berfikir akan apa yg terjadi. Mungkin sbb ALLAH nak kita fikir, hanya cintaNya yg layak kita tagih.. Bila masuk dalam alam cinta nih, hati akan terus diuji.. Org yg xbercinta pun hatinya selalu diuji.. Apatah lagi yg bercinta kan? Hehehehe.Photobucket

Apa pun, mana2 cinta xdapat atasi cinta ALLAH. Cinta itu mmg anugerah yg ALLAH kurniakan pada kita.. Tp xsemuanya indah.. Untuk tahu indahnya cinta.. Untuk merasai nikmatnya cinta.. Belajarlah untuk mencintai ALLAH... Sa pun sekarang sedang belajar. Slow2.

So, pada yg lemah akibat putus cinta, bersabarlah.. ALLAH telah susun yg terbaik untuk kita.. ALLAH xkan mengecewakan kita. Jangan bersedih. Janji ALLAH itu pasti! Pada yg xbercinta pun, jangan fikir anda tidak akan masuk ke alam cinta.. ALLAH akan sentiasa menguji hambaNya.. Moga terus istiqamah..52

~ Mood Mlm nih: Sa nak jadi wanita solehah! Esok pagi, bertolak balik umah!!! Selamat tinggal ostel!!! Selamat tinggal Kelantan!!!26

AKU BENCI ROKOK!!!

Salam sayang buat semua... Pagi lagi, Sa dah jadi moody. Tp kejap jek! Hahhahaa.. Sa mana boleh moody lama2. 15 minit jek td.. Huhu.


Pagi tadi, Sa pergi kedai makan dengan Izzah.. Nak beli roti canai.. Huih.. Ramainya bapak2 org.. abg2 org kat situ.. Sementara tunggu roti canai tuh, sembang2 la dengan Izzah sambil tengok sekeliling..


Adehh.. Mcm duk dlm umah asap lak.. Yelah.. Keliling pakat duk hembus2 asap.. Sedut2.. Keluar.. Sedut2.. Keluar.. Kalau ye pun, nak mati, xyah la bawa org lain sama.. Haaa.. Kan dah xsopan ayat.. Panas hati sebenarnya bila ingat balik tadi.. Cool2. Ngeh3..

Kesian gak kat org2 yg merokok nih.. Tapi, org2 tuh kesian kat org mcm kita nih x? Hidu bau rokok.. Bkn diaorg jek yg sengsara nanti. Kita yg xde kaitan pon leh sakit sama.. Urmm. Mcmlah diaorg xtau! Haaa.. Hisaplah byk2.. Kalau rosak jantung ke.. buah pinggang ke.. ginjal ke.. apa ke.. Nanti jawab sendiri kat ALLAH akhirat nanti..

Bak kata salah seorang driver kolej Sa, " Dah terlanjur dik.. Xboleh buat apa dah.. Skrg jadi keperluan dah.." Pandailah! Sa malas nak jawab lebih2.. "Yela tuh, pak cik.. Nak 1000 daya.. Xnak, 1000 dalih. Kat akhirat nanti, jawablah dgn ALLAH.." Itu jek yg mampu Sa balas.. Harap bolehlah dia berfikir..

So, buat siapa2 yg skrg masih merokok ke.. Teringin nak merokok ke.. yela kan.. Konon, MACHO.. Huhuhu.. Oppss! Xdela.. Bukan perli.. Ngeh3... Buat2 yg berkaitanlah.. Hindarlah.. Ingatlah org yg tersayang.. Huhuhu.. Rokok hanya membawa derita.. Bukan memberi bahagia.. Cheewah! Huhuhu.

Sa memang benci rokok.. Tp xbermakna Sa benci perokok.. Sbb apa yg Sa benci ialah sikap merokok tuh.. Bknnya org yg merokok tuh.. Benci tuh biarlah pada sikapnya.. Bkn pada orgnya... Manalah tahu kan xpasal2 org tuh jd kita punya tuuuutttt satu hari nanti kan.. hahahaha.. Aturan ALLAH.. kita xleh jangka.. Tp Doa2lah moga ALLAH bg yg terbaek..

Moga pintu hati perokok2 tegar.. perokok2 kdg2.. perokok2 jarang2.. Perokok2 sekali skala, terbuka utk menyayangi diri n org sekeliling mereka...

LAST PAPER!!!

Huhuhu. Lagi 1 paper..Sronoknye!!! Hahha. Systems Analysis and Design pukul 9pg pada 21 hb nih.. So, masa 5 hari nih kne la pulun subjek nih. Mesti skor A lagi nih.. Huhu.


Tapi bila fikir2, cdey la pulak. Urm.. yela.. Nanti tinggal Sa sensorg... Ummu balik 18hb.. Lusa.. Yana lak 20hb.. Izzah pun mungkin 20hb.. Bhah mgkin duk ngan Asma' atau Pikah. Bdk2 bilik Sa lak 20hb dah balik. Sensorg la...34

Urmm. xpela.. Redha.. Nih yg buat Sa xsabar nak balik.. Lari dari dunia yg sunyi.. n sepi.. Xleh bayang suasana bila kne tinggal sorg2 nanti.. Ah! Xnak bayang pon!17

Kalo ada insan yg kurindui tuh kan best... Urmm.. Xpela.. Moga ALLAH tetap eratkan tautan hati nih...Photobucket

MENGHITUNG HARI

" Selamat pulang rasa ke asal jiwaku..
Selamat kembaliaku ke jalan lurusMu..
Selamat datang cinta ke ruang hatiku..
Hari ini ku terus menunggu..
Hari yang selalu penuh baru.. "23

Alhamdulillah.. Skrg dah lega sket sebab tinggal 1 paper lagi utk di tempuh.. SADM 21hb nih.. 22hb dah boleh balik!!! Hihihi. Urmm. Hari nih Sa sensorg kat bilik. Kesihatan yg kurang. Seminggu Sa tahan sakit, tp hari nih makin parah plak.. Alhamdulilah xde exam.. ALLAH dah susun yg terbaek.. Hehehe. Sempat la sihat balik.30

Ngah final nih, mcm2 ALLAH uji.. Dari segi kesihatan, pelajaran n hubungan.. Hihihi. Tp ujian ALLAH tuh indah kan.. Sa pun kdg2 rasa xmampu tapi, mesti kuat juga...

Xsabarnya nak balik!!! Mengadanye!46 Menungu ayah.. Bila lah nak dtg amik barang.. Ambil barang jek. Tuan punya barang tetap kena tinggal sini sampai abis final n balik sendiri dengan bas.. Cdeynyee..33

Sabar je la.. huhuhu. Skarang, menghitung hari.. Hitung hari nak balik.. 22hb balik.. 23hb dah kne ikut ayah pi KL.. Huhuhu. Misi utk cuti nih, jaga nenek!!! Yeeepiii!!!Photobucket

Ok lah.. Penat..Pening kpala.. kne rehat.. hihi Sa pun xtau pe yg Sa merapu nih. Hehhe. Lagi 6 hari nak balik!!!Photobucket

UKHUWAH itu INDAH

Salam. Tiba2 diri nih merasakan cemburu ada dlm diri.. Yup. CEMBURU! Tadi, Sa berborak dengan salah seorg siswi di kolej. Bla Sa mula bersuara, faham2 ah susah utk di 'stop'kan.. Tp insan itu melayan je Sa walaupun sebenarnya Sa bukan kenal n rapat sangat dengan insan itu. Tp Dlm kalangan siswi xmenjadi pelik kalau Sa tiba2 bercerita dengan mana2 org..

Sedang asyik Sa berborak, ada panggilan utk insan itu. Owh.. Sahabatnya. Lama mereka menyembang n Sa hanya diam melihat. Waktu itu, Sa terasa amat cemburu. Bkn cemburu sebab yg menelefon itu mengganggu jalan cerita Sa, tp cemburu sangat2.. Sbb Sa mmgnya sedang merindui Sahabat2 Sa yang jauh. Huda.. Hidayah.. Chumel... Terasa sebak bila teringat.

Utk final nih, Sa belum berkesempatan utk call mereka atas kekangan masa n kredit.. Hanya msg sahaja. Tp kdg2 xberbalas.. Sa faham. Mereka mungkin sibuk n mungkin juga xada kredit. Hihihi. Xkisah pun sebenarnya.. Tp diri nih btol2 merindui mereka.. Rindu saat mesra.



Cemburu tadilah yg btol2 buat Sa makin rindu mereka. Sangat2 merindui. Lagi2 skrg ngah final. Eh.. Apa kaitan dgn final??? Hahahahaa. Ntah. Huda, Sarah rindu sama2 dengan Huda.. Hidayah, Sa rindu saat kita dulu.. Chumel, Sarah rindu jugak kamu..
Mungkin ada yg terfikir.. Sa nih Ntah pape kan? Hihihi.. Sa paling gembira bila dapat kawan perempuan. Duniaku banyak bersama lelaki. Kalau dulu, hanya adik2 kawan perempuan Sa.. Bila masuk sekolah menengah, hanya Bhah n Sa' yg Sa rapat selain kawan2 non muslim.. n Bila masuk kolej, mula kumpul kawan perempuan ramai n hanya beberapa org yg Sa rapat.. Tp, ALLAH susun Sa bertemu dengan mereka2 yg amat mengambil berat tentang diri nih.. Walaupun jauh, n tidak dpt jmp.. Ukhuwah itu indah..
Sekarang, Sa ngah final.. Dah 3 paper berlalu. Sa syukur sangat sebab ALLAH permudahkan urusan Sa.. Alhamdulillah.. Harap sem depan dapat baiki n naikkan pointer. Sa akan terus berusaha..
~ Buat kalian yg Sa rindui.. Sa btol2 merindui kalian..

Cita2??? Impian???

Hehehheee... Ngah jawab exam td, tetibe lak terfikir sal cita2.. Harapan.. Impian... Hahhaaa.. Sengal btol. Masa exam gak bleh terfikir. Hihihi. Asalnye boleh teringat tuh sebab semalam ada insan yg x dikenali hantar msg kat FB. "Moga mampu jadikan pena sbagai 1 jalan dakwah.." Terharu pulak bila baca.

Urmm.. Kadang2 Sa mmg terfikir pasal cita2 nih. Tp oleh sbb cita2 n impian Sa terlalu byk n besar, takut gak xtercapai. Tp kita boleh merancang kan? Agak2 apa cita2 Sa yek? Hehehhee.. Malu la plak tp oleh sebab nih blog Sa, suka2 Sa la nak konsi ke x kan? So, nak kongsi gak! Hahhahaa.. Mengada btol!

Banyak sebenarnya.. Hehehhee.. Tapi yg semakin hari makin menebal tuh leh la Sa kongsikan kat sini. Hihihi.:D

1) Sa nak ada syarikat penerbitan sendiri. Oleh sbb Sa amat suka menulis, n ntah apa yg Sa tulis.. Tp Sa harap dpt bantu generasi2 muda terbitkan hasil karya dierorg n pada masa yg sama, Sa pon boleh terbitkan buku atau hasil Sa sendiri.. Walaupun, Afiq ckp penulisan Sa mcm bdk tadika.. Huhuhu. Xpe2. Kritikan membina tuh! Nanti bleh ajak Huda!:D

2) Hehehehe.. Sa pun ada hasrat untuk ada studio. Studio nih, Sa buat utk pemudah cara generasi muda terbitkan album sendiri. Yg Sa khususkan adalah nasyid. Sa mmg amat berminat utk amik jurusan seni muzik dulu, tapi hasrat ayah Sa masuk KTD.. Hihihi. Redha jela.. Anak solehah mesti dengar kata. Huhu.=.= Tapi, Sa skrg dah xmenyesal.. Sbb ada hikmahnya n mnat Sa masih ada.. Cuma mungkin terbatas.. Hanya rajin menulis lirik jek.. Akan belajar compose lagu.. Insya Allah.. Abg2 munsyeed ramaikan bleh tolong.. hahahaa.:P

3) Selain daripada penulisan, Sa pun nak jadikan seni khat n kaligrafi cina sbagai 1 cabang dakwah Sa.. Skrg, ngah slow2 blaja.. Hihihi.. Walaupun xberapa pandai, tp Sa boleh usaha kan? Hihihi.. Alhamdulillah.. Sa terus berusaha! hahahaa.. Tahniah buat Sa! Erkkk... Huhu. Minat nih lagi menebal bila Sa pergi Expo Cheng Ho 2010 bulan lps.. Kat KB.. Hihihi.. Amat2 berminat bila singgah kat Booth Chinese Calligraphy Quran, Bader Mao Arab Calligraphy n China Association of Arabic Caligraphy... Best!!!

4) Sa minat dlm fotografi.. Lagi2 bila ramai insan2 yg Sa ramai adalah bdk2 foto semua.. Tambah lg, ayah n emak mmg nak sangat Sa teruskan dlm fotografi.. Insya Allah, Sa teruskan..

5) Hehehehehe... Yg nih mmg selalu bermain dlm fikiran.. Sa teringin sangat nak pergi Haji awal.. Kalo boleh nak pergi sebelum umur 25 tahun! Hihihi.. bestnye! Moga2 ALLAH makbulkan..

Tuhla yg mmg xpernah padam dari dlu.. Tp sblom Sa melangkah utk semua tuh, Sa mesti perkukuhkan diri dulu.. Mungkin belajar dari byk2 Org dlu.. Mungkin ambil masa yg lama utk capai semua tuh.. Sa xkisah! Asalkan Sa cuba n terus berusaha..:D Urmm.. Tp ayah pernah ckp, nak sangat Sa berkhidmat utk HALUAN.. Urmm.. Mmg niat ada utk berkhidmat. Tunggu masa jek.. Lg pun skrg pon slow2 tolong Kak Mumtazah utk Majalah HALUAN.. Insya Allah Sa akan teruskan..

Doakan Sa yek.. Hihihi...

p/s: Ngah exam, exam je la.. jgn duk byk brangan.. hihihi.:D

FINAL!!!

Salam.. huhuhu. Lusa, Sa dah nak final.. Hajat doa yek dari semua.. Sa akan try buat yg terbaek! Hehehheee.. Skrg lega la sbb final project semua dah settle.. Huhuhu. Takut la plak nak exam. Huhuhu. Apa pun, janji ALLAH itu pasti! Wajib berusaha! Huhuhu..

Jadual FINAL:

8/12 PAI 9.00a.m
11/12 PSK 9.00a.m
12/12 PD 9.00a.m
14/12 VB 2.30p.m
15/12 MATH5 9.00a.m
21/12 SADM 9.00a.m

Huhuhu.. Urmm. Misi sebelum n semasa FINAL, kurangkan merapu, kurangkan tido, usaha selagi mampu n ceria2 slalu!:D

P/s: Sa dah tukar no baru.. :D

K.E. H. I. D. U. P. A. N

Kehidupan hanyalah sekadar lukisan tanpa coretan,
Jika tidak ditemani kebahagiaan...
Namun hasil coretan kadang-kadang cukup mengelirukan kerana coretan yang indah tidak semestinya menggambarkan kebahagiaan sesebuah kehidupan...
Begitulah sebaliknya...
Kerana nilai lukisan dengan coretan bukannya di pandang dari zahirnya sahaja..
Tapi keikhlasan hati yang menghasilkan coretan tersebut..
Namun...
Kebahagiaan itu sudah menungguku...
Kerana itulah aku selalu menambah bekal untuk hari pertemuaanku dengan ALLAH S.W.T.
-HASSAN AL BASHRI-
 

SALING BERPESAN

EMPUNYA BLOG

EMPUNYA BLOG

UKHUWAH KERANA-NYA..

UKHUWAH KERANA-NYA..

Adward dari Pereka cerita

Followers

KOMUNITI TEMAN INTEAM

FAMILI UNIC

NASYID FM

HALUAN SISWA